Bang voor plat achterhoofd, welke opties?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlinderCN, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soraya12

    Soraya12 Lid

    22 sep 2020
    8
    1
    3
    Vrouw
    Mischien dragen in een draagzak
    Mijn kindje was ook heel eigenwijs maar door het vele oefenen ligt ze op de dag wel op haar goeie kant zeg maar door middel van speeltjes in de box maar vooral vind ze de tv heel intressant niet ideaal maar het heeft wel heel geholpen met de voorkeurskant
    Zij slaapt wel heerlijk op der zij en buik dit doe ik op de dag snachts durf ik het ook niet moeilijk hè twijfel wel om het een nachtje te proberen
    Snachts draait ze als ik haar op haar rug leg nog wel het liefste op haar voorkeurskant en het gekke is op de dag is dus nu de andere kant haar voorkeur door de speeltjes
    Mijn kindje is nu 5 maanden zijn nu 2 en halve maand bezig de fysio heeft gemeten en het was beter geworden maar nog Steeds zie ik het goed
    Ik ben nieuw hier wilde eigenlijk vragen of er moeders zijn die succes hadden met fysio maar ik ben er nog niet uit hoe ik dit doe
    Fijn dat je er op tijd bij bent voordat het wel afplat
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hij weegt met 11wk al zeker 7 kilo en heb last van mijn rug dus dragen is lastig.
    Bij mijn dochter fysio gehad en dat heeft in die zin geholpen dat het niet erger is geworden maar je blijft het altijd nog wel een beetje zien.
     
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb bij alle 3 de kinderen het zijkussen gebruikt.
    De jongste heeft overigens 2 weken in het ziekenhuis gelegen en in het Sophia Kinderziekenhuis gebruikten zij opgerolde handdoeken om haar op haar zij te laten liggen, dus dat was ook best tegenstrijdig.
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Bijzonder inderdaad. Die van mij slaapt gewoon niet zo lekker op zijn zij :(
     
  5. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Mijn oudste had dit ook heel erg, hij lag altijd op zijn achterhoofdje. Hoe je hem ook neerlegde hij rolde net zo hard zijn hoofdje weer terug. Na fysio toch voor een helmpje gegaan. De afplatting was echt wel erg. Het is van echt plat naar iets ronder gegaan. Als je het weet dan zie je het nog wel maar vreemde zien het niet.

    Ik wil dit bij ons 2e kindje niet weer, dus ik had in de zwangerschap een zijligkussen aangeschaft, hij lag dus vanaf het begin in de box in het zijligkussen. De kraamzorg zei dat ze het niet adviseerde maar omdat ik het alleen in de box gebruikte maakte het niet zo veel uit. Hij heeft een mooi rond bolletje.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  6. Soraya12

    Soraya12 Lid

    22 sep 2020
    8
    1
    3
    Vrouw
    @vlinderCN nee dan is dragen idd niet te doen

    @Zonnebloem92 zeker bijzonder

    Verder nog moeders waarbij de afplatting met fysio is goed gekomen ? Vandaag weer osteopaat geweest
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik vroeg me nog wel af, in de box liggen ze toch ook voor hun ontwikkeling om te leren rollen e.d...hoe deed je dat dan?
     
  8. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Zodra de jongste wakker was dan haalde ik het zijligkussen uit de box. Dan kon hij gewoon rollen ed.
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ah hier is box alleen voor speeltijd dus sowieso niet met zijligkussen.
    Ik verschoonde zijn bedje vanochtend en zag een heeleboel kleine haartjes op hoes liggen :( krijgt een kale plek achterop zn hoofd, daar ligt ie toch veel op.
     
  10. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mijn dochter had t kiss syndroom. Afgeplat hoofdje aan de rechterkant. Met fysio en osteopathie veel geoefend en wat gaf mij dat stress zeg...

    Nog steeds was het dezelfde afplatting bij de volgende meting. Dus wij gingen naar t centrum voor een helmpje. Toen we daar waren zeiden zij dat t niet nodig was...
    de afplatting op papier was erger dan dat ze op het hoofdje zagen. Ze gaven aan hier maar een klein verschil in te kunnen maken... dus zijn we weggegaan.

    nu is ze bijna 10. Je ziet er niets meer van... en lang niet meer over nagedacht tot dit topic!
     
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn! Zag je het met 3 jaar nog wel bij haar? Mijn dochter is 3 en je ziet dat als buitenstaander niet persé direct, ze heeft ook erg veel en lang haar, maar ik zie het nog wel.
     
  12. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    pfoe nou ik weet het niet. Ze heeft heel veel en dik haar, altijd al gehad. Dus ik ben er eigenlijk niet meer zo op gefocust geweest. Of ik ben het vergeten...
     
  13. Soraya12

    Soraya12 Lid

    22 sep 2020
    8
    1
    3
    Vrouw
    Oh wat fijn zeg
    Ik heb er ook echt zoveel stres van ben er de heel dag me bezig en de ene keer denk ik ik zie verschil en de andere keer denk ik weer van niet
     
  14. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja ik had dat ook! Toen ik hoorde dat er geen verandering was en alles voor niets was was ik zo verdrietig!

    probeer het een beetje los te laten... hoe moeilijk dat ook klinkt!
     
  15. Soraya12

    Soraya12 Lid

    22 sep 2020
    8
    1
    3
    Vrouw
    Ja idd probeer het nu een beetje los te laten maar goh wat is dat moeilijk
    Uit de metingen blijkt wel dat we voorruit gaan maar op het oog is de afplatting echt duidelijk waarneembaar de fysio beaamde dat ook min of meer
    Dat terwijl de meting aangeeft dat we in mild zitten ik ga vragen of ze over 2 weken weer even meet en nog door met fysio meer dan je best kan je niet doen
     
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Er is bij mijn dochter toen nooit een meting gedaan..hoe werkt dat?
     
  17. Soraya12

    Soraya12 Lid

    22 sep 2020
    8
    1
    3
    Vrouw
    Er word een bandje om het hoofd geplaatst deze maken ze eerst warm in warm water zodat die zacht word
    Dan doen ze het bandje om het hoofdje en word hij hard
    Je ziet zelf dan al de afplatting maar de fysio rekent dit uit en daar komt dan een getal uit
    Als de zijkant afgeplat is rekent ze de oddi uit deze moet tussen 100 en 104 zijn
    En de achterkant cpi moet tussen de 70 en 90 zijn
     
  18. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Ik zou m gewoon lekker op z’n buik leggen... dochter is ook 11 weken en die slaapt al 6 weken ofzo op haar buik, op haar rug is het huilen
    En dit gaat echt prima hoor
     
  19. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja maar als je leest wat er allemaal mis kan gaan, ook al is je kind al heel sterk in de nek/rug :cry: ik durf het niet, naast dat ie sowieso niet echt wil slapen op zn buik (dan gaat ie constant opdrukken:rolleyes:)
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hm apart, bij haar dus nooit gedaan, misschien omdat ze het niet erg genoeg vonden...
     

Deel Deze Pagina