Bang voor plat achterhoofd, welke opties?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlinderCN, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvm2018

Mvm2018 Lid

27 feb 2020
    19
    11
    3
    Vrouw
    Hier lag m’n dochter vanaf de geboorte op haar zij, met handdoekje in de rug, deed de kraamzorg. Gek eigenlijk dat de een het tegenspreekt en de ander het wel zo doet. Hoe dan ook, geen afgeplat hoofdje. En steeds knuffeltje wisselen als ze van kantje wisselde.

2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.835
    113
    Vrouw
    Hoe oud is je dochter? De adviezen worden elke zoveel jaar aangepast...

3. Mvm2018

Mvm2018 Lid

27 feb 2020
    19
    11
    3
    Vrouw
    Ze is nu 2,5...

4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.835
    113
    Vrouw
    Hm zou kunnen dat het pas is aangepast, volgens mij zei de fysio en mijn kv dat , dat ze het nu niet meer mogen adviseren.

Mvm2018 vindt dit leuk.
  5. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Bjj mijn broer en schoonzus is het pas nog geadviseerd (hun dochter is inmiddels 4 mnd), blijkbaar geen eenduidige lijn in...

vlinderCN vindt dit leuk.
  6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.835
    113
    Vrouw
    Mijn zoon blijft echt hardnekkig naar links liggen met zn hoofd en achterhoofd, alles staat zo ingesteld dat ie eigenlijk naar rechts zou moeten kijken:rolleyes: en draai zn hoofd wel 100x pd/nacht terug.. als ik hem op zn zijligkussen laat slapen of met handdoek dan slaapt ie niet zo lang :( ligt toch niet lekker denk ik. Wat een gedoe weer zeg. Zal de fysio morgen nog s vragen. Due zegt dat er nauwelijks i e ts te zien is aan zn hoofd. Maar dat was bij dochter destijds ook..en ineens had ze plat achterhoofd...

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.835
    113
    Vrouw
    :( ik opende dit topic toen er nog niks ad hand was maar alleen angst..heb er supergoed op gelet maar ook mijn zoon krijgt een beetje plat achterhoofd en wat omhooggeduwd.
    Blijkbaar hebben mijn kinderen zachte schedels en houden ze van op hun achterhoofd liggen.
    Zijligkussen draait ie gewoon terug naar zn rug (en slaapt heerlijk door:rolleyes:). Heb veel oefeningen met fysio gedaan, alles weggehaald boven hoofd en op alle mogelijke manieren gestimuleerd dat ie naar zijkanten kijkt/ligt en dat kan ie ook prima. Geen blokkade ofzo.

Maar hij vindt het slapen gewoon lekkerste op zn achterhoofd (overdag blijft ie wel in zijligging liggen, maar maakt dan ook geen hele lange rukken).

Buikligging durf ik nog niet, ondanks dat ie heel sterk in rug en nek is, omdat ie chronisch heel licht neusverkoudheidje heeft (door peuterdochter denk ik) en daardoor wat knort en ik bang ben voor slaapapneu.

Dus zie eigenlijk als enige oplossing zo'n ergonomisch hoofdkussentje (met gat erin zodat druk mooi verdeelt wordt).
    Ervaringen daarmee, helpt dat echt?
    De fysio is tegen omdat het zijn mobilitieit in nek tegen gaat. Maar ik denk dat, dat komt wel goed, zo'n plat achterhoofd niet:cry: (dochter heeft veel haar maar bij jongetje is dat toch zichtbaarder)

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Maak je het niet allemaal een beetje te groot?
    Je kan niet veel meer dan je best doen.
    Het gros van de baby 's heeft een afplatting en eerlijk gezegd heb ik nog nooit een peuter of kleuter gezien waarvan ik dacht zo zeg die heeft een plat achterhoofd.
    Mijn oudste had ook best een sterke voorkeurshouding en lag ook veel op zijn achterhoofd en als ik foto's terug zie dan zie je ook best een afplatting maar die jongen is nu 17 jaar en heeft toch echt een normaal uitziend hoofd ;)
    Ik zou ook dat kussen niet doen als de fysio het afraad en ben je al een keer bij de osteopaat geweest zoals al eerder werd geadviseerd?
    Misschien zit er wel een knelling waardoor die liever op die ene kant ligt en kunnen ze het oplossen.
    Je doet je best en meer kan je echt niet doen maar laat het niet een obsessie worden. Het is zo zonde van de tijd dat je van je baby zou moeten genieten.

9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.835
    113
    Vrouw
    Ja snap je punt, ben wel goed in me zorgen maken ;) en genieten vind ik sowieso lastig nu met nog een pittige peuter erbij 24/7 met zn allen thuis:eek:

Ik hoop dat je gelijk hebt maar vind het eng om het erop te wagen zeg maar, wat dacht je van geert wilders bijvoorbeeld:D:|. Bij mijn dochter is t na 3,5 jaar ook echt nog heel duidelijk (ware het niet dat ze veel/lang haar heeft).
    Volgens fysio is ostheopaat echt niet nodig omdat ie goed mobiel is verder. Tis puur de slaaphouding.

10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.835
    113
    Vrouw
    Ik zie trouwens echt heel weinig babys met een afplatting.. Sowieso alle 6 de kids van mn zussen nooit gehad...volgems mij toch iets genetisch.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha Geert Wilders, is me echt nooit opgevallen hoor. Ik zal eens kijken.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb het echt al heel vaak gezien. Ook bij de kinderen van mijn vriendinnen en destijds bij mijn zwangerschapsclubje.

13. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.835
    113
    Vrouw
    Niet? :eek: alsof iemand er met een koekenpan tegenaan heeft geslagen aan de achterkant...(en daar blijvend wat draadjes door los zijn komen te zitten ook)

14. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.835
    113
    Vrouw
    ...

Bijgevoegde bestanden:

15. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.835
    113
    Vrouw
    Miss lijkt t vooral zo doordat het kapsel zo "hoog" zit :roflmao:

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Is me nooit opgevallen hoor maar denk eerder dat het met zijn kapsel te maken heeft.

17. Soraya12

Soraya12 Lid

22 sep 2020
    8
    1
    3
    Vrouw
    ik begrijp je zorgen hoor hier hetzelfde
    Ik doe er alles aan fysio osteopaat
    het 1e jaar kan je er nog wat mee en stel je krijgt er spijt van
    Ik heb er zelf veel over zitten denken en ik heb zoiets van genieten doe ik echt wel maar dan maar even wat minder ik let er iedere dag en nacht op en ben er veel mee bezig
    Nu kan je er nog wat mee en je kindje is je later dankbaar

18. Soraya12

Soraya12 Lid

22 sep 2020
    8
    1
    3
    Vrouw
    Oh ja vergeet nog over het kussentje te reageren is het geen optie om in de nacht in ziig kussen te slapen

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.308
    113
    Vrouw
    Zijligkussen al ingenomen, dat tussen stuk? Wij maakten het zelf op maat.

Ik ken ook een meisje van 7 met extreme afplatting en dat zie je enorm. Maar... bij mijn zoon is t dus goed gekomen. Gelukkig maar, heeft ook amper haar dus kan niet verbloemen :p

20. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.835
    113
    Vrouw
    Zou je een foto vab dat kussen kunnen plaatsen? En van het achterhoofd toen het nog wat platter was als je dat hebt :D? Mag in pb natuurlijk ..hoe oud is je zoontje nu, de jongste?
    Ik zie het ook enorm bij een kennis van ons; jongen van 7 ondanks helm therapie. De fysio zegt dat schedel tot 5 jaar nog wat kan herstellen, daarna niet meer .

Waar heb je het kussen laten mkn? Ik zit me eigenlijk af te vragen of het niet al te klein is voor m, hij is nogal flink, eerder 6/7mnd formaat dan de 3,5 die hij is.

Deel Deze Pagina