bang voor postnatale depressie door moeder

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Astrid0482, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hey marline ik snap je echt,

misschien een idee voor jou om met iemand te gaan praten? dat kan echt goed helpen hoor, of doe je dat al? anders is het misschien een idee, wie weet ben je er dan sneller van af!

ik hoop ook echt dat je snel kan gaan genieten van jullie kids

groetjess

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik ben vandaag begonnen met medicatie en de 18e ga ik met iemand praten

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

goed van je hoor meid :) hopen dat de medicatie snel aanslaat en dat je wat aan de gesprekken hebt :) suc6!

4. Florentine

Florentine Actief lid

28 jan 2009
    107
    0
    0
    Via iemand die ik ken die ook een postnatale depressie heeft gehad, heb ik vernomen dat zij bij haar volgende zwangerschap te rade gaat bij een kennis die natuurgeneeskunde heeft gestudeerd.

Er zijn nl middelen die je op voorhand al kunt nemen zodat de hormonen ommezwaai na de geboorte niet zo heftig is. Dan gaat de afbouw van je hormonen veel geleidelijker.
    Als je wil weten hoe dat heet kan ik het wel 's navragen voor je.

5. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Bij ons zit helaas depressie in de familie,moeder zus en ik helaas ook.Na de zwangerschap van de 1ste heb ik ook een lichte postnatale depressie gehad, gewoon combi van opeens een nieuw leven verabtwoordelijkheid slaap te kort en aanleg dus.
    Ik ben daar vanzelf weer vanaf gekomen gelukkig,toen me dochter minder ging huilen ik meer kon slapen en ik langzamerhand me eigen leven weer kon doen en ik kreeg via de huisarts een soort thuishulp, die geen huishoudelijk weer deed,maar gewoon een paar uur bij me was zodat we samen konden gaan wandelen of gewoon konden kletsen, en ze heeft me ook zeer bruikbare tips qua omgaan met me dochter gegeven die ik nu ook wel eens aan anderen mee kan geven.
    Nu ben ik ook wel eens bang dat ik ht weer krijg, maar ik ga gewoon naar de huisarts als ik me na de bevalling moe of somber blijf/ga voelen.En mocht ik dan daar tijdelijk medicijnen voor nodig hebben dan is dat maar zo.

Deel Deze Pagina