Wij zijn nu 6 weken en 3 dagen zwanger en komende zondag (vaderdag) willen wij dit prachtige nieuws aan de familie vertellen (ouders + broers/zussen) We, vooral ik, kan het niet langer voor me houden. We zien onze ouders meerdere keren per week. Aan beide kanten zal dit het eerste kleinkind worden. Ik denk dat iedereen gaat stuiteren van blijdschap. Ze vragen al minstens een jaar zo tussen neus en lippen door of het niet eens tijd is voor.... Wij doen al die tijd alsof we er nog lang niet klaar voor zijn. Zondag wordt voor ons dus vast een hele mooie dag. Wanneer en hoe hebben jullie het aan de ouders vertelt? Het is toch niet te vroeg? Ik hou het gewoon niet langer vol..... Groetjes Juul
Wij zijn het zodra we het wisten gaan vertellen. Maar goed, was ook wel heel bijzonder omdat we na jaren MMM nu spontaan een kindje verwachten. Was werkelijk een schok, maar ze waren enorm blij. Er kan natuurlijk nog een hoop mis gaan, maar het voordeel is dat ze je dan kunnen steunen. Dus mijn idee, als je t toch niet voor je kunt houden: Vaderdag is een prima gelegenheid lijkt me..
Het is heel persoonlijk hoe lang je wacht. Wij hebben tot de 1e echo gewacht bij ons zoontje en doen het nu weer zo. Dat is ongeveer met 10 weken. Als duurt het wachten wel erg lang hoor. Veel plezier zondag!!
als eerste van harte gefeliciteerd. Als je er klaar voor bent moet je het gewoon vertellen. Ik ben nu zelf 10 weken zwanger en wij wilden eigenlijk wachten tot vaderdag met vertellen omdat we dit zo'n leuke dag ervoor vonden maar we konden het niet voor ons houden en hebben het met 8 weken verteld. dit is toch het mooiste vaderdag kado wat ze ooit van jullie kunnen krijgen ik zou me geen betere dag voor kunnen stellen dus gewoon lekker vertellen aaan jullie ouders. wij hadden zelf zakjes gemaakt met chocolade flikken in het blauw en roze en deze aan alle ouders gegeven en kijken wie het het eerste doorhad. nou mijn moeder zag maar 1mm kleur en die begon spontaan te huilen van "je meent het niet" jawel zeiden wij wij menen het wel. maar nu met vaderdag is het natuurlijk ook leuk om ( sppentje, romper, slabber met liefste beste opa of oma te kopen dat slaat volgens mij ook altijd goed aan. geniet van je zwangerschap en veel plezier met vertellen.
Wij hebben het bij de eerste na de eerste echo pas verteld. Ze wisten toen niet dat we bezig waren, wel beetje aan het gissen zeg maar. Bij de 2de wisten ze wanneer mijn NOD was. Ben namelijk 1,5 jaar in het ziekenhuis onder behandeling geweest. Toen heb ik het nog zo´n dag of 3 kunnen rekken maar daarna echt niet meer haha
Bij onze dochter met 6 weken en 3 dagen door een fout van MvM waardoor de buurt al wist dat ik zwanger was en onze familie nog niet ... nu krijgen we een echo met 6+4 weken .. Dus tja .. Ik wil eigenlijk nog wel langer mijn mond dicht houden maar mijn man wil het graag na de echo vertellen ... Dus tja wanneer ik hoop het pas te vertellen met 11/12 weken ..
Als het voor jullie goed voelt om het nu al te vertellen moet je dat gewoon doen! Wij hebben het gisteren aan mijn schoonouders verteld en gaan het vanavond aan mijn ouders vertellen. Voor de rest houden wij het nog stil tot na de eerste echo omdat het natuurlijk nog erg pril is.
Hoi Juul, We gaan morgen op vakantie met mijn moeder en haar vriend, zondagochtend krijgt ons dochtertje een jurkje aan met "hoera...ik word grote zus" ik ben dan een kleine 7 weken zwanger. De maandag dat we terug komen hebben we de 1e echo, daarna rijden we door naar mijn schoonouders met hetzelfde jurkje en hopelijk een mooie echo Spannend....! Maar euhm ik kan me heel erg goed voorstellen dat je het met vaderdag wil vertellen...heel erg leuk moment!
Wij hebben het ook vroeg verteld, 6 of 7 weken geloof ik. Als het toch nog mis zou gaan wil ik het ook met hun (ouders, schoonouders en zwager en schoonzus) kunnen delen! Ze waren allemaal erg blij. Hoorde vandaag dat iemand 5 weken zwanger is, die vertelt het gewoon aan iedereen. Ik vind ook niet per se dat er tot 12 weken moet worden gewacht, volg je gevoel!
Wij hebben het diezelfde dag bij mij thuis verteld (1e kerstdag) En de dag erna bij mijn vriend thuis. Wij vonden het niet nodig om er mee te wachten en vonden het een geweldig cadeau voor onder de kerstboom en nu hadden we ook gelijk het hele gezin bij elkaar. Heel veel plezier met vertellen zondag! Dat zal een onvergetelijke vaderdag worden. En natuurlijk een hele fijne zwangerschap!
eerste 2 zwangerschappen de ouders meteen verteld. toen ik opnieuw zwanger werd vele jaren later het voor ons gehouden, maar toen kreeg ik een MK bij mijn ouders op de WC, die waren dus weer meteen op de hoogte dat we weer er voor gingen. Daarna ook maar meteen ouders op de hoogte gebracht.. mocht het weer fout gaan, dan wisten ze meteen waarom ik zon *&^humeur had. Schoonbroer wist het ook vrij snel.. mijn broer weet het inmiddels ook.. en mijn zus krijgt wel een geboortekaartje ( we zijn niet zo close)
hoi hoi, Wij hebben het eigenlijk meteen vertelt toen wij het wisten. Bij de 1ste wisten wij het met 5 weken en nu bij de 2de met 7 weken. Wij hebben het alleen onze ouders en zus/broer vertelt. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Succes! Groetjesss Jetje
wij gaan het zondag aan mijn vader vertellen, die gaat daarna op vakantie ik wilde het zoiezo symbolisch met vaderdag doen, maar glimvriend wil toch nog even de 2e echo (24 juni) afwachten en daarna aan zijn ouders vertellen. de rest van de schoonfamilie, die enorm is vertellen we het op het verjaardagsfeest van mijn vriend zijn oma, 23 juli, ben dan ong. 13 weken, dan is zo goed als iedereen erbij.