bang voor ruggeprik

Discussie in 'De bevalling' gestart door Libra, 25 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    ik heb ook een ruggenprik gekregen, stelt niks voor hoor! althans bij mij. ook al hebben ze overnieuw moeten prikken...
    maar goed, ik kreeg hem dus ook tijdens de weeën, en dan doet echt niks meer pijn..:)
    Het meest vervelende was dat ik stil moest zitten tijdens het prikken, en ja had dus weeën..:)

2. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik krijg volgende week een keizersnee en ik heb me gisteren (tijdens het pre-operatiefonderzoek) laten vertellen dat er 2 soorten ruggeprikken zijn:
    -Een epidurale ruggeprik: deze wordt 'gezet' bij mensen waarbij de weeen echt te heftig zijn (dus ter pijnbestrijding). Hierbij wordt er een soort slangetje in de rug geplaatst zodat er evt. bijgespoten kan worden. Bij deze ruggeprik krijg je een verdovingsprikje.
    -Een spinale ruggeprik (deze krijg ik dus): deze wordt bij (geplande) keizersnedes gebruikt. Hierbij krijg je 'gewoon' voor een aantal uren verdoving ingespoten en blijft er geen slangetje o.i.d. achter in de rug. Bij deze ruggeprik krijg je meestal geen verdovingsprikje omdat dit vaak nog pijnlijker is dan de ruggeprik zelf.

Ik ben ook best gespannen voor de ruggeprik, maar ik probeer gewoon de hele tijd aan mijn kindje te denken die ik korte tijd later in mijn armen kan houden!
    Succes!

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Koetje: ik heb die ruggenprik ook gehad en je voelt er echt niets van als hij goed gezet wordt. Spannend hoor.. volgende week hebben jullie een kindje!

4. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ja, zeker spannend! Ik kan het nog steeds niet geloven!

5. Niet meer actief

Jaa dan ben je gewoon mama :D Super joh! Jezelf ECHT niet bang maken, is nergens voor nodig

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik hoop dat jouw ruggenprik goed gaat, je bent in ieder geval goed geinformeerd dat is al heel goed van je!

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh ik was ook zo bang voor de ruggenprik! Maar ik heb erom gesmeekt tijdens de bevalling. En het was echt heerlijk toen ie eenmaal zat. De verdovingsprik voel je amper en ook maar een paar tellen (ik vond het meer pijn doen toen de tandarts me ging verdoven) en de naald die er daarna ingaat voel je niet omdat het verdoofd is. Echt heerlijk, doe mij nog maar zo'n bevalling!

8. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ook ik voelde het nauwelijk, ze verdoven het eerst een beetje. echt geloof me die ween zijn VEEL EN VEEL erger!

en oja, daarna was ik veel meer ontspannen en zat binnen 3,5 uur van 3 cm naar 10!

Deel Deze Pagina