Ivm corona mag je alleen samen met je partner komen, begrijpelijk Nadat wij vorige keer best vroeg onze ouders n broers en zussen hadden ingelicht Willen we nu toch langer wachten Zeker omdat ik gefeliciteerd werd vorige keer door iemand die het zowel van mijn vader als van mn schoonvader al vernomen had. Dit vond ik niet leuk en zo hoorde we van meer mensen dat zij het van onze ouders hadden gehoord. Dus wachten.. maar nu een termijn echo staan dus dan is al de vraag waar laten we hem.. en t liefst wil ik een vroege echo ook maken gewoon om te kijken of het goed is Maar waar laten we dan onze zoon.. hij zit niet op kdv dus dat is geen optie helaas Iemand tips?
Oppas regelen door familie of vrienden vertellen dat je samen iets wil doen of ze dat niet erg vinden, Ga je een dagje winkelen voor of na de echo? Of samen lunchen?
Bij familie ? Je kan toch bijv een tandarts of dokters afspraak hebben. Hun hoeven niet te weten dat je partner thuis is of hij moet dan toevallig net vakantie hebben.. Dan kan je ook vragen of ze willen oppassen omdat jullie samen willen lunchen/shoppen o.i.d.
Of iets verzinnen als tandarts/lunch, of toch bv 1 zus/broer het vertellen? Hier wist mijn zus het op de dag van de positieve test, de rest van de familie vanaf 12 weken.
Oppas zoeken of alleen gaan en je partner bij je zoontje laten blijven. Hier doe ik de meeste afspraken alleen, m’n man kan echt niet altijd verlof,krijgen. Ik had nu met de eerste echo m’n jongste trouwens wel mee ook al mag het striktgenomen niet (wel m’n man niet dus we waren maar met 2 ), maar die is nog maar 11 maanden en zat dus ook gewoon vast in de buggy.
Goeie tips, thnx! T zal op een doordeweekse dag zijn en mijn man begint 5.00 met werken en is dus altijd s middags thuis Maar kan idd zeggen dat ik een afspraak heb en hij er niet is ivm overwerk o.i.d. zodat ze niet weten dat we eigenlijk samen weg zijn
Ik heb het ook op die zelfde manier afgesproken. Als de echo goed is dan vertellen we het direct als we ons zoontje ophalen
Ja bij een termijn echo zou ik denk wel doen maar als we voor een vroege echo gaan niet.. Maar Ja om 2 keer oppas en een excuus te vinden.. mja 1ste echo pas met 11weken vindt ik ook wel heftig lang
Corona of niet, hier raden ze het sowieso af om je kind mee te nemen naar een eerste echo. Ik zou even oppas regelen, je hoeft toch niet te zeggen waar je heen gaat.
Ik heb gewoon tegen mijn schoonmoeder gezegd dat ik naar het ziekenhuis moest en zoon niet mee mocht. Vriend kwam daarheen. Volgens mij is dit heel makkelijk op te lossen hoor. Gewoon zeggen dat man er smiddags niet is en jij een ziekenhuisafspraak hebt en zoon niet mee mag.
Haha als ik m'n zus zou vragen zou ze het gelijk weten hoor. Zijn natuurlijk ook niet achterlijk. Hier heb ik de positieve test aan m'n zus laten zien en natuurlijk paste zij graag even op. Maar zeggen dat ik een afspraak heb daar zou zij niet intrappen andersom BTW ook niet. Is denk de band die wij hebben. Dus zou 1 iemand in vertrouwen nemen, een eerste echo is altijd spannend, uit ervaring weet ik dat een eerste echo ook niet okee kan zijn.
Ik zou denk ik ook evengoed iemand in vertrouwen nemen. Maar met een simpel smoesje zou natuurlijk ook kunnen.
Ik zou oppas regelen met een excuus oid. Stel, in het ergste geval, je echo is niet goed. Wil je dat dan gelijk delen met je kindje? Hier genoeg slechte eerste echo’s gehad. Onze zoon ging pas mee vanaf het moment dat ik de baby voelde bewegen en zo wist dat hij nog leefde. Het is wel heel leuk om ze later mee te nemen (als dat mag). Mogen ze de dopler aan zetten en bij de echo raden wat ze zien (arm of been?)
hier ook absoluut geen kind mee naar 1e echo, pas met een pretecho nadat ik t voelde bewegen mocht hij mee (speciaal voor hem ingepland, omdat 20 weken echo niet met kind mag). Ik zou t echt zo erg vinden als hij zich had verheugd en dan de verslagenheid en verdriet mee moest maken die wij hadden na eerst een twijfelachtige echo en daarna een zonder hartje.