bang voor stofzuigen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    8 okt 2010
    959
    1
    18
    Jemigkremig.....het is weer zover...
    Als ik ga stofzuigen en mijn kleine man is wakker, dan is het 1 groot drama. Hij raakt er helemaal overstuur van...heel zielig, maar ook vervelend.
    Dus dan maar stofzuigen als hij slaapt....na een paar minuten huilen in zijn bedje....
    Wanneer moet ik dan stofzuigen?

    Wie kent dit probleem? en is er een oplossing voor?
     
  2. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hij huilt hier ook als ik ga stofzuigen. ik wacht tot ie slaapt en dan doe ik het ene gedeelte. hij slaapt hooguit 30 min achter elkaar dus dan stop ik. als ie dan na 1,5 uur weer een dutje gaat doen, doe ik de rest. ben altijd wel even bezig hier aangezien we 2 katten en een hond hebben
    ja tips.. geen idee. hij word ook helemaal overstuur. heel zn gezicht word rood en gillen en huilen
     
  3. Roes

    Roes Fanatiek lid

    9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Yep hier ook! Hij is iedere dinsdag bij mijn zus daar vind hij het niet erg, kruipt ie achter dat ding aan. Maar hier vind hij het eng...ik probeer hem nu beetje "kennis"te laten maken met dat ding. met de slang spelen enzo. dan op lage zuigkracht hem aan en uit laten doen. heel voorzichtig lijkt hij het wel "grappig"te vinden..geduld dus. Tot die tijd stofzuigen als hij slaapt...
     
  4. ontzettendtrotsemama

    ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

    7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel herkenbaar. Mijn jongste is (nog) niet bang voor de stofzuiger, maar mijn oudtse van bijna 2.... die gilt het uit en staat te trillen als een rietje.. zo zielig! Ik probeer het vaak te mijden waar ze bij is, maar soms is het even niet anders. Ik heb al heeel erg veel geprobeerd maar ze blijft als de dood voor dat ding. Ze gaat nu zelfs giillen en zeg : nee jeuk (niet leuk) als die stofzuiger van de teletubbies gaat zuigen :(. Dus ik hoop dat ze er gauw overheen groeit maar dit duurt al bijna 2 jaar...
     
  5. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Esmay heeft het ook gehad eventjes vooral op het KDV...
    Wij deden gewoon stofzuigen als ze erbij was dan was er eentje bij haar en zei dat ze niet bang hoefde te zijn en de ander deed dan stofzuigen...
    Nu kunnen we zonder problemen stofzuigen en hoeven we ook niet meer bij haar te zijn tijdens het stofzuigen...
     
  6. elmo82

    elmo82 Actief lid

    16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Ik heb helaas geen tips voor je.
    Bij ons was het zo dat als onze kleine man jengelig was en niet in slaap kon komen dan zette ik juist de stofzuiger aan.
    Binnen 2 tellen lag meneer dan lekker te slapen.
    Nu is het zo dat ik overal kan stofzuigen ook als hij slaapt.
    Hij slaapt boven en ik kan ook rustig de hele boven verdieping zuigen zonder dat hij wakker word.
    Ook als hij wakker is stofzuig ik wel en dan gaat hij op zijn manier met een deel van de stofzuiger ook helpen.
     
  7. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Hier ook, al maandenlang. De oplossing? Zuigen als ze niet thuis is of als mijn man thuis is, dan vindt ze het prima. Het zal vanzelf wel een keertje overgaan.
     
  8. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    zelfde probleem hier, ze is 2,5.. ik kan alleen stofzuigen als ze naar de psz is of als haar vader ze even meenam naar de speeltuin. voor de rest regelmatig swifferen.

    Ik ben nu aan het kijken voor een speelgoedstofzuigertje, maar die heb ik nog geen (betaalbare) gevonden. voor de kruimeldief is ze ook panisch, dus betwijfel of dat wel gaat helpen.
     
  9. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    als ik trouwens ga stofzuigen, en hij zit bij mijn vriend dan doet ie het niet. tis alleen als ie bijv. alleen in zn box ligt
     
  10. tazzy180

    tazzy180 Bekend lid

    23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    hier had mijn meisje het ook dat met 11maanden tot 13maanden zo'n beetje. Ik heb de stofzuiger op een lagere zuigstand gezet als ze erbij was en dan vond ze het minder erg, want dat maakte minder lawaai. Ik stofzuigde eigenlijk wel waar ze bij was. zodat ze toch zag dat het eigenlijk geen kwaad kan.nu sinds een paar weekjes vind ze het prima en wil zelfs helpen!
     
  11. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hier was het ook zo. nou ik ging gewoon stofzuigen. hij moest er maar aan wennen vind ik.
    ik kan niet alles laten omdat mijn zoontje er toevallig bang voor is. nou het heeft 2 weken geduurd en toen was het over. ik stofzuig btw elke dag. dus 14 keer toen was het over.
    ik ben misschien een keiharde moeder. maar ze moeten van mij overal aan wennen. ik zou echt niet gaan stofzuigen als de kleine op bed lag. hij moet zich aan passen aan mij en niet anders om.
     
  12. Bri

    Bri Niet meer actief

    Mijn oudste heeft dat een tijdje gehad (zo rond 1 jaar).
    Wij hebben hem er ook mee geholpen om eraan te wennen. Samen met hem de stofzuiger pakken, neerzetten, stekker in het stopcontact. En dan: nú gaat hij aan.... Dan bleef een van ons even bij hem, terwijl de andere ging stofzuigen. Blijven praten, dicht bij je houden ('t is toch wel spannend) en laten zien dat het niet echt eng is. Hij was vrij snel van z'n angst af.
     
  13. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ik ben heeeel blij dat ik niet de enige ben haha....
    Stofzuigen als hij slaapt is dus ook geen optie; vandaag werd hij er na 5 minuten wakker van en heeft hij bijna een uur gehuild voor hij weer sliep.
    Het is inderdaad zo, dat als ik stofzuig en hij mij ziet, hij het niet erg lijkt te vinden, maar zodra ik 2 tellen uit beeld ben is het gillen...
    Heeft misschien ook wel een beetje te maken met die 6 maanden-sprong (dat hij dus weet dat zijn moeder echt weg kan gaan)
    Maar is wel lastig... uiteindelijk toch het huis stofvrij gekregen, maar ben nu bekaf en mijn mannetje heeft vandaag maar 1,5 uur geslapen...zucht..
     
  14. voorjaar

    voorjaar Lid

    10 aug 2008
    23
    0
    0
    Hier nog steeds (bijna 2 jaar). Oplossing die erg goed werkt: in de draagzak (beco butterfly) op de rug. Dat vindt ze sowieso leuk en als ze maar bij me kan zijn tijdens het stofzuigen is het prima. Toen ik dit nog niet uitgevonden had, deed ik het idd wanneer ze sliep of deed m'n man het, of ik wanneer m'n man thuis was. Maar het is zo fijn als je gewoon kunt stofzuigen wanneer het jou (mij) uitkomt. En dat kan nu gelukkig.
    Succes!
     
  15. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho was ook bang voor de stofzuiger ( en de mixer ) Geen idee waarom, zo maar van de een op de andere dag was er ineens angst. Als ik de deur van de kast opendeed begon hij al moeilijk te kijken want owjee daar komt altijd de stofzuiger vandaan.... en ik pakte niet eens altijd de stofzuiger!

    Op een gegeven moment heb ik de stofzuiger gewoon in de kamer laten staan zodat hij dag in dag uit met dat ding geconfronteerd werd en als ik ging stofzuigen als Tycho wakker was, dan nam ik hem op mijn arm, dan was het redelijk ok en vond hij het minder eng. Maar dan moest ik hem niet neerzetten want dan was het huis te klein....

    Maar toen ineens was het over en nu is de stofzuiger een grote vriend haha. Soms dan stofzuig ik terwijl hij op de grond kruipt en dan gaat hij er fanatiek achteraan!!

    Dus heel herkenbaar en het gaat vanzelf over. Ik zou in ieder geval niet alleen maar stofzuigen als je kindje op bed ligt en er niet is. Ideaal met je kindje op je arm stofzuigen is het niet maar ik heb het idee dat het wel heeft geholpen met zijn angst.

    xxx
     
  16. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    onze dochter (bijna 3) heeft het ook niet op stofzuigers, mixers en andere dingen die volgens haar lawaai maken... ze lost het inmiddels zelf op door in de keuken te gaan spelen als ik de kamer zuig en in de kamer, met de deur dicht, als ik in de keuken of de gang bezig ben......;)
     

Deel Deze Pagina