onzekerheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MS84, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MS84

MS84 Lid

10 nov 2008
    14
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    hallo allemaal,

ik zit met het volgende en ik ben benieuwd of dit voor sommige van jullie herkenbaar is.

ik ben morgen 9 weken zwanger en ik heb in de afgelopen anderhalf jaar 3 miskramen gehad (2 keer met 6 weken en de laatste keer met 11 weken).

nu heb ik met 7 weken de eerste echo gehad en heb ik het hartje zien kloppen. de kleine lag goed tegen de wand aan, kreeg voeding van het dooierzakje en verder waren er geen gekke dingen te zien. hoe voorzichtig de vk ook met uitspraken moet zijn, ze zei dat het er gunstig uit ziet. eigenlijk zou ik de eerste echo pas met 8 weken hebben maar omdat ik opeens helemaal geen klachten meer had maakte ik mij zorgen en mocht ik eerder langs komen.

de 26e heb ik de tweede echo alleen heb ik nu al een paar dagen geen misselijkheid meer, ik had een paar dagen steken boven mijn schaambot (niet uitstralend naar de zijkant) maar dat is ook weg en heb nu alleen nog gevoelige borsten en af en toe "hartkloppingen". ook heb ik nog steeds geen trek en eet ik met lange tanden, alleen weet ik niet of dat door de zwangerschap komt of door de spanning.

door die miskramen ben ik erg onzeker geworden en ondanks dat ik niet te paniekerig en bezorgd wil zijn, kan ik het toch niet helpen om me heel erg zorgen te maken. de angst dat het weer fout gaat is zo groot :(

aan de ene kant wil ik de vk bellen om langs te komen want daar zijn ze notabene voor en aan de andere kant wil ik ze niet tot last zijn heb ik zoiets van ik bloed niet en heb geen krampen dus ik moet het gewoon zijn gang laten gaan en hopen dat ik de 26e weer een kloppend hartje zie.

mochten de klachten gewoon minder zijn geworden doordat mijn lichaam gewend is ben ik daar natuurlijk blij mee en hoop ik dat ik weer beter kan eten (ik ben 2,5 kilo afgevallen) maar toch blijft die angst in mijn hoofd spoken en weet niet zo goed hoe ik dat los kan laten :x

hebben jullie advies voor me of komt iemand dit bekend voor? alvast bedankt!

2. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Heyhey...

wat erg dat je in zo'n onzekerheid zit nu :( kan het me best voorstellen na wat je allemaal hebt meegemaakt hoor.

Ik heb zoiets niet meegemaakt, maar ik weet dat stress niet goed is voor jou en je kindje.
    Als je het niet vertrouwd, dan zou ik gewoon de VK bellen en vragen om nog een echo.
    Gewoon op staan hoor!
    Liever een keer te veel dan te weinig toch?
    Hoop voor je dat alles goed is, en dat je je onterecht zorgen hebt gemaakt.
    Maar ik denk dat je beter een echo kunt laten maken....stress is dus niet goed, en voor hetzelfde geld is er niets aan de hand, en heb je stress voor niets ;)

Ik zou gewoon lekker bellen, verhaal uitleggen, en op een echo staan. Je betaald genoeg verzekering daarvoor hoor ;) Succes!

3. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Hey,

ik heb een paar maanden geleden hetzelfde meegemaakt... vermindering van symptomen en altijd maar twijfelen of ik zou bellen of niet! Ik had toen ook een miskraam achter de rug en wou niet te overbezorgd zijn...
    bij mij is het jammer genoeg niet goed afgelopen en op 12 weken echo zagen ze dat het kindje niet meer leefde.
    toen heb ik mezelf ook voorgenomen om als ik dit nog eens zou tegen komen direct te bellen als ik me zorgen maak.

Wanneer je meerdere miskramen hebt gehad is het meer dan begrijpelijk!!!!!

Ik duim enorm dat het niets te betekenen heeft! Als je wat opzoekt op het forum merk je dat heel veel vrouwen hun symptomen afnemen zonder dat het iets te beteken heeft!
    Je kan dan alleen maar opgelucht zijn hé als je weet dat alles in orde is!

Lieve groetjes
    Twins

Deel Deze Pagina