Dag dames, Ik zou graag in contact komen met meiden die zwanger willen worden maar waar in de familie afwijkingen voor komen. Bij mij is het zo dat een aantal familieleden verstandelijke beperkingen hebben en ik maak me daar zorgen over. Ik ben hier al mee naar de HA geweest en die heeft gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken. Maar op een of andere manier doe ik dat wel. Zijn er mensen die hier ook mee rondlopen en hoe gaan jullie daar dan mee om? Ik zie jullie reacties graag tegemoet! Liefs ice
Bij mij in de famillie komt spina bifida voor (open ruggetje) en nog wat kleine andere afwijkingen... Probeer me er niet te druk over te maken aangezien het al een wonder is als ik uberhaupt zwanger mag raken.
Bij mij word reuma van vrouw op vrouw overgedragen, en een hartafwijking. Ik heb het beide, en maak me er soms wel zorgen over. Maar ik kan oud worden met beide ziektes. Toch voel je je een beetje schuldig omdat je gewoon al weet dat je kind/dochter iets meekrijgt wat voor jezelf al ellende bezorgd.
heey dames, bij mij in de familie komt epilepsie voor en ikzelf heb het ook gehad/ misschien nog steeds. Ik was jarenlang epilepsie vrij maar heb een half jaar geleden een aanval gehad, en het was epilepsie of een reactie op pijn.... Ik maak me hier wel een klein beetje zorgen om maar niet meer zo erg omdat de dokters voortaan zo veel kunnen. Kuss
De dokter heeft bij mij gezegd dat de kans dat ik een kind kreeg met een verrstandelijke beperking niet groter was dan bij ieder ander, maar het is dan wel vreemd dat ongeveer de helft van de broers en neven niet "helemaal goed zijn". Natuurlijk is de kans er altijd maar het voelt toch wel alsof ik er extra over moet nadenken. Heb al allerlei senario's voor als het dalijk wel zo is. Maak me er soms echt gek mee! Ben bang dat al ik dalijk zwanger ben ik me nog gekker ga maken. We zullen het allemaal wel zien. Ik zal er niet minder van houden als het dalijk wel zo is. @flippo: zie dat je al genoeg hebt meegemaakt! Heel erg veel succes. Hoop het beste voor jullie! @ whitin ik ken het gevoel! Maar het is natuurlijk nooit zeker. Het komt allemaal goed. @ chanelle noah dat klopt! Dokters kunnen inderdaad veel. Daar hopen we dan maar op als het zover is! Hopelijk hebben we ze niet nodig!