Hoi Hoi, Ik ben vanavond voor de 4e x op controle geweest en nu bleek dat mijn onderdruk nu 86 is. De VK wil me nu over 3 weken terug zien ipv over 4, want ze hebben liever niet dat dit 90 wordt. Wie weet, wat je beter wel en niet kan eten als je hier last van hebt?
Ik heb de 90 net bereikt... en ben doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een check. Probeer te matigen met zout, liever geen drop i.v.m. zoethoutwortelextract. Veel drinken. Verder weet ik even niet. Sterkte
In het ziekenhuis luisteren ze naar het hartje van de baby. Ook word jij goed in de gaten gehouden. Bloed/urine maar ook gewicht. Helaas moet je dan dus wel in het ziekenhuis bevallen. Bij onze verloskundige lag de grens op 95, maar helaas heb ik die vorig jaar bij 36 weken bereikt. Ach, je wordt wel goed in de gaten gehouden. Succes!
ik ben nu bijna 22 weken, en ben 7 kg aangekomen. Dat was volgens de Vk normaal. Hartje van de kleine was goed. Op mijn werk is het momenteel erg rustig alleen thuis hebben we het de laatste 2 weken erg druk gehad dus misschien komt het daardoor. Maar even afwachten wat het over 3 weken is, en duimen dat ie wat lager is geworden.
Je hoeft niet altijd in het ziekenhuis te bevallen hoor. Misschien dat het per ziekenhuis verschilt ,maar hier is het niet zo. Je bevalt hier in het ziekenhuis alleen als daadewerkelijke hoge bloeddruk in combinatie met veel eiwitverlies is aangetoond (zwangerschapsvergiftiging) @ TS veel rusten kan ook helpen tegen een hoge bloeddruk
Misschien dan inderdaad te druk geweest de afgelopen 2 weken. (alles op de 1e verdieping is gestucadoord en nieuwe vloerbedekking etc, dus even gebivakeerd op zolder, maar alles moest dus ook weer terug, bed, kast, kleding, etc etc.) Nu is het af, en bijna kerst dus lekker vrij hopen dat ie dan wat naar beneden gaat.
Ja daar kan het idd van gekomen zijn. Gelukkig houden ze je goed in de gaten en kun je hopelijk nu lekker een beetje relaxen. Geniet lekker van je zwangerschap.
het gaat inderdaad om de onderdruk (het getal 90), ze hebben liever niet dat ie daarboven komt....maar zover is het nog niet....hopen dat ie over 3 weken lager is.
ja zal toch wel ? nou zal voor je duimen dat die dan lager is. ik moet vrijdag weer voor de controle me laatste eindelijk (volgende week kezersnee dan is die er eindelijk) hoop dat het voor jou ook snel mag gaan
Hoi, Ik heb ook regelmatig een hoge bloeddruk. Dit is mijn doktersadvies: - Veel rust ( middagdutje doen) - Zo min mogelijk zout ( zonder zout koken dus) - Geen drop En heb regelmatig een extra controle ook voor het eiwitgehalte in de urine. Dit kunnen ze heel simpel nakijken. Als het goed is vinden ze geen eiwit of een klein spoortje (dit hebben de meeste). Bij een te hoog eiwit gehalte kan er sprake zijn van zwangerschapsvergifteging.
Hai Jantje, Wat is normaal jouw onderdruk? Als je van nature al een hoge bloeddruk hebt valt die onderdruk van 86 best mee. Bij mij was het met 86 echter al veels te hoog ( zwschapsvergiftiging ) maar ik heb normaal ook een onderdruk van 60. Maar rusten is eigenlijk het enige dat echt helpt. Misschien minder gaan werken. En alert zijn op de volgende signalen ( hoofdpijn, misselijk, bandgevoel om bovenbuik, tintelende vingers/tenen, vocht vasthouden, slecht/sterretjes zien ), als je die hebt, direct de VK bellen.
Hoi Jantje, Inderdaad is het dan nogal moeilijk om een middagdutje te doen. Dat probleem had ik eerst ook. De arts adviseerde mij halve dagen te werken (werkte ook 40 uur) en ik vond het daar te vroeg voor, dus zei dat ik het zo wel wat rustiger aan ging doen. Na 3 weken mocht ik helemaal niet meer werken en zit nu dus al 2,5 weken thuis. Uiteindelijk beslist je lichaam wel voor je wat je moet gaan doen.
Bij mijn 1e controle 60, 2e controle 79, 3e controle 80 en nu 86. Dus het loopt echt op. Maar bedankt voor de tips
Ja helaas, als het zo is dan is het zo. Ik zal erg rustig aan gaan doen, zodat ik nog even door kan werken.
Hoi Iedereen, Mijn bloeddruk is 89 onderdruk, maak me er nogal zorgen over maar ja je doet er niets aan he. Maar goed ik loop al op de laatste loodjes, dan schijnt die altijd wel iets omhoog te gaan. Moet me hoofd koel houden maar dat vind ik lastig. Zou het wel jammer vinden niet thuis te kunnen bevallen, maar ja dat is niet voor niets he. Je mag toch nog wel gewoon fietsen en dat soort dingen. Drop at ik zo wie so al niet. Zout wel, kan dat echt kwaad? Groetjes Elba
Ik heb nu een onderdruk van 86 en ben nu pas 23 weken zwanger, dus hoop echt dat ie de 30e wat lager is. Heb geen zin om al vroeg thuis te zitten. Zout is inderdaad niet goed, hoe en wat precies weet ik niet maar daar moet je in ieder geval wel mee op letten. Succes met je bevalling!