Hebben jullie daar nou ook last van? Als ik nies, hup, pies ik n beetje in m'n broek Nu doe ik telkens tijdens t plassen maar wat oefeningen, vandaag begonnen, maar hoop dat ik t nog beetje onder controle kan houden zeg!
Niet tijdens het plassen oefenen maar gewoon tussendoor als je bijv op de bank zit anders kan je juist problemen krijgen.en hier voor de zekerheid tena dat werkt fijner dan inlegkruisjes. (op de site kun je vaak gratis een proefpakketje aanvragen)
Ik herken het wel! Heel vervelend. Dus ook hier al sponsor van Tena Lady. Geen idee wat ik er aan kan doen. Maar het zal vast wel goed komen.
Hier mn zoon over een poosje een jaar en gebeurt hier ook nog weleens..... Helpt om je hoofd naar links of rechts te draaien, doe je schijnbaar iets met je spieren en scheelt weer wat druppels
Hier ook last van.. ook bij hard lachen of onverwachte bewegingen. Oefeningen doen en gebruik van tena, en maar hopen dat het na de bevalling weer beter wordt
Ik heb dat ook gehad tijdens en na mijn eerste zwangerschap. Ben er gelukkig wel vanaf gekomen. Er is dus hoop! (Dit was de reden dat ik niet doorhad dat mijn vliezen waren gebroken. Ik dacht dat ik weer eens had gehoest of geniest en daardoor wat urine was verloren...)
Ik heb het tijdens mijn zwangerschap niet gehad, maar wel een paar weken na de bevalling, nu is het zo goed als over. Ik zou even naar de dokter gaan, kun je van de uroloog wat oefeningen mee krijgen.
Ik kreeg er tijdens mijn tweede zwangerschap last van en toen na de bevalling ook tot 3 maanden zo'n beetje. Met veel oefenend van je bekkenbodemspieren komt het vaak goed. Nu met de derde zwangerschap begin ik er weer last van te krijgen, maar probeer erop te letten zodra ik hoest of nies dat ik de onderkant aanspan en moet zeggen dat het tot nu toe helpt!
Zodra je voelt dat je moet niezen idd je spieren aanspannen, kan veel schelen! En oefeningen voor je bekkenbodem zijn sowieso wel goed, maar idd; beter niet tijdens het plassen (dus plassen, stoppen, weer verder plassen), dan loop je weer kans op blaasontsteking.
Hahaha, ik las de titel en moest meteen lachen. Hier ook bij elk niesje, hup, natte broek! Net moest ik niesen tijdens het autorijden, sputters overal en gelukkig ging het onder goed Zoonlief van 4,5 vroeg meteen of de stoel niet nat was geworden. Wat bij mij de oorzaak is, is vaak te laat plassen. Ergens weet ik al dat ik moet, maar niet nodig genoeg om te gaan. Dus ik moet mezelf dwingen om op tijd te gaan, dan gaat het wel beter. En inlegkruisjes/Tena...
O vervelend he! Ja ik had laatst in de ochtend in bed met mijn man de slappe lach. Ik kon nog net een handdoek pakken en heb in de handdoek geplast! Wij hebben geen wc boven. Daardoor nog meer de slappe lach en nog meer plassen! Te erg gewoon! Vorige week ging ik douchen en stond uitgekleed voor de douchecabine. Nog niet in de douche en ik voelde een windje zitten ( pardon ) dus ik pers een beetje en ik pies zo over mijn benen!!! Je schaamt je rot af en tor. Ik heb namelijk ook sinds kort moeite om mijn scheetjes op te houden en we stonden midden in de babymax en liet me er toch een harde gaan! Schaamde me dood! En het ergste was dat ik hem niet aan voelde komen! Dat soort dingen... Nu denken jullie vast: gadsie wat een smerige vrouw...
herkenbaar als er maar enigzins iets in mijn blaas zit en ik moet niezen kan ik ook mezelf verschonen. Wat mij helpt is als ik de nies voel aankomen dan span ik mijn bekken aan, dan heb ik er geen last van. Maarja als ik dan 3x hard moet niezen dan gaat het de eerste 2x goed en bij de derde harde nies gaat het alsnog fout. Ik let er heel erg op dat ik regelmatig naar de wc ga om ongelukjes proberen te voorkomen..
leuk nog als je straks net bevallen bent. Bij de gedachte 'ik moet plassen' stroomde het al eruit... pffff haha wist niet dat incontinentie erbij hoorde de eerste dagen...
Heel herkenbaar allemaal. Had er al last van tijdens de zwangerschap en na een wat (te) snelle bevalling, merk ik dat ik het nu ook weer niet goed kan controleren. Heb nu ook maar incontinentie-maandverband gekocht. Niet gedacht dat ik dat ooit zou moeten kopen of nodig hebben. Binnenkort maar snel proberen naar de bekkenfysio te gaan.
Ik heb er ook last van. Na mijn zwangerschap van mijn zonnetje met bekkenbodemoefeningen was ik er van af, maar nu idd bij het niezen. Ga ook maar ff tena lady halen.
Ik heb het zelf (nog) niet, maar heb bij de yoga de tip gehad om je hoofd opzij te draaien tijdens het niezen. Daardoor spant er schijnbaar automatisch een spier beneden aan en gaat het goed.