@suits, in minder heftige mate hier ook een dergelijk verhaal. Een lang, maar te dun kind (buikomvang onder P3) en dus bloedtesten en GUO. Gelukkig niets geks uit gekomen maar nu wekelijks echo's ter controle. Het scenario van congenitale infecties, chromosomale afwijkingen ed. is ons medegedeeld en weg was de relaxte zwangerschap die ik tot dan toe had. Ik begin er nu weer een beetje van te genieten nu ze niets gevonden hebben, maar zo'n fijne zwangerschap als van mijn 1e zal het niet meer worden...
@Do1980 Jeetje, maar fijn dat er niks uitgekomen is en dat je wel nog goed onder controle staat. Zorgeloos was mijn zwangerschap ook niet meer, bij iedere twijfelgevalletje wat iedere zwangere wel eens heeft, speelde dit extra mee. De echo's waren iedere keer spannend, iets wat zomaar verdwijnt kon er in mijn ogen ook ineens weer zijn. Na de 30 weken begon de rust pas echt terug te keren en kon ik oprecht zeggen dat ik er ook weer van genoot. Gelukkig gaat alles ook supergoed met onze kleine man. Hij groeit goed, en is een lekker druk mannetje. Zo mooi om te zien! Als je nog eens een luisterend oor nodig hebt, moet je maar pb-en
Ik moet vandaag voor 20wk echo.Van te voren niet echt zenuwachtig geweest (scheelt ook dat ik op vakantie was).Maar nu word ik gek van de zenuwen komt geen hap door mijn keel.Gelukkig mag ik om half 11 al hoef ik niet hele dag in zenuwen te zitten Denise
Hier ook wel zenuwen. Wij krijgen we een GUO omdat mijn moeder een erfelijke nierafwijking heeft. De vorige zwangerschap ook gehad, toen was alles in orde. We kregen een zoon en die afwijking komt alleen bij meisjes voor. Maar nu weten we dus al dat we een meisje krijgen, dus ben ik nu wel zenuwachtiger voor de GUO, omdat de kans er nu dus wel in zit. Ik heb het zelf gelukkig niet, dat maakt de kans dat ons dametje het heeft ook wat kleiner. Ik mag over 2,5 week.
ik heb pas geleden voor de fun een echo laten maken. en ons kindje heeft in ieder geval geen open ruggetje de niertjes en het blaasje zien er prima uit de hersentjes ontwikkelen prima en het hartje heeft netjes 4 kamers. erg fijn om tussendoor even te horen.
Zeker fijn! Wij hebben afgelopen week een geslachtsbepaling laten doen en toen is er ook even vluchtig naar de ruggewervels en hartje gekeken, dat zag er in ieder geval goed uit.
Ik zie ook op tegen de 20 weken echo vooral na de bloedonderzoek en nekplooimeting uitslag.. Verhoogde kans op Down ( geen vervolgonderzoek gedaan) en tijdens de 20 weken echo kunnen ze ook meer zien wat dat betreft. Nou ja, allebei een vrije dag en die zullen we dan ook wel weer doorkomen maar eng vind ik het wel hoor. Fijn voor iedereen die een goed uitslag had bij de 20 weken echo!!