Ik was pas bij mn verloskundige en die vond dat ik even langs mn huisarts moest omdat ik waarschijnlijk een schimmelinfectie aan mn tepels had ( ik had al een paar weken vreselijke jeuk aan mn tepels). Ze zei dat dit waarschijnlijk werd veroorzaakt door een vaginale schimmelinfectie. Dus ik dit op internet opgezocht en daar stond dat je kindje, tijdens de bevalling, geïnfecteerd kan raken. De baby krijgt dan spruw (witte aanslag en blaasjes in de mond). Spruw is zeer hinderlijk voor de baby. Het is dus zeker belangrijk om een schimmelinfectie te laten behandelen.... dit stond dus letterlijk op verschillende sites op internet. Ik ging dus naar mn huisarts en daar kreeg ik een creme voor mn tepels mee, maar die vaginale schimmelinfectie wilde ze niet behandelen omdat ik geen last van jeuk heb ( ik heb alleen last van een vrij dikke gele afscheiding)... maar in ieder geval ze vond het onzin om dit te behandelen omdat ik er niet echt last van had. Dus ik kom met dat verhaal van spruw bij babys, gaat dat mens met dr hoofd schudden en zegt ze dat ze moe wordt van dat internet en dat als die schimmelinfectie niet van zelf weggaat, ze dat dan wel weer als het kindje geboren is en er last van heeft zal gaan behandelen. Dit zit me dus absoluut niet lekker, ik heb echt geen zin om straks met een ziek kindje thuis te zitten. Heeft iemand dit ook gehad???? En is het toen vanzelf overgegaan??? Of is er iemand waarbij het kindje na de bevalling geinfecteerd is geraakt???????
Hey, Kan inderdaad best vervelend zijn zo'n schimmelinfectie. Ik had wel last van jeuk en ben daarvoor naar mijn huisarts gegaan. Hij heeft een creme van Canesten Skin voorgeschreven (met 10 mg/g clotrimazol); creme bij schimmelinfecties van de huid. Deze creme kan je gewoon bij de apotheek verkrijgen (je hebt geen recept nodig). Ik heb het twee weken trouw 2x daags gebruikt en heb nu helemaal geen last meer! Het lijkt met beter om het op die manier te doen, dan dat je kindje daar misschien straks last van krijgt. Dit is trouwens in creme die zonder problemen tijdens je zwangerschap mag worden gebruikt! Als je nog vragen hebt dan zie ik het wel en veel succes!! Liefs, DAGDAG
Ik heb ook last gehad van een schimmelinfectie onlangs, ik heb wel vaginale capsules gehad. Het is een kuurtje voor maar 3 dagen en het is niet schadelijk bij zwangerschap, ik begrijp dus niet waarom je het niet gewoon kan krijgen. Het werkte bij mij ook direct al na het inbrengen van de eerste capsule...
Nou ja, daar zou ik dus van met mijn hoofd gaan schudden en zeggen dat ik moe wordt van die artsen die zo'n houding hebben. Zo pak je het probeelm toch niet aan? Kun je straks weer terug omdat de infectie weer in je borsten zit. Van spruw op zich worden ze niet echt ziek. Wel kunnen ze pijn hebben (hoeft niet) en moeilijk gaan doen met drinken. Als je borstvoeding geeft, besmetten jullie lekaar en het is soms echt verdomd lastig om er vanaf te komen. Ik vind de redenatie als het kindje geboren heeft en er dan last van heeft, dan gaan we pas behandelen echt absurd! 1. Voorkomen is beter dan genezen! 2. dus een klein kind moet maar aan de medicijnen, omdat de arts te laks is om jouw kwaal te verhelpen? Ik zou terug gaan en eisen (ja echt eisen) dat ze wat voorschrijft en anders zou ik er van maken dat je nou wel jeuk hebt. Punt, dan moet ze er wel wat aan doen. Is ze nou helemaal betoeterd, echt ik zou uit mijn vel springen van zo;n arts en even heel duidelijk maken dat ik niet akkoord ga met deze gang van zaken.
Whaha, goeie! Ik zou over een paar dagen teruggaan en zeggen 'Nou, ik heb toch zo'n jeuk ineens'. Mijn huisarts is gelukkig de beste van de wereld, hij zal nooit iets geven als het onverantwoord is, maar hij doet ook zeker niet moeilijk in dit soort situaties!
Hoi Manouk ! Wat vervelend zeg, zo'n huisarts ! Het is niet hun probleem inderdaad en dan laten ze het maar varen ! Belachelijk, en daarvoor betaal je dan ziektekostenpremies en zo ! Mijn VK vertelde mij aan het begin van mijn zwangerschap dat de kans groter is op zo'n schimmelinfectie als je zwanger bent. Deze schimmelinfecties kun je behandelen, maar gaan heel vaak ook gewoon vanzelf over. Jij ben nu 25 weken zwanger, dus tegen de tijd dat je moet bevallen is deze infectie zeker weg, of door medicatie of vanzelf. Dan kan je kindje dus ook geen infectie meer krijgen. Als zo'n infectie hinderlijk is (jeuk) is het inderdaad wel aan te raden om er iets voor te halen, gewoon om er sneller vanaf te zijn. Succes ! Groetjes, Nikki F
Ik laat het doorgaans vanzelf overgaan, maar als je GEK wordt van de jeuk, dan is het idd wel fijn om er wat voor te krijgen
Ik ging ook naar de huisarts voor jeukende tepels. Ze zeiden ook dat het een schimmel was maar wat bleek ik was gewoon zwanger. De huisarts heeft me een antiejeuk creme meegegeven. Maar bij mij is nims gezegd over een schimmelinfectie in de vagina.
hey hey, Bedankt voor jullie reacties! Ik ben blij te horen dat zo'n schimmelinfectie dus ook uit zich zelf weer weg kan gaan. Ik wacht nu wel tot ik een week of 35 zwanger ben en als het dan nog niet weg is dan ga ik toch echt eisen dat ze me iets voorschrijft! Ik ben vanmiddag even langs de drogist geweest en die zei dat ik die cremes zoals canesten niet mocht gebruiken voor een vaginale schimmelinfectie.... alleen voor schimmelinfecties van de huid, zoals op je voeten, dus ik durfde dat toch maar niet aan. Tis hier (rotterdam) trouwens echt slecht gesteld met die huisartsen hoor..... Je mag alleen naar de dichtsbijzijnde huisarts gaan omdat al die andere vol zitten en als je een keer op spreekuur komt dan kan je lekker in de deuropening blijven staan, zo snel mogelijk je verhaal doen en weer zo snel mogelijk wegwezen. gr, Manouk
Ik heb altijd gehoord dat schimmelinfecties niet vanzelf over gaan. Misschien heb ik het mis hoor. Maar volgens mij heb ik ook gehoord dat je een schimmelinfectie absoluut niet onbehandeld mag laten als je zwanger bent. Ik zou als ik jou was bellen met je verloskundige om advies. En anders inderdaad, wat Saona zegt: gewoon zeggen dat het is gaan jeuken.
'Candida is een onschuldige, maar vervelende en veelvoorkomende gistinfectie. Het wordt ook wel een schimmelinfectie genoemd.' 'Het kan vanzelf overgaan. Maar als je er na een week of iets langer nog last van hebt dan is het raadzaam naar de huisarts te gaan.' Google anders even op CANDIDA, dat is de officiele noemer
Ik heb best vaak last van schimmelinfecties. Ook al voor de zwangerschap. Ik heb altijd een tube Dactarin in huis. Als ik iets op voel komen begin ik gelijk met smeren. Meestal gaat het dan weer weg. Als het echt doorzet zit ik gelijk bij de huisarts en krijg ik 1 of 2 kuurtjes. Volgens mijn huisarts mag ik die zalf gewoon tijdens de zwangerschap gebruiken. En dat heb ik ook gewoon gedaan.