slapen, hoe nu met dekens?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dinky, 5 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ons dochtertje is nu 7 maandjes en ze heeft de afgelopen maandjes in haar slaapzak geslapen zonder dekentjes. Maar nu wordt het kouder en vind ik het weer tijd om er een extra deken bij over te doen. Het enige probleem is, ze wurmt zich door het hele bed heen als ze wakker wordt s morgens. Ik ben bang dat ze op de één of andere manier onder de deken terecht komt met haar hoofdje. Hoe kan ik nu een deken gebruiken zonder dat ze er onder kan belanden??

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi,

Om die reden heb ik afgelopen winter voor onze dochter geen dekentje gebruikt. Sommige kindjes zijn heel beweeglijk in bed en liggen dan met hoofdje en de ene kant en dan weer aan de andere kant (bij voeteneind)... ik heb voor haar dus een dikke winterslaapzak gekocht met mouwtjes. Daarin een pyjama met lange mouwen en rompertje met lange mouwen. Dan heb ik het echt over midden in de winter he... was warm genoeg hier.

Ik ben toevallig gisteren begonnen met een dekentje in dr bedje leggen. Ze blijft nu pas meestal met dr hoofdje aan dezelfde kant. Ze heeft nu nog wel de zomerslaapzak aan, maar leg er losjes een dekentje overheen. Ze vindt het mega prachtig! Nu kan het ook geen kwaad meer, ze kan makkelijk het dekentje vanzich aftrekken mocht ze er onder komen.

Conclusie: ik durfde het ook niet vorig jaar toen mijn dochtertje dus ongeveer even oud was als die van jou nou! ;)

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik deed dan gewoon een dikker slaapzakje of iets meer eronder aan.
    Bv zomers romper zonder mouwen en zomerslaapzak.
    Nu het wat kouder wordt is het romper met pyjamajasje in zomerslaapzakje. Als het straks onder de 10 wordt komt het winterslaapzakje en als het gaat vriezen doe ik daar de mouwtjes bij aan.

Ik gebruik voorlopig nog geen dekens of dekbedjes hoor, dit bevalt ons beide prima

4. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik deed ook gewoon een slaapzakje aan je heb van die slaapzakken met mouwen bij de prenatal en baby speciaal zaken dat is ideaal want geeft net zoveel warmte als een deken

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Zou geen deken gebruiken danhoor, maar idd. een wat dikker slaapzakje of dikkere nachtkleding. Milan heeft vannacht voor het eerst in een wat dikkere slaapzak geslapen, nu alleen met een romper met lange mouw.
    Als het nu weer wat kouder wordt dan een dikkere pyama aan en als het echt koud is een slaapzak met mouwtjes. Maar goed, morgen wordt het weer warmer, je blijft bezig!!

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon beweegt ook zo 's nachts. Ik heb hem nu in de slaapzak met een pyama aan met korte mouwen, wordt het nog kouder dan krijgt hij een pyama aan met lange mouwen of een romper met lange mouwen. en zo bouw ik het op tot de winterslaapzak met mouwen haha. Maar een deken vind ik nu ook nog te gevaarlijk.

7. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Heb voor mijn zoontje een safe-t-sleep gekocht zodat hij zich niet door het hele bed kan bewegen.
    Zonder deken lijkt mij hier in de winter namelijk geen optie aangezien het hier erg koud wordt.

8. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Daarom moet je dus dekens gebruiken van 100% katoen, die ademen en zijn dus geen probleem als je kind er eens onder verdwijnt.

9. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Ik had/heb dekentjes van katoen, dan is er niks aan de hand als ze eronder liggen.

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Kom op dames...dekentjes gevaarlijk?
    Gewoon katoene dekentjes en als je uk er onder beland is er niks mis mee hoor. En als ze zich er onder uit wurmen dan hoor je het vanzelf omdat ze beginnen te miepen als ze het koud hebben. ;)
    Al vind ik zo'n winter slaapzak ook wel handig.
    Maar katoene dekentjes daar is echt niks mis mee.

11. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Als ze alleen 's ochtends het bed door kruipt zou ik het niet zo'n probleem vinden om haar toch een dekentje over te doen. Want ik neem aan dat je haar niet lang daarna uit bed haalt.

Deel Deze Pagina