Ik heb morgen een curretage... pfff zie er vreselijk tegenop... Nu heb ik 2 Cytotec/ Misp... pilletjes meegekregen die ik 2 u voor de ingreep moet inbrengen. Maar die brengen het toch via de natuurlijke weg op gang.. krijg ik dan niet alsnog veel pijn, bloedverleis etc..? vind het maar eng....
Zo snel gaat het meestal niet, hoor. Misschien dat je wat bloedverlies krijgt, maar dat hoeft niet eens. Door de Cytotec hoeven ze je baarmoederhals niet op te rekken, en dus heb je minder kans op schade/verklevingen. Heel goed dus dat het ziekenhuis dit adviseert. Veel sterkte.
Ik heb 2x Cytotec gebruikt bij een missed abortion (voor de ingreep). Bij mij bracht het niets op gang en ik had er ook geen pijn van. Ik weet dat ervaringen met curretages per persoon wisselen, maar ik had er echt geen pijn van. Het meest pijnlijke was waarschijnlijk de infuusnaald. Sterkte morgen. Hopelijk valt het jou ook mee.
Ik moest dit ook doen een paar uur voor de curettage. Dit was inderdaad om ervoor te zorgen dat de baarmoedermond al wat open komt, en de ingreep minder zwaar wordt. Maar ik heb wel flink buikpijn gekregen toen. Echt om de 2 minuten een wee-achtige pijn, ik wist niet hoe ik moest zitten/liggen. Maar ik denk dat dit kwam omdat het alsnog spontaan op gang aan het komen was, want de avond ervoor kreeg ik al buikpijn en bloedverlies. De curettage zelf is me heel goed meegevallen. Veel sterkte morgen!