Goede avond, Een paar weken terug zijn we bij de huisarts geweest vanwege onze kinderwens dat niet wilt lukken. Mijn vriend kreeg een doorverwijzing voor een zaad onderzoek, zag er allemaal prima uit, ze waren alleen niet te vrede over de snelle zaadcellen om dat de uitslag 8 % aangaf en dat is best weinig. Nu moest mijn vriend opnieuw zaad inleveren en mocht hij een week niet roken/alcohol drinken en sex hebben. Nu hebben we de uitslag gehad en was de test heel goed de snelle zaadcellen kregen nu 26 % ik vind het een enorm verschil ! Mijn eigen huisarts is helaas op vakantie dus ik moet even geduld hebben voor meer uitleg. De uitslag hebben we nu van een onbekende dokter gehad. Nu is mijn vraag, is dit normaal dat de uitslag eerst 8 % was en nu ineens 26 % ? En wat gaat er nu waarschijnlijk veder gebeuren? Alvast bedankt voor de uitleg
Hoi Chann1992, ik weet eigenlijk niet precies hoe dat zit. Dat is echt een specialiteit van een fertiliteitsarts en de huisarts weet hier natuurlijk ook het één en ander van. Als je op onderstaande site kijkt, zou je misschien niet meteen zo'n verschil verwachten, maar nogmaals, ik weet niet wat normale verschillen zijn na zo'n week geheelonthouding. De rol van de man - Fertiliteit.info Toch even wachten op je eigen huisarts denk ik. Ook over of 26% genoeg is om zelf door te blijven proberen. Groetjes Brigitte