Wat was bij jullie de beste methode?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hopsatee, 29 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Zoontje is nu bijna 2,5 vanaf dat hij 2 was al af en toe op potje gehad. Begin vond hij dat wel interssant. Toen doorgehakt en vaste tijden maar toek vond hij het vooral grappig ofzo: wel op potje zitten maar niks doen en half uit later wel in zijn luier. Vervolgens krijsen van het potje dus maar even zo gelaten.

Nu wil ik graag weer beginnen maar weet niet hoe. Vaste tijden en uitbreiden? Of gewoon luier af en paar dagen om het uur erop zetten en zo naar vastte momenten?

En hoe doen jullie dat met werk? Hij heeft hier twee dagen opvang daar helpen ze wel met zindelijk maken maar niet op zon manier van elk uur erop zetten. Das wat veel.

Kortom ik zoek advies op leeftijden aanpak en succesverhalen :)

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben het hier anders gedaan.
    Toen dochter 3 werd gevraagd wanneer ze haar luier uitdeed (ze was toen 's nachts al vaak droog en ik zag aan haar wanneer ze aan het plassen was).
    Zij noemde zaterdag: dus op die dag luier uitgelaten en sindsdien dag en nacht zindelijk.

Op dinsdag naar het kdv extra setjes kleding mee maar was niet nodig.

Heb dus geen ervaring met op het potje zetten enz. Maar ik vond dit een hele fijne manier en hoop dat het bij de 2e ook zo zal gaan :)

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.292
    113
    Nog geen succes verhaal masr we zijn er mee bezig.elk uur op de wc/ potje zetten loopt hier uit tot drama en is niet te realiseren met de peuterspeelzaal.

Op dit moment is de wc/potje niet interessant en zodra het mooi weer is gaan we zonder luier proberen. Dan is hij net 3 geweest.

4. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier was dochter wat ouder. 3 jaar en een paar maanden. Ik heb haar toen verteld wanneer de luier uitging en dat ie ook niet meer aan ging. Dit begreep ze goed en had ook snel door dat ze beter naar de wc of potje kon gaan.
    Ik heb overigens halve pogingen gedaan bij anderhalf, ter en twee en half jaar.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Wij hebben gewacht tot ze er, min of meer, zelf mee kwamen. De oudste was net geen drie, de jongste net wel. De oudste was meteen dag en nacht zindelijk, de jongste eerst overdag en twee weken later ook 's nachts. Ongelukjes hebben ze nooit gehad.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier bij de oudste vooral afgewacht, maar ik merkte dat ze heel bewust in haar luier plaste en poepte, dus ik had het idee dat ze het prima aanvoelde maar geen noodzaak zag in potje/wc. Dus luier gewoon eens uitgelaten, toen was ze met een dag of 3 overdag zindelijk (net 3jr). 's Nachts duurde wat langer; 9 vd 10x droog, maar die 10de keer wel ook echt klétsnat... Met 3,5 's nachts droog.

Mijn jongste is nu 2,5 en geeft het ook heel bewust aan; thuis heeft ze geen luier meer en dat gaat goed. Onderweg nog een luierbroekje, maar meestal blijft hij droog. Binnenkort dus die ook maar uit. Thuis plast ze op een potje, dus ik wil eerst over naar de wc nu...

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Als ik het zo lees hebben veel het dus wel een beetje van het kind laten afhangen en vaak gekozen Voor het moment dat ze het al wat beter "snapten" misschien is dat inderdaad ook een idee..

Deel Deze Pagina