Hallo damens, vat dit berichtje niet op als klagen, ik wil eventjes van me afschrijven aangezien ik een stresskipje ben .. 😇 Wat vanavond een normale controle moest zijn is helaas schrikken geworden .. Alles gaat goed, voorspoedige zwangerschap zonder klachten, lekkere vrolijke baby in mn buik ❤️ Mn bloeddruk was 155/95, veelste hoog dus en zeker omdat hij altijd stabiel is geweest gedurende de zwangerschap 😔 Naar het ziekenhuis toe, aan de ctg gelegen voor 1 uur, gelukkig was het met ons kindje goed! ❤️ Urine en bloed na laten kijken ook niks afwijkends behalve 1+ eiwit. Nu tabletjes slikken voor mn bloeddruk en een woensdag weer op controle in het ziekenhuis, waarschijnlijk blijven we onder controle van een gyn. Zijn er meiden die dit ook hebben gehad? Ik vond het best schrikken zeg toen we dit te horen kregen .. Liefs!
Dat is inderdaad schrikken! Ik heb geen ervaring, maar wilde je gewoon even een hart onder de riem steken! Je mag dit van je af schrijven, is normaal dat je dit even kwijt wilt! Ik hoop dat de tabletjes helpen en je verder een fijne zwangerschap hebt!
Dat is inderdaad even schrikken. Heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad. Alles was altijd prima tot ongeveer 37 weken. Toen was mijn bloeddruk ook opeens te hoog. Met de kleine gelukkig alles goed maar het was voor de gyn wel een reden om mij in combinatie met steeds minder leven voelen met 40 weken in te leiden. Heb er overigens geen medicijnen voor gekregen toen omdat ik geen eiwitten in mijn urine had zitten. En wat het mindere leven voelen betreft dit was bij controle gelukkig iedere keer in orde. Het is balen maar hoeft geen problemen op te leveren. Gewoon goed op de alarm signalen letten en bij twijfel of zorgen gelijk bellen en geen risico nemen.
Schrikken inderdaad, maar met medicatie kunnen ze een hoop hoor! Heb je Methyldopa (ook wel Aldomet) gekregen? Die kunnen ze ook nog een aantal keer verhogen en, als het niet werkt, kunnen ze er ook nog iets anders bij geven!
Ik heb die tabletten inderdaad, hopelijk werken ze en dan een goede controle woensdag en dan echt langzaam gaan aftellen want oef denk dat mn bloeddruk nog hoger de lucht in schiet anders
Heb dit ook gehad met 39 weken en 5 dagen moest ineens hals overkop naar de gynaecoloog overgedragen worden en medicijnen nemen dat was op vrijdag en meteen aan,de ctg zaterdag weer en urine opsparen in,leveren zondag weer terug gaf al aam dat lichte weeën had maar nee dat zijn voorweeën u GAAt nog lamg niet bevallen. Nou eeenmaal thuis man even weg kids met oma mee Denk ga douchen en slapen en toen begon het ineens werd steeds,heftiger maar gekke is ze bleven elke 10 minuten komen en niet korter op elkaar alleen heel heftif voelde elke wee meer druk van onder ik iedereen bellen om terug te komen,me,moeder was er als eerste. Ik had ondertussen de gynaecoloog gebeld die zei mee mevrouw moet echt sneller op elKar komen bel later maar terug terwijl het me 3e was!!! Ik was zo boos em belde 10 minuten later weerop en zei maar dat nu ELke 4 minuten kwamen nou ik mocht komen. Bleek dat ze het dossier niet goed hadden overgedragen en ook niet hadden gekeken dat ik snel beval. Had al 9 cm ontsluiting nou 15 minuten later was me zoontje eral. Moe st. Dagje blijven vanwe ge de bloeddruk Maar ik zei al het is een moment opname had hele zwangerschap mooie bloeddruk. Had dag ervoor iit eten gegaan,en teveek gegeten van alles door elkaar em had me gehaast voor de afspraak die middag Hoop iig dat die,mooi zakt
Ik kreeg deze uitslag vorige keer ook met 29 weken. De rest van de tijd bij de gyn in het zkh gelopen en ingeleid. Nu bij de tweede meteen bij het zkh en gyn gelopen, ook een te hoge bloeddruk weer, klein spoortje eiwit gehad, maar tot nu toe nog onder controle. Je hebt kans dat je urine moet gaan sparen, 24 uurs, en daarin kunnen ze beter zien hoe het er bij jou uit ziet. Maar hou je vooral kalm, ik loop al sinds weet ik veel hoe lang met medicijnen voor de bloeddruk en constante urine controle, en het is nog steeds onder controle te houden.
Hier ook met bijna 37 wkn ineens hoge bloeddruk 145/95.ook extra bloeddruk controles en ctg's gehad maar met de kleine alles goed. Ik had geen eiwit in urine en bloed was ook goed dus geen behandeling gehad.
Pff echt wel een veel voorkomend iets dus! Ik hou ook redelijk veel vocht vast ineens .. Buiten de standaart dingen om het te voorkomen iemand andere wondertips?
Ik heb het gehad met 36 weken. Bloeddruk ook ineen veel te hoog en ook eiwit in urine. Net genoeg om pre-eclampsie te noemen. Ziekenhuis. bloedafname,ctg en urine. Bloed uitslag liet opzich wachten dus wij weer naar huis. Werd ik gebeld dat ik volgende dag terug moest komen om 24 uur urine te sparen. Na 24 uur mocht ik naar huis onder thuismonitoring met plan inleiding met 37 weken. Controle erna plan gewijzigd. Onder controle blijven bij gync, maar niet inleiden het gaat te goed. Twee dagen later voelde ik te weinig beweging dus weer naar ZH en opgenomen. Pillen voor mijn bloeddruk en bedrust. Elke dag ctg enz enz. Uiteindelijk met 38 weken inleiden begonnen en met 38,4 was kleine man er. Daarna nog drama maar dat is weer een ander verhaal.
Ik hoop dat de medicatie iets gaat doen! Ik heb vanaf 10 weken zwangerschap Methyldopa geslikt, in combinatie met Ascal (bloedverdunner). Ik had regelmatig een te hoge bloeddruk met die medicatie, maar niet té hoog. Rond de 30 weken is de medicatie opgehoogd en rond de 34 weken nog een keertje. Met 36+4 was m'n bloeddruk desondanks 176 / 112 en ben ik opgenomen. Ik dronk toen 3 liter per dag en plaste nog maar 400ml, kwam per dag zo'n 2 kilo aan. Toen hebben ze PE vastgesteld. Met 36+6 hebben ze een ballon ingebracht en de volgende dag, dus met precies 37 weken, m'n vliezen gebroken. Tijdens m'n bevalling liep m'n bloeddruk op tot 215 / 156.Ik heb toen tijdens de bevalling nog andere medicatie gekregen, maar ik heb geen idee meer wat de naam daarvan was. Na de bevalling zakte m'n bloeddruk terug naar 140 / 100. Ik moest een paar dagen blijven ter observatie en nog een aantal weken medicatie blijven slikken. Het is een beetje dubbel, maar ik zou proberen om me niet teveel zorgen te maken, maar jezelf toch goed in de gaten te houden. Bij het minste beetje twijfel meteen bellen. Liever 100 keer teveel dan één keer te weinig Oh en, als je vermoed dat je (te)veel vocht vasthoudt, probeer dan bij te houden hoeveel je drinkt en hoeveel je plast. Gewoon even opvangen in een maatbeker. Niet heel lekker, maar goed Sterkte!
Daar liggen we dan weer damens, de controle! Lig weer aan de ctg, bloed en urine afgenomen nu maar weer afwachten .. Bloeddruk is iets gezakt maar nog niet veel helaas, 144/90 😔 Ik ben benieuwd wat eruit komt!
Schrikken zeg! Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad, tot week 37 was alles ok, maar in week 37 schoot mijn bloeddruk ineens omhoog, vergelijkbare waarden als bij jou. Ik werd ook doorgestuurd naar het ziekenhuis en ik kreeg bloeddrukverlagers voorgeschreven, Aldomet was dat. Dat hielp een beetje, maar uiteindelijk ben ik na 2 weken ingeleid. Ik herken je verhaal, steeds aan de ctg, kon het woord ctg op het laatst niet meer horen, haha! Nu met de tweede zwangerschap ben ik steeds nerveus voor de bloeddrukmeting bij de verloskundige. Het kan tijden goed gaan, maar dan ineens kan je bloeddruk dus omhoog schieten. Afwachten maar... Sterkte met alles, met medicijnen kunnen ze het nog wel een poosje rekken.
Alles was vandaag weer goed zoals een maandag .. Volgende week dinsdag weer terug tenzij ik klachten krijg dan direct contact opnemen .. Ik vindt het wel jammer en irritant dat ze je zo in onzekerheid laten soms .. 3x per dag die tabletten slikken en hopelijk is het volgende week weer normaal!
Hier bij m'n eerste met 38 weken ineens hele hoge bloeddruk. Om de dag naar het ziekenhuis om bloeddruk te meten, bloed te prikken en urine in te leveren. Was een hele vermoeiende week. Anderhalf uur heen met het OV naar het ziekenhuis, anderhalf uur terug. (Had toen nog geen auto) Kwam telkens niks uit d'r onderzoeken. Maar met 39 weken vond m'n gynaecoloog het wel best, en wilde ze me de dag erna inleiden. Uiteindelijk eerst gestript waardoor d bevalling uitzichzelf begon paar uur later. Had ook helemaal geen klachten, maar vond het wel eng, dat ik zo ren hoge bloeddruk had, terwijl er niks te vinden was. Succes ermee!!