Bloed verlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mowglie, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mowglie

mowglie Lid

12 mrt 2014
    42
    1
    6
    NULL
    NULL
    Heb mijn vraag ook in verloskundige topic gezet, maar maa herkent iemand dit;

Ik ben 23 weken zwanger. Ik heb sinds een aantal dagen last van bruin bloedverlies. Het verlies wordt steeds meer en ik krijg ee een menstruatie achtige buikpijn bij. Ik maak me nogal zorgen. Daarnaast heb ik mijn baarmoedermond gevoeld en deze ligt erg diep maar voelt erg zacht en staat een beetje open. Moet ik me zorgen maken? Of ben ik te onzeker?
    Bericht wijzigen/verwijderen Met citaat reageren Snel reageren op dit bericht

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik denk dat het verstandig is als je je eigen VK belt met deze vraag zodat je langs kan komen voor een echo om te controleren of alles wel goed is?

Sowieso lijkt het me niet verstandig als je zelf gaat voelen aan je baarmoedermond, dit ivm infectiegevaar en ook om het niet te prikkelen.

3. mowglie

mowglie Lid

12 mrt 2014
    42
    1
    6
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie Drieka. Heb mijn verloskundige gesproken. Maar die zei me het weekend af te wachten. Maandag eventueel onderzoek blaasontsteking bij huisarts bij aanhoudende klachten en verergerde klachten weer bellen. Maar het is ni natuurlijk weekend en wilde toch even kijken of het bekend voor komt bij andere

4. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff wat moet jij in een spanning zitten zeg.
    Wat vervelend dat je vk je niet kan/wil gerusttellen dmv een onderzoekje of een echo.

Ik heb bloedverlies de eerste 8 weken ghad maar dit was wel weinig. Ik herken het dus niet, maar toch wil ik je even sterkte wensen met het wachten. :/

5. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Hi Mowglie,
    Ik vind het vrij laconiek van je vk. Het kan compleet onschuldig zijn, maar het feit dat je baarmoedermond zacht aanvoelt is echt wel reden om opnieuw te bellen. Want dat mag echt niet zacht/verweekt zijn nu al, en dat het een beetje open voelt klinkt ook niet goed. Misschien/hopelijk heb je het verkeerd gevoeld (en nu ook zeker niet opnieuw doen ivm infectiegevaar) maar ik zou echt vragen om een echo van je baarmoedermond. Liever het zekere voor het onzekere. Dus: opnieuw je vk bellen!

Heb je ook slijmverlies? Harde buiken?

Ik wil je hiermee niet bang maken, maar wel waarschuwen, je kunt het maar beter laten checken. Liever een keer teveel dan te laat zijn.

Hopelijk is het niets, succes meid!

6. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Sorry sorry, ik wou het niet neerzetten om je niet extra bang te maken, maar ik doe het toch, want ik hoop echt dat je opnieuw belt omdat een weekend afwachten echt verkeerd KAN uitpakken:

ik had mijn vorige zwangerschap ook menstruatieachtige pijn en klein beetje bloedverlies (plus slijmverlies) wat later ook beetje rood werd en toen ik in het zkh kwam na een dag afwachten had ik 4 cm ontsluiting... :(.

Nogmaals, het hoeft bij jou niet zo te zijn, maar zou echt een echo laten maken!

7. mowglie

mowglie Lid

12 mrt 2014
    42
    1
    6
    NULL
    NULL
    Dankje voor jullie reacties! Zo te lezen maak ik me niet voor niets druk. Ik ga morgenvroeg om 9uur meteen naar mijn vk bellen. Ik hoop zo dat alles goed is. Heb de zwangerschap tot nu toe goed doorlopen en ook de begin weken geen bloed verloren.

8. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ik zou toch echt nu de vk nog een keer bellen hoor. Het gaat wel om je kindje. Wil ze niks voor je doen, dan de hap of de spoed bellen!

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Is het je eerste kindje?

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik zou nu nog een keer bellen, aangeven dat je vanavond nog op controle wilt komen. Bij je VK of anders naar het ziekenhuis. Ik zou hier echt niet mee wachten.

11. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

met bloedverlies moet je altijd de vk bellen. ook in de avond!
    ze komen dan even bij je thuis en controleren even de hartslag van de baby en voelen je buik. en eventueel je baarmoedermond.
    je kan beter nu bellen dan vanacht:)
    ik heb zelf ook bloedverlies gehad met jou aantal weken ( bij mij was het de placenta die te laag lag.)

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Morgen hap bellen dat uitleggen en urine wegbrengen.
    Niet gaan wachten tot maandag wat een onzin zeg!
    Ik vind de reactie van de verloskundige ook slecht.
    Ze kan op zijn minst even onderzoek doen!

13. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik hoop dat je ondertussen je vl hebt gebeld of het ziekenhuis als je vl je nog steeds niet wil/kan onderzoeken!

14. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Jeetje, wat prijs ik me hier geregeld gelukkig mijn mijn vk-praktijk!

Ik snap echt NIET dat ze dit over het weekend heen willen tillen meis. Misschien is het inderdaad onschuldig, maar misschien ook niet? Better safe, than sorry in dit geval.

Ik zou dus ook echt nog eens bellen (hoop dat je dat al gedaan hebt) en eisen dat ze even naar je kijken. Mijn verlos stuurt op deze termijn bij dit soort klachten direct door naar de triage, die gaat niet eens meer eerst zelf kijken...

Sterkte en succes!

15. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Ik snap sommige VKpraktijken echt niet!!! Hoe klein is de moeite om even het hartje te luisteren en onderzoek te doen? Ik belde vorig weekend ivm minder leven en ze was er binnen een uur om me te controleren en ik lag een half uur na de controle in het zkh aan de ctg. De dag daarna ook weer voor de zekerheid, en als ik wéér aan de ctg wilde liggen dan was dat ook mogelijk. Ik zou echt nogmaals bellen!! En, zelf niet meer voelen aan je baarmoedermond ivm infectiegevaar

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Nog gebeld?

17. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ik zou er op staan dat gekekem word en zou eigenlijk denk ik zelf al meteen bij bloedverlies naar ehbo rijden vooral als,je al zo ver bent en het onverklaarbaar is door de telefoon kunnnen ze je nooit beoordelen

Beter keer te vaak gaam of bellen dan achteraf spijt hebben!!!

18. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik zou ook nu bellen, en als ze nog niks wil doen zou ik zelf het ziekenhuis bellen.
    Had ook een vk die me niet wou helpen nadat ik bloedverlies had. Weet dus hoe super onzeker je je kunt voelen!! En die stress is ook niet goed voor je kleine.

Laat je ons weten hoe het afloopt?!

19. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat ook niet van die praktijken. Hier ook je kunt altijd langs komen of hun komen en vooral met die dingen. Hier zullen ze zelfs boos zijn als je voor zoiets niet belt.

Ik hoop dat je gebeld hebt en gerustgesteld bent na onderzoek en anders echt bellen en eisen voor controle.

Succes

20. zomerbloempje

15 aug 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier MOET ik in het ziekenhuis langsgaan bij bloedverlies.

Deel Deze Pagina