Mijn gyn heeft mij Clomid voorgeschreven ondanks het feit dat ik prima ovuleer. De reden dat ze dat gedaan heeft is omdat het ook zou helpen de juiste hormonen te produceren om een eventuele zwangerschap, die gevolg is van de clomid, een extra boost te geven. (of zoiets) Daarbij zal ik dus misschien ook meerdere rijpe eitjes produceren met als gevolg een grotere kans om zwanger te raken. Wij hebben maar tot eind april tijd om zwanger te raken en dan is het hier "party over". Ik heb abnormale celgroei op mijn baarmoederhals en moet daar eigenlijk zo snel mogelijk aan geholpen worden want de cellen kunnen overgaan in kanker. MAAR ik heb deze ingreep al eerder ondergaan en daardoor heb ik dus al een korte en zwakken baarmoederhals. Als ik deze ingreep nogeens laat doen zal er dus weinig van mijn baarmoederhals overblijven. Wat dus ook betekend dat als ik zwanger zou raken dan, het een hele erge risicovolle zwangerschap gaat zijn zowel voor mij als de baby. Nu de reden dat we maar tot eind april de tijd hebben is omdat mijn man begin mei voor 6 maanden weg moet voor zijn werk. Graag zou ik van anderen die ook prima ovuleren, maar toch Clomid slikken, lezen hoe /wat/ waarom/ kortom alle positieve en negatieve verhalen. Ik wil het liefst alles weten. Ik dacht dat ik 50mg zou krijgen maar tot mijn grote verbazing is het 100mg van dag 5-9.
hoi hoi heb zelf geen ervaring met wel een eigen eisprong....maar wel met Clomid.... heeft je arts ook regelmatig je progestron geprikt na je eisprong? want je kunt ook ovuleren met een slechte eisprong.... ik duim voor jullie dat het voor april nog gaat lukken.... want een risicovolle zwangerschap is ook niet niks, kan er helaas over meepraten.... succes in de MMM
Waarom Clomid gaan gebruiken als je nog maar zo weinig tijd hebt? Is dan een IVF poging niet veel efficienter?
Ja misschien, maar ik heb met mijn ex 3 jaar in de mmm gezeten om een kindje te krijgen en heb toen o.a. IUI, IVF, en ICSI ondergaan. Door alle stress/ spanning en de hormonen die ik toen moest nemen/ spuiten. Kortom alles wat te maken had met een kindje te verwekken heeft ons huwelijk de kop gekost. Dat is dus de reden dat ik niet weer IVF of wat dan ook voor een behandeling wil ondergaan. Ik heb de schrik goed te pakken. Ik ben nu alweer 2 jaar gelukkig getrouwd en we hebben al een zoon die dus, ondanks het feit dat ik volgens de gyn in NL geen eisprong had, op 2 maart '09 gezond en wel op de wereld is mogen komen. Als ik niet zwanger raak gaan we alsnog adoptie overwegen.
Owke, veel succes in iedergevak gewenst!! Ik hoop voor je dat dit gaat lukken!! Ga je ook FM's krijgen?
Ik ga er wel vanuit dat ik ook fm krijg. De gyn heeft me gezegd dat ik deze week moet bellen en dan zien wat ze wil doen.Ze heeft het er niet over gehad of ze die meteingen zou gaan doen, maar ze zal er wel vanuitgaan dat ik het nog wel weet hoe het zit. Het zou denk ik niet echt een goed idee zijn als ik overstimulatie krijg en dat er ineens 8 rijpe eicellen zitten... Word ik de 2e OCTOMOM.. Ha ha. Dus ze zal de metingen wel doen. Gisteren de eerste 2 pillen genomen, 2x 50mg.
Vnadaag dag 8 van cyclus- dag 4 van Clomid dus. Heb de gyn gesproken en ze gaat geen follikel meeting doen... EUHMMM Laten we hopen dat ik niet teveel eicellen maak! Ik begin namelijk wel wat druk te voelen aan beide kanten van mijn eierstokken. Vanaf zaterdag ovulatietesten doen en als we klussen Pre-Seed glijmiddel gebruiken omdat door de Clomid het slijm op de barmoederhals erg dik en ondergankelijk kan worden. Pre-Seed verricht geen wonderen maar het kan ZEKER geen kwaad volgens de gyn.
Update- We zijn ZWANGER! Luukske gefeliciteerd! Jij bent waarschijnlijk minstens 1 zoniet 4 dagen langer zwanger dan ik. Heb jij ook een bloedtest gehad? De mijne was vandaag (cd 27 en tussen 13 en 10 dpo) Hcg 8. Niet super maar beter dan niets. Ik weet dus niet zeker wanneer ik mijn eisprong heb gehad. Op cd 21 heb ik wel mijn progesteron laten testen en die was 58. Wat betekend dat ik dus minstens 4 dagen daarvoor geovuleerd heb, maar dat kan niemand met zekerheid zeggen...