help pijnlijk scheurend gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hoopto, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoopto

Hoopto Actief lid

5 sep 2008
    181
    0
    0
    Ik heb een vraag.

Ik heb last van een pijnljk scheurend gevoel in mijn buik.
    ben 32 weken zwanger..
    Het doet soms zo'n pijn dat ik mijn buik weer bij elkaar wil duwen, alsof het werkelijk scheurd.
    Wat is dit??
    Het maakt me echt onzeker.
    Heb mijn verlos kundige al gebeld, maar ze is zo nuchter en ik helemaal niet!.
    Kan iemand mij geruststellen??
    is het werkelijk niets ernstigs? of kan het wel iets ernstigs zijn!

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb dat gevoel ook heel erg als de kleine groeispurtjes maakt. De huid komt toch heel strak te staan en dat is inderdaad een heel naar gevoel, alsof je uit je velletje scheurd en je op ontploffen staat :(
    Ik probeer het dan met lekker warm douchen, scrubje en veel smeren met hydraterende lotion/olie een beetje soepel te houden.

3. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi Hoopto,

Ik heb dit zelf ook een keer (een avond) gevoeld en maakte me toen ook zorgen. Omdat ik toch snel een afspraak had, heb ik niet gebeld toen. Het voelde scheurend, niet als 'normale' bandenpijn.

Ik vertelde het later in het ziekenhuis, toen ik toch een echo kreeg. De reactie van de vk was duidelijk: als je echt een scheurende placenta of baarmoeder hebt, dan loop je niet meer rond en je af te vragen of dit ernstig is. Dat kun je dan niet meer, en je belt meteen het zkh/ambulance.
    Zij zei dat het 'gewoon' rek- en bandenpijn is. Dat kan ook al behoorlijk pijnlijk en scheurend voelen. Op de echo was ook alles goed.

Natuurlijk weet ik niet hoe pijnlijk het bij jou is, en heb jij een andere termijn. Dus bij twijfels uitgaan van je vk/medisch personeel en hen op de hoogte houden.

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    ps. ik twijfel nu of je je huid bedoelt of 'van binnen'. Als het je huid is, dan helpt insmeren inderdaad!

5. Hoopto

Hoopto Actief lid

5 sep 2008
    181
    0
    0
    Maar het gevoel blijft nu al bijna een dag..
    word er echt verdrietig van...
    kleintje doet ook niets wou ik zeggen, maar hij geeft gelukkig net een trap..
    kmaak me snel ongerust, de pijn is nu wel te handelen, maar bljft errug onaangenaam..
    Heb ook de behoefte om de huid inderdaad weer bij elkaar te drukken..
    heb zo'n band geprobeerd die je buik ondersteund, maar kreeg het gevoel dat ik het hoofdje van het babytje in elkaar drukte, dus heb hem maar weer snel afgedaan.

6. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Beste Hoopto,

Heel herkenbaar helaas!

Hier hetzelfde en het houdt een dag of twee aan en dan zakt het weer.

Je baarmoeder groeit met als gevolg dat " scheurend" gevoel erg pijnlijk!!!

Goed blijven insmeren met olie, en een warme bad wil ook helpen.

Sterkte

Deel Deze Pagina