Onze oudste dochter is thuis geboren vrij snel eigenlijk Om 13:30 braken de vliezen en om 22:15 is ze geboren. Wel met een inknip omdat de navelstreng om haar buikje zat en dus best kort hier door was Onze 2 de dochter. Ging in het begin vrij langzaam kwam de bevalling opgang ook al warenmijn vliezen gebroken. De verloskundige was de avond er voor nog geweest en zei ik kom morgen nog wel een keer terug rond 8 uur. Wij onder tussen nog een paar keer gebeld . Inmiddels was het begonnen met sneeuwen en om 2 uur begonnen de weeen echt. Mijn mannetje weer gebeld en ze kwam zat op 4,5 cm ontsluiting en dus kwam ze echt 's morgens terug. Ik ben toen gaan douchen en in bed gekropen tenminste geprobeerd. Om 5 uur begon de persdrang en heb toen gezegd dat hij nog maar eens moest bellen maar de sneeuw lag bij ons bijna 1 meter hoog en zou dus even duren voor de vk en kraamzorg zouden kunnen komen zei ze. Toen heb ik mijn partner geroepen dat ie me moest komen helpen omdat ik het hoofdje voelde . Ja persdrang is persdrang en ga ik niet mijn benen sluiten. Hij in paniek een beetje gekomen . Maar 20 min later was onze dochter er. We hebben haar met ons 2 tjes op de wereld gezet.heel bijzonder. 20 min later kwamen de vk en kraamzorg toen had ze al aan de borst gedronken en lag lekker bij mij te slapen. Ze zat wel nog met de navelstreng vast en de na geboorte was er ook bijna uit dus dat was allemaal goed. Maar toch vind ik het bijzonder dat we onze dochter samen ter wereld hebben gebracht. en dat zelf bijna zonder in te scheuren ze moesten 1 hechting zetten Nu inverwachting van ons 3 en hoop dat we hem/haar ook thuis kunnen krijgen en op zo'n manier van kunnen genieten en van de bevalling
Wauw, Mijn eerste bevalling ging vrij snel en de tweede kan nog wel sneller gaan. Stiekem lijkt het me wel heel bijzonder om ook samen met mijn man dit kindje te krijgen. Maar mijn grootste angst is dat ik het helemaal alleen moet doen, omdat hij niet op tijd thuis is. Was je niet bang?
nou eigenlijk bang helemaal niet ,omdat ik ja best nuchter ben ingesteld mijn partner daar in tegen zei gelijk : hou je benen dicht dan ..hahahah maar je voelt het of niet iik was wel blij dat het bij de tweede was want dan weet je toch wat beter hoe en wat . Ik vond het eigenlijk best heerlijk en heb ook van de week tegen de vk gezegd het liiefst zou ik het zo weer willen doen . Maar dan met de vk op de achtergrond want het ging ons echt om het gevoel zo speciaal