bang zijn dat ´kraambezoek´ de baby eerder ziet

Discussie in 'De bevalling' gestart door wendii88, 10 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Probeer het hier toch met je vriend over te hebben.
    Mijn beste vriendin kreeg ook een keizersnede en zij was hier ook bang voor. Bij haar ging het wat onverwachter allemaal, maar ze had nog wel even snel met haar man overlegd dat hij de baby niet aan zijn ouders mocht geven, voordat zij hem vast had gehad. En dat begreep hij echt wel, ondanks dat hij ook zo heel close is met zijn ouders. En ook zijn ouders begrepen dat. Bij haar heeft het uiteindelijk 3 uur geduurd voordat ze eindelijk haar babietje kreeg, ivm complicaties, maar toen was ze helemaal blij dat ze dat had afgesproken, anders was het gegarandeerd anders gelopen.
    Bespreken dus!

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    pff bespreek dit nu net met mijn eigen man en die vind het ook ronduit belachenlijk dat de ouders van je vriend erbij moeten zijn.
    hij vraagt zich af of ze ook bij het verwekken waren dat ie ze er perse bij wil hebben. ;)

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    misschien toch het beste om dit te bespreken voor je je keizersnede krijgt?
    Dus goed aangeven dat je niet wilt dat iemand buiten jouw man en jij je kindje ziet.

Toen ik net bevallen was (gewone bevalling) duurde het nog heel lang voor ik gehecht was enzo..en had mijn man al lang en breed ons kindje kunnen bewonderen enzo. Hij was dus de eerste die haar vast had gehad..terwijl ze haar niet eens aan mij hadden gegeven..ik heb het daar ook soms nog wel 'moeilijk' mee. Vind het erg jammer en wil dat nu ook aan gaan geven..dat ik na de bevalling mijn kind meteen bij me wil hebben.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Heeft je vriend hier dan helemaal niet bij nagedacht dat dit voor jou wel eens heel vervelend zou zijn.. Kom je uit de ok en staat je schoonma ( bij wijze van) met je kindje op de arm terwijl jij nog niet eens fatsoenlijk je kindje hebt kunnen bekijken.. wordt al boos als ik er aan denk :evil: (

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

nee eigenlijk niet, maar mijn moeder en schoonvader ook niet....

6. MamavEsmee

Lijkt me vreselijk! Heb je dit achteraf wel besproken met hun?
    Je weet nu in iedergeval hoe je het de volgende keer niet wil.. al heb je daar nu niets mee..

7. ProudMum

bij de 2e bel ik pas na 3 uur hahahahahahahaha

8. MamavEsmee

I.d. eerst zelf lekker genieten van je kindje! :D

Ontopic.. heb je al gepraat met je vriend/je vriend dit laten lezen?

9. ProudMum

ja hij weet het, hij zal er bij een tweede ook rekening mee houden. Maargoed, terug draaien gaat niet, al zou hij het graag willen!

10. MamavEsmee

Fijn dat het in iedergeval erkend is door hem en dat hij het ook vervelend vind.. maakt het voor jou misschien ook wat dragelijker..

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik was sowieso niet in dat ziekenhuis bevallen!
    Er zijn genoeg ziekenhuizen waar ze je kindje niet wegbrengen en het dus ook op de uitslaapkamer bij je is.
    In dit geval zou ik het met je vriend bespreken.

12. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Nou ik kan het alleen maar heel erg eens zijn met al mijn voorgangsters! Ik zou er echt niet aan moeten denken dat jan-en-alle-man mijn kind al had gezien en ik nog niet....een baby hoort eerst bij de moeder en daarna komt pas de rest (ja ook de papa)
    Das toch idd voor de binding belangrijk.
    Die Opa's en Oma's moeten dan maar even wachten, die willen toch ook het beste voor de baby en de moeder?

Ben benieuwd of je het al besproken hebt?

13. wendii88

wendii88 Niet meer actief

ja heb het er al over gehad en eerst zijn we gewoon lekker samen met de baby haha :D komt allemaal goed gelukkig en hij snapte me ook wel.. begreep ook wel dat ik daar beng voor was maar hij zij wij zijn de eerste die hem zien verder niemand.. bedankt voor jullie reacties!
    ben erg opgelucht nu..! nog 2 dagen en dan is het zover!

14. wendii88

wendii88 Niet meer actief

bang voor was :oops: typfoutje

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Goed nieuws Wendii88! Spannend hoor, overmorgen is het zo ver! Succes.

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    wij zitten met het zelfde probleem. bij ons gaat (tot nu toe) de bevalling gewoon normaal verlopen. maar mijn ouders en schoonouders zouden het liefst op de gang zitten wachten met een fles champagne. maar wijzelf zijn van mening dat wij de eerste moeten zijn die moeten genieten van het nieuwe wonder in ons leven. je kan dit gewoon met de vroedvrouw of gyneacoloog bespreken. ik zeg dat ze al het bezoek het eerste uur moeten buiten houden. desnoods verzinnen ze maar een smoes over het verzorgen of over het geven van borstvoeding maar ik vind dat je eerst samen van je kindje moet kunnen genieten! als je ouders dit niet begrijpen dan word het een leugentje voor bestwil :)

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Gelukkig begrijpt hij het nu :)
    Pff ik zou er ook niet aan moeten denken hoor, eerst zelf even bijkomen en genieten.
    Veel suc6!

18. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ik heb ons mannetje heel even op mijn buik gehad (nog geen halve minuut) in de verloskamers en toen werd hij al meegenomen omdat hij even opstartproblemen had. Ging daarna dus gelijk naar de kinderafdeling. Omdat ik een totaalruptuur had en die onder volledige narcose in de OK moest worden gehecht, kwam ik pas 4 uur later weer op de kamer waar mijn zoon ook was. Mijn man en moeder waren ook al bij de bevalling, dus die waren er uiteraard heel de tijd bijgebleven. Maar mijn vader was ook al opgetrommeld en die had mijn zoon vast toen ik in mijn bed werd binnengereden. Hij heeft onze zijn kleinzoon dus eerder echt vastgehouden dan ikzelf. Maar ik had en heb daar geen problemen mee hoor. Misschien was het anders geweest als het mn schoonouders waren, die kwamen gelukkig pas veel later. Succes met alles!

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    sorry hoor maar gewoon niet je ouders en schoonouders melden dat je bevallinbg is begonnen als het geboren is is t vroeg genoeg om ze te bellen.

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik was bij de bevalling keizersnee van mijn schoonzusje en broer aanwezig mijn schoonzus wou mij er bij hebben in t ziekenhuis was voor mij heel onverwachts allemaal.
    na de keizersnee ben ik met mijn broer en hun dochtertje naar de kinderafdeling gegaan en mijn schoonzus werd meteen ook gesteriliseerd en ook ik heb toen mijn nichtje al een poosje bij me gehad op schoot.
    mijn schoonzus had daar geen problemen mee maar ze heeft me ook tenslotte zelf meegewild.
    bij het idee dat er mensen op de gang staan te wachtten die ik eigenlijk gewoon er niet bij wil hebben word ik al niet goed.
    mijn man en beste vriendin en voorderest helemaal niemand.
    en dat geef ik meer dan duidelijk aan hoor!

Deel Deze Pagina