bang zijn dat ´kraambezoek´ de baby eerder ziet

Discussie in 'De bevalling' gestart door wendii88, 10 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0

WAT? hoe kan dit gebeurt zijn oooo ik zal dat nooit en te nimmer iemand vergeven als dat bij mij zal gebeuren.
    ik heb het er gister nog ff gauw met mijn mannetje over gehad stel dat een gewone bevalling niet kan dat het een kz word dan wacht je tot ik ook helemaal klaar ben en dat we herenigd zijn en dan bellen zei die heel lief maar natuurlijk spreekt toch voor zich aaah gelukkig.

liefs mij

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

:eek: Ook al mochten ze elkaar wel, dan vind ik het nog niet normaal..
    Dat is dus ook een reden dat ik alleen mijn vriend in het ziekenhuis wilde hebben. Verder niemand. Het eerste moment als de kleine er is, is voor de kersverse ouders!

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    een normsaal respecteren iemand doet dat natuurlijk ook niet!

Maar ik vind een moment dat de kleine er net is juist leuk om te delen maar wel in mijn armen en iedereen hier vind dat doodnormaal...

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mijn ouders zouden dat NOOIT doen!
    (schoonouders denk ik ook niet)
    Toen de dochter van mijn broer naar het ziekenhuis met loeiende sirenes en hij en zijn vriendin haar eindelijk na uren vast mochten houden, waren mijn ouders daar ook ff later voor morele steun en de dagen erna ook, maar ze hebben geeneen keer zelfs niet gevraagd of ze de kleine vast mochten houden, ze vonden dat dat iets was voor papa en mama die al heel wat hadden meegemaakt met hun meisje.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    precies! ik bood ze het wel zelf later aan maar een netjes persoon pakt niet zelf maar goed je kunt het treffen he vooral met schoonmoeders maar dan nog moet je man/vriend voor je opkomen vind ik..

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dat vind ik dus ook!
    Ik ga dit zeker tegen mijn vriend zeggen, al vind ik dat je vriend/man het uit zichzelf al kan bedenken dat je als vrouw zijnde na 9 maanden jke kindje gedragen te hebben en het zware werk hebt gedaan om hem/haar eruit te krijgen, dat je niet wilt dat iemand anders hem/haar als 1e vast heeft!
    Ik heb zelfs zoiets van dat IK de allereerste wil zijn waar beebje lichamelijk contact mee heeft, ik wil hem als 1e vasthouden straks! Hij heeft in mij gezeten, in mij is hij gegroeid, ik heb er alles voor gedaan en gelaten!
    Das 1 van de redenen dat ik misschien toch nee ga zeggen tegen keizersnee als gyn hem me toch aanbied.
    (maar mag nu met ruggenprik bevallen, dus daar ben ik al superblij mee!)

7. Female

Female Niet meer actief

Het lijkt me heel onnatuurlijk en vreemd als iemand anders buiten je man of deskundig personeel eerder je kindje vasthoud dan jij.
    Ik zou dit dus onmiddelijk heel duidelijk bespreken, exact je zorg op tafel leggen totdat je zeker weet dat het niet op die manier zal gebeuren, en jij gerustgesteld bent.
    Stel je zelf in dit geval op de allereerste plaats!
    Dit is echt belangrijk hoor.

8. Female

Female Niet meer actief

Oeps beetje te late reactie zie ik :oops:
    Sufkop.
    Hoop dat alles goed is gegaan!

9. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Pff dit lijkt me ook vreselijk.. Mijn ouders zijn ook echt mensen die er al op af zouden komen en er letterlijk ALLES aan doen om mn kindje alvast te zien/vast te houden.
    Toch eens bespreken met mn vriend dat hij er ook NIEMAND bij laat voor ik er ben! Ik weet natuurlijk niet hoe het gaat lopen tegen die tijd.. maar het lijkt me echt pijnlijk als dat gebeurt :(
    En dit gaat dan nog wel over mijn eigen ouders!

Ik hoor nu de reactie van mn moeder al als ze bij mn kindje vandaan komt "nou ik heb d'r gezien hoor, ze heeft lekker een flesje bij me gedronken, ik vind de naam die jij hebt gekozen trouwens niet echt passen hoor.. oh en ze lijkt jammer genoeg meer op carlos, en jeetje ze is wel donker hoor'.... Uhhmm leuk mam, dankje?

10. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Oh ja, inderdaad.. hoe is het afgelopen? Ik hoop echt dat het goed is gekomen! :)

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Als je het dagboek op haar babysite leest, lijkt het allemaal prima te zijn gegaan!

12. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik ben ook heel bang dat het een KS wordt hier. Kindje ligt in stuit, en ja ze kan nog draaien, en daar hopen we allemaal op! Maar toch spookt het in mn hoofd dat ze niet meer zal draaien.

En idd ook ik ben bang dat ik mn kindje dan pas na uren zal zien en knuffelen :( Mn mama wilde ik graag bij de bevalling hebben, maar het idee dat mn mama de baby eerder zal mogen knuffelen enzo doet ergens pijn :oops: ! Ik schaam me er wel voor hoor, het is tenslotte mn mama. Maar toch.

Zelfs het idee dat mn vriend 1,5uur met ons meisje mag kroelen en ik daar helemaal alleen op recovery lig steekt.. :oops: Niet dat ik het hem niet gun hoor, totaal niet! Maar vooral omdat ik me zo verheug op het moment dat ze geboren wordt en lekker warm bij mama (ik dus!) op de buik mag liggen huid op huid en zo die belangrijke eerste momenten zou meemaken :rolleyes:

Ik heb gewoon zo'n mooi beeld van de bevalling (of toch tenminste van het moment dat ze tevoorschijn komt ;)) dat ik panikeer bij de gedachte aan een KS :(

Ik heb dit nog niet aan mn vriend durven zeggen.

Ook weet ik nog niet of ik mn moeder er wel bij wil hebben als het een geplande KS wordt, eigelijk vooral omdat ze dan toch niets voor me kan doen (mag ook niet mee naar OK) en ook omdat ik de baby vóór haar wil "hebben" :oops: Erg he?

Ik schaam me dood dat ik zo denk, zo bezitterig lijkt het wel :oops:

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Tasha, dan zou ik je moeder niet meenemen....

14. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Idd. Denk dat ik dat niet ga doen dan. Bij een gewone bevalling wel hoor, ik heb niets liever. Zij zou ook de fotografe van dienst zijn en we hebben al besproken dat ze als de baby eruit is ons dan rustig met twee alleen laat dan gaat zij iets drinken beneden ofzo;) Maar bij KS dan niet.
    Dan verzin ik wel iets dat het niet mag van de gynaecoloog ofzo :oops:

15. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik zou er niet omheen draaien meis, zeggen wat je vind! Denk dat je moeder dat meer op prijs zal stellen

16. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Waarom iets verzinnen Tacha? Zeg gewoon eerlijk dat je het heel moeilijk vind en dat jij de baby als eerste vast wil houden. Dat lijkt mij niet meer dan logisch en dat kan je moeder vast ook wel begrijpen.

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn beste vriendin zou ook bij bevalling zijn maar nu moet ik keizersnee en nu is ze er ook niet bij en we bellen haar wel als eerste op maar wel pas nadat ik met mijn man en kindje samen zijn.
    ik vond het ook rot idee dat straks mijn vriendin al met mijn kindje in haar armen zou zitten terwijl ik er amper gezien heb.
    mijn man dacht hier hetzelfde over.
    dat mijn man zijn kindje een uurtje voor zich zelf heeft heb ik geen problemen mee hoor.
    het is tenslotte ook zijn kindje en je kan moeilijk verwachtten dat ie t niet aanraakt.
    dan pas zou ik boos zijn.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als ik een keizersnee krijg zou ik het ook niet erg vinden dat hij haar al een tijd vast heeft voordat ik mag, tenslotte voel ik al maande alle beweginkjes enzo, dus als hij eindelijk zijn dochter kan voelen en bekijken gun ik hem dat van harte! Maar ook hier wordt dan pas iedereen gebeld als ik ook de kleine vast heb gehouden.

19. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ja idd jullie hebben gelijk. Maar ik zei het gisteren al en dan zei zij: "Dan heb ik de baby al wel voor jou kunnen vasthouden he!" al lachend :confused: Ik weet niet of ze het als grapje zei of niet maar ik zei dan: Nee, als het keizersnede wordt mag enkel de papa mee he! En dan zei ze niets meer :rolleyes: Dus ik weet niet of ze het meende of niet..

In ieder geval wachten we af en als het een geplande KS zou worden zeg ik haar gewoon dat wij met tweetjes alleen gaan en dat ik haar wel bel als ik terug op de kamer lig;

Maar ik hooooooooooop dat mn kleine meisje nog zal draaien [-o< !

20. mona23

mona23 Niet meer actief

ik weet niet of dit al eens is gezegt, maar volgens mij is het ook de regel dat de moeder eerst bij e.d. moet zijn en dat nadat zij haar kindje heeft gezien pas het andere bezoek het kind mag zien.

Deel Deze Pagina