Ik heb sinds twee weken last van harde buiken (niet pijnlijk). Afgelopen woensdag gingen ze in rust niet over. Heb toen de verloskundige gebeld en moest mijn urine laten controleren op blaasontsteking. Mocht die week ook niet meer gaan werken. Donderdag ben ik naar de huisarts geweest en ik heb inderdaad een blaasontsteking. Ik kreeg antibiotica voorgeschreven die ik gelijk ben gaan nemen (nu dus de vijfde dag). Bij de blaasontsteking heb ik ook last van verstopping. Daarvoor ben ik vandaag bij de huisarts geweest en kreeg lactulose. Vanavond de eerste dosis ingenomen (30 ml). Intussen ben ik donderdag bij de verloskundige geweest en onze baby deed het goed. Mijn bloeddruk is ook goed. Baarmoederhals o.i.d. is niet gecheckt. Donderdag had ik nog erge last van harde buiken. De verloskundige had gezegd dat dit zo zou zijn, omdat de antibiotica 24 uur de tijd nodig heeft om te gaan werken. Vrijdag was het een pak beter! Zaterdag had ik weer meer last van harde buiken. Toen heb ik ook wel wat gedaan. Zondag ging het weer beter. Vandaag (maandag) weer veel last bij opstaan, trappen lopen, draaien, ... terwijl ik bijna de hele dag in bed gelegen heb. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. De harde buiken verdwijnen als ik ga liggen, maar heb er vandaag zeker 20 gehad. Ik heb vandaag de verloskundige weer gebeld (i.v.m. verstopping) en zij zei dat de harde buiken veroorzaakt worden door de blaasontsteking de verstopping en het snel groeien van de baarmoeder. Hoe lang mogen deze harde buiken nog zo vaak voorkomen? Ik moet morgen weer gaan werken, maar ben als de dood voor die harde buiken... Zou de antibiotica nu al niet zijn werk moeten hebben gedaan? Vrijdag laat ik mijn urine nog een keer controleren. Dan is de kuur afgelopen. Die harde buiken maken me erg onzeker. Bovendien lees ik niet zo'n fijne verhalen op internet over vroeggeboortes en dat soort dingen... Edit: Ik heb ook last van een trekkerig gevoel aan de zijkant van mijn baarmoeder en af en toe steken in mijn vagina...
Hallo, Doordat je een blaasontsteking hebt, verstopping kan je inderdaad last hebben van harde buiken. Dat is niet erg, ze moeten wel afnemen met rust/warmte. Harde buiken mag in de zwangerschap maar ze mogen niet pijnlijk en regelmatig worden. Het trekkerig gevoel aan de zijkant zijn de banden en steken in de vagina van het groeien van de baarmoeder en ligging baby en de banden. Hou het met het werken in de gaten en merk je dat het na het werken en rust nemen niet afneemt, neem dat een stapje terug qua werken. Groetjes Ineke