zwanger: opgelucht maar de hele tijd zo bang dat het misgaat

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door kirsty84, 22 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Hoi allemaal.

De titel zegt het al.. Ik weet sinds maandag dat ik zwanger ben. Zoals ik eerder schreef hebben wij hier 20 maanden op moeten wachten en ook hebben we al eerder een miskraam gehad met 6 weken.
    Dit maakt dat ik nu heel erg opgelucht ben dat het nu is gelukt maar oooh zo bang dat het alsnog weer misgaat.
    Iedere keer dat ik naar de wc ga zit met hart in mn keel. Zo bang dat er toch weer iets rood of rozigs verschijnt op het toiletpapier. Zo begon mijn miskraam ook.. Ik heb nu ook wat meer afscheiding dus dat maakt ook dat ik elke keer als ik iets voel denk.. als het maar geen bloed is!

Er zijn vast mensen die dit herkennen. Hebben jullie nog tips om hier iets relaxter mee om te gaan of relativerende opmerkingen bijvoorbeeld?
    ... of wordt dit echt niet beter voorlopig tot ik een echo heb gehad :(

2. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Oh, ik lees net dat ik dit bericht eigenlijk bij 'zwangerschap' moet plaatsten..
    Hoe kan ik hem hier dan verwijderen?

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik herken het!

En zelfs na een echo ben ik een halve dag later weer onzeker. Dat broekloeren herken ik ook...vreselijk is dat. Steeds wc papiertje checken of er bloed opzit of niet. Ik heb mezelf toegzegd dat ik dat 1x per 2 uur mocht doen. Anders maakte ik mezelf gek, maar niet kijken was ook geen optie. Daarom "mocht" ik van mezelf 1x per 2 uur broekloeren.

Probeer toch wat ontspanning te vinden, want als het mis gaat gaat het mis. Dat hou je met broekloeren niet tegen.
    Daarnaast is stress ook niet goed voor de zwangerschap, en mocht het wel mis gaan dan was het vruchtje gewoon niet goed.

Makkelijk gezegd dat weet ik. Maar ik weet ook dat je de afloop niet in de hand hebt. Hier 7 miskramen gehad en 1 missed abortion....ik weet hoe bang je bent.
    Maar de kans dat het nu wel goed gaat is veel groter dan de kans dat het weer mis gaat.

Gefeliciteerd met je zwangerschap meid!! Probeer er van te genieten zolang het duurt (hopelijk 40 weken!!)

4. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Jeetje, wat is het bij jullie vaak mis gegaan Panter, verschrikkelijk!

Hier kan ik wel wat mee, thanx!

5. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hallo kristy
    Hier er ook net achter dat ik zwanger ben.
    Geheel onverwacht maar oh zo gewenst.
    Onze dochter is via de mmm gekomen. Dus dit is zo een kadotje maar heb ook de angst. En hoop echt dat dit ons gegund is.
    Ook hier meer afscheiding.
    Hopelijk mogen we snel een goede echo krijgen en hebben we dan wat meer vertrouwen

Groetjes

Deel Deze Pagina