taartbeslag met rauw ei gemaakt

Discussion in 'Gezondheid' started by Mamalyn, Dec 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    Ik heb het hierna een uur in de oven gezet, het is een cranberrycheesecake met monchou, 3 eieren, etc.
    Na dit uur heb ik het uit de oven gehaald maar het was toen nog wel een beetje zacht/flubberig.
    Ik weet niet of dit zo hoort maar kan ik ervan uit gaan dat de taart wel gaar is?
    De taart heeft vannacht in de koelkast gestaan en nu is hij flunk stevig geworden.
    Mijn man heeft geproeft en volgens hem smaakt ie heerlijk...maar ja, of de eieren wel gaar zijn nu?
    Fijne dagen allemaal!

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Het lijkt mij haast wel toch, ik bedoel het is een uur lang verhit onder een bepaald aantal graden.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Klikt errug goed!
    Denk ook dat het echt wel gaar is hoor.
    Dat flubberige kwam waarschijnlijk doordat de mon chou opgewarmd was.
    Zou je het recept willen delen trouwens? :oops:

4. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Als het niet helemaal gaar is kan je kindje er nog niet ziek van worden. Rauwe eieren is alleen voor de moeder, omdat je sneller salmonella op kan lopen.

Ik zou er gewoon lekker van blijven genieten.

5. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    O.k, bedankt meiden!
    De taart was errug lekker:)
    Het recept staat trouwens in de allerhande, de kersteditie, op blz 135.
    Als je hem niet meer kan vinden/krijgen stuur dan ff een pb-tje, dan mail ik je het recept.
    Hij is wel erg calorierijk, 515 kcal per punt :confused: maar ach, het is kerst en als zwangere mag je wat meer calorietjes he:)

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Lijkt me geen probleem.. In de oven worden die eieren wel gaar..

Zo vroeg ik gister mn schoonzusje ( die diëtiste in een universitair ziekenhuis is) ook even over rauwe melk ( melk uit de melktank op de boerderij) voor bijvoorbeeld lasagna.. Ook dat is geen probleem, als ik wat ik niet nodig heb maar weg speol ipv zelf op te drinken wat ik eerder wel deed..

Share This Page