Helluwww.. Uhm , ik weet niet of er al een topic over is , heb niks kunnen vinden dus vandaar dat ik een nieuwe open.. Ik rook al vanaf me 16e , en soms wel meer als een pakkie per dag.. Ben 3 dagen geleden er achter gekomen dat ik zwanger ben (wel gewenst) en nu moet ik natuurlijk stoppen met roken. Ik vind dit echt HEEEEEEL moeilijk ! Sommige mensen zeggen ; Ja als je er achter komt dat je zwanger bent , stop je spontaan ! Nou.. ik dus niet.. ik ben echt verslaafd , en vind het echt heel moeilijk. Ondangs dat ik weet dat het slecht is voor de baby , en ik moet minderen. Dit is tot nu toe nog niet echt gelukt , nou ben ik benieuwdt , Ben ik de enige die hier zoveel moeite mee heb ? of zijn er ook nog andere zwangere dames die het zelfde meemaken.. En wie heeft er tips ect ? Bedankt alvast !
Haha oke , foutje kan gebeuren he.. Maar als je me voor de rest niet kan helpen , reageer dan lekker niet.
het gaat er niet om of ik je wil helpen of niet. Dit onderwerp is al zo vaak aangehaald en dan ontstaat er een discussie die iedere keer hetzelfde is. Dat schiet niet op. Lees even een paar topics over roken (neem er de tijd voor zou ik zeggen) en dan snap je wat ik bedoel. agnes
Meis ik zou zeggen, denk aan je kindje. Ik ga niemand aanvallen, ik heb zelf ook veel gerookt en ook bij mijn eerste kindje. Ik kan je enkel mijn ervaring vertellen en dat is dat mijn dochtertje bijna is overleden door mijn verslaving. Echt meid, stop, het is even moeilijk maar zo de moeite waard! Ik ben bij dit kindje gestopt vanaf de posi test, het is moeilijk idd maar zet door voor je kindje meid! Succes! Er is ook een website voor rokende zwangeren, geloof ikstop.nl weet t niet zeker.
Heel veel succes met stoppen met roken. Je kunt het beste meteen stoppen, maar als dat niet lukt rook dan zo weinig mogelijk. Je kunt misschien even langs de huisarts gaan, die kan je ook helpen. Ik rookte ook ruim een pakje per dag. Ik ben wel meteen gestopt en vond het ook moeilijk. Ik ben nu 40 weken en 5 dagen zwanger en heb nog elke dag zin in een sigaret (sorry). Houdt vooral je doel voor ogen, een gezond kindje. Dan zal het jou ook best lukken, ook al is het lastig.
Hmmm dit doet me wel nadenken indd. Als het echt zo slecht is (wat ook wel zo is natuurlijk) dan ga ik echt me best doen. Probeer nu ook al zo min mogelijk te roken , maar met die feestdagen is dat moeilijk ! Iedereen in me naaste omgeving rookt , en niet zo een klein beetje ook. Denk ook wel dat als ik me er echt 110% voor ga inzetten het me wel lukt. Ze zeggen meestal ook dat het tussen je oren zit enz. In ieder geval bedankt , en ik hou jullie op de hoogte ! En sorry als ik bot gereageerd heb (agnes) zo bedoelde ik het niet , zijn ook me hormonen he haha.. Fijne dagen meiden !
Is al goed joh! Zet em op en denk aan dat kleine wondertje! Heb ook gerookt totdat ik weer met een behandeling begon. Vond het in het begin ook lastig een ging feestjes ed uit de weg. Nu ik weet dat ik zwanger ben vind ik het geen enkel probleem meer en weet ik waar ik het voor doe! Fijne dagen nog! agnes
Er zijn inderdaad al meerdere topics over roken. Er ook nog een lopend topic. Deze doe ik dicht. Elvira moderator