Hallo allemaal, afgelopen donderdag hebben we een echo gehad. We waren toen 10 weken, zoals we zelf ook uitgerekend hadden, en het hartje klopte keurig. Vanmorgen vroeg om 6.00 uur moest ik even plassen, en toen ik op de wc zat zag ik ineens een rode bloedvlek in mijn onderbroek. Ik schrok met helemaal lam!!! Ook met afvegen een behoorlijke helderrode vlek op het wc papier. Ik dacht op dat moment: dit wordt een miskraam. Helemaal verdrietig, en kon natuurlijk niet meer slapen. Gedurende de ochtend ging het bloeden door, maar werd wel steeds minder. Het is nu eigenlijk gestopt. Als met al ong. een maandverbandje vol. Ikheb geen buikpijn of krampen, wel een beetje een zwaar gevoel onderin mijn buik. Maar ja, ik let ook overal op natuurlijk. Mijn vraag aan jullie is: wat moet ik verwachten? Ik hoor graaf ervaringen. Ik heb ook al flink wat oude topics doorgelezen, maar hoor het graag toch even opnieuw......Ben zo angstig en onzeker, hoewel ik weet dat dat natuurlijk niets helpt. Ik heb contact gehad met de verloskundige. Hij gaf aan de telefoon aan dat het alle kanten nog op kan, dus zowel mk als niets aan de hand. Als het bloeden aanhoudt, of buikpijn krijg, moet ik opnieuw bellen. Anders kan ik morgen bellen om een controle echo te laten maken. Volgens hem had het ook geen zin om het ziekenhuis te bellen, daar zullen ze me ook tot morgen laten afwachten. Dus dit neem ik dan meteen maar aan. Bah, wat onzeker en angstig. Oh ja, ik ken geen bloedverlies van mijn eerste zwangerschap, en we hebben ook geen gekke dingen gedaan gisteravond.... Wie stelt me gerust of zet me weer met beide benen op de grond??
Gewoon het ziekenhuis bellen! Op de afdeling Verloskunde kun je dag en nacht terecht met dit soort klachten, en ik kan het weten. Misschien ligt de placenta voor de baarmoedermond en wordt de bloeding daardoor veroorzaakt, of misschien zit er een hematoom waar wat bloed vandaan komt. Dat hoor je op zich wel vaker, en het hoeft zeker niet fataal te zijn, maar je moet het wel even weten, toch? Ik zou het er zeker niet bij laten zitten, en wat meer zekerheid willen. Sterkte, Suus.
Hoi Suus, bedankt voor je snelle reactie! Maar hoe dan? de huisartsenpost bellen? Of de spoedeisende hulp? Ben zo bang dat ze me een overbezorgde zwangere vinden.....
Hoezo overbezorgd? Terecht toch dat je je zorgen maakt? Het gaat om je kind, hallo! Misschien moet je wel volledige bedrust houden, bij een hematoom bijvoorbeeld, maar dat moet je dan wel even weten. Je kan het of nog eens via de vk proberen, al klinkt het alsof die de 'rustig aan dan breekt het lijntje niet'-policy voert, want het is onzin, en dat weet de vk ook, dat je in het ziekenhuis met zoiets niet in het weekend terecht zou kunnen, en anders idd via de huisartsenpost. Je kan ook kijken of je op internet het spoednummer van de afdeling Verloskunde van je ziekenhuis kan vinden. (Je kan verrassend veel vinden op internet.) Suus
@Jannanas... Ik ben het met suus eens meis... ik zou ook op mijn strepen staan en gewoon een controle eisen! Suc6 en hou ons op de hoogte (als je wilt natuurlijk). LiefssSjors
Ik heb met 10 weken hetzelfde gehad. Ineens een rode vlek op het wc papier. Daarna de rest van de dag roze bij het afvegen. De vk zei toen ook dat het waarschijnlijk niks was en ik heb het er toen maar bij laten zitten. Had die ochtend ook al met het ziekenhuis enz gebeld maar omdat ik bij de VK loop konden ze me daar niet helpen zeiden ze... Ik had ook nog een paar dagen ervoor een goede echo gehad en gelukkig was er ook niks aan de hand, maar was toch onzeker. Achteraf zou ik het een volgende keer er niet bij laten zitten dus zou zeker nog niet opgeven maar ook niet in onzekerheid blijven zitten.
Hoi meiden! Bedankt voor jullie reacties, fijn dat jullie meedenken! @ Cinn: dat is wel toevallig! Fijn om te lezen dat je nu al 25 weken zwanger bent, dus het kan dus ook goed gaan. Ik heb het er voor nu wel even bij laten zitten. Ook omdat ik denk dat als ik nu een goede echo zou hebben ik mezelf nog steeds angstig zou maken, zo van: het bloedverlies was het begin van de miskraam, en het gaat nog wel verder. Ik wacht af wat er vannacht en morgenochtend gebeurt, en bel morgen met de dienstdoendende verloskundige. Ik heb vanmiddag afgesproken dat dat op de 06 mag, en dat hij de overdracht vanavond al doet zodat ze op de hoogte is morgen. Ik hoop dat natuurlijk dat ik morgen of zo snel mogelijk langs mag komen, want ja, een goede echo zou natuurlijk wel een beetje geruststellend zijn. Verder geen klachten, buikpijn oid. Bloedverlies is weg. Dus ik hoop..........