Ik denk dat je pas net weet dat je zwanger bent, en dan is alles nog heel onwerkelijk! Probeer je niet te laten leiden door je onzekerheid en te genieten van je zwangerschap! Je bent hoe dan ook zwanger!! Gefeliciteerd!
Hoi meid! Ja ik heb precies hetzelfde, ik denk bij elk steekje of prikje al oeeh blijf zitten! Dat komt gewoon omdat je nog weet dat het nog pril is. Maar zolang er geen hevige buikpijn is en geen bloed, dan kun je gewoon lekker blijven genieten hoor! Gewoon rustig aan doen!
ik denk dat bijna iedereen dat wel heeft Zodra je eigenlijk weet dat je mama gaat worden, wordt je ineens heel erg beschermd naar je kindje toe, en ook bang. Ik had het zelf ook, en nu dat ze 15 maanden is, nog steeds hoor! Ik denk dat het er gewoon bij hoort Ennuh, als je iets niet vertrouwd, dan de vk bellen, en vragen of ze kijken. Net zolang doorgaan tot ze kijken Alleen dat kan je geruststellen en dat weten ze waarschijnlijk ook wel. Ik wens je een hele fijne zwangerschap!
precies wat Linnypin al neerzet....dat is je moedergevoel! Ik weet nog dat ik bij ieder bezoek aan de verloskundige weer helemaal misselijk van de zenuwen was..De kleine man schopte behoorlijk hard en ik vond het toch weer eng als ze hartje ging zoeken om te luisteren..
Ik herken het wel hoor.. na 2 miskramen.. kan nog niet echt genieten nu. Donderdag de echo .. kijk er zo tegenop!
Dank jullie voor de reacties. Het ging tot gisteren ook eigenlijk heel goed. Was er zelfs erg relaxed onder. Maar veel mensen vinden het blijkbaar nodig te om te melden dat ze na 5.2 weken een miskraam kregen en sindsdien voel ik me niet meer zo prettig...
het is gewoon een hele spannende tijd, ik was vorige week in staat om de gyn te bellen of ik niet eerder kon komen, ik viel bijna flauw van de zenuwen als ik overdag thuis was. nu gaat het wat beter, nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik!
Het moment van ontspanning komt nooit tijdens de zwangerschap, in ieder geval bij mij niet en bij velen anderen ook niet. Eerst was ik bang voor nog een miskraam en daarna bang dat ze veeelste vroeg geboren zou worden en dus niet levensvatbaar, nu is het dat ik bang ben dat er iets misgaat tijdens de bevalling of als ze net geboren is. haha.. De enige tip die ik je kan geven isdus probeer je niet teveel van het onzekere gevoel aan te trekken en blijf je realiseren dat er nooit zekerheid is in het leven over het leven.
ik was ook heel erg bang dat het mis zou gaan, had ook bloedingen. iemand zij toen tegen me : als het mis gaat is er iets niet goed met het vruchtje, daar kan jij niks aan doen. dat heeft mij erg geholpen. zwanger zijn is best een onzekere periode, kon je maar ff in je buik kijken of alles goed ging..
Dank je Leeuw86! Die hoorde ik ook laatst van een collega van me. Een echte oude rot in het vak. Dat hielp mij ook enorm. Ben er nu ook wat meer van overtuigd dat mijn lichaam beschermt wat hij moet beschermen!
Heel herkenbaar! Ik heb deze keer (2e zwangerschap) heel veel angst voor een miskraam. Kan me er nu iets meer overheen zetten. Heb ook behoorlijk de griep nu, dus helemaal bang dat er iets gebeurd, maar ik probeer echt te vertrouwen. Jo
Ik ga probeer ook wat meer te vertrouwen op mijn eigen lichaam. Ik ben jong en gezond, wat wil ik nog meer? Vandaag de test nog een keer uitgevoerd. Gewoon, om het zeker te weten. Voel me wel een beetje sullig nu, er stond natuurlijk een dikke vette + binnen een paar seconden.
Hoi hoi, Ik heb precies dezelfde angst als jij, maar dat komt inderdaad ook door alle verhalen op alle forums (die ik lees) Maarre: even een beetje streng van mij misschien, maar je reactie 'veel mensen vinden het blijkbaar nodig om te melden dat ze na 5.2 weken een miskraam kregen' vond ik niet zo gepast van je. Je zult het misschien niet zo bedoeld hebben, maar zo'n miskraam komt helaas toch veel voor, en die meiden willen dit ook graag van zich afschrijven en hier delen met lotgenoten. Snap je? Ik hoop voor je dat je angsten minder worden en je lekker kunt genieten van je zwangerschap. Ik weet hoe je je voelt! Groetjes, Pinda83
Hee Pinda, Sorry, zo had ik het nog helemaal niet bekeken! Ik bedoelde vooral in mijn omgeving en niet op het forum. Want het forum vind ik ook echt een goede plek alles te delen en te uiten. Wat reageer je trouwens ontzettend goed. Ik ben blij dat je het even onder mijn aandacht bracht
Hoi Redhead, Dank je, en goed dat jij ook zo reageert! Ik snap je volkomen hoor, want ik voel het echt exact zo, maar dacht even: oei.... dat is niet zo heel handig voor de dames die een (v)mk hebben gehad. Ik ben blij dat je er wat aan had, ik bedoelde het inderdaad absoluut niet als een terechtstelling! En nu gaan we genieten van onze zwangerschap en niet teveel piekeren!! Groetjes, Pinda83