Hoi allemaal, ik heb zojuist mijn huisarts gebeld om een afspraak te maken voor het plaatsen van een mirena. Deze had ik voor mijn zwangerschap ook en dat beviel goed. Maar nu schijnt het zo te zijn dat je bv kan gaan teruglopen vanwege de hormonen in de spiraal. Maar in principe doen ze het wel, de spiraal plaatsen. Nou heb ik gezegd dat ik er over na ga denken. Zijn hier dames die deze spiraal hebben EN bv geven? En wat zijn jullie ervaringen er mee?
Hoi Lilly, ik heb zelf bij de eerste twee ook een mirena laten plaatsen terwijl ik borstvoeding gaf. Het is idd zo dat de bostvoeding kan terug lopen maar door wat vaker aan te leggen in het begin hield ik de bostvoeding mooi op pijl en heb ik tot 7 maanden borstvoeding gegeven. Het kan dus zeker wel alleen je moet er even wat vaker voor aanleggen. Succes met beslissen.
Mijn dochter Indira is bijna 4 maanden. Ik geef nog 4/5 BV en 1 FV. Of het aan mijn spiraaltje ligt dat ik 's middags minder voeding heb, weet ik niet. Mijn Mirena is geplaatst 6 weken na mijn bevalling. Ik ben rond die tijd ook actiever geworden dus daar kan het ook aan liggen.