Hallo! Deze vraag zullen jullie vast al vaker gehoord hebben, maar ik maak me nogal zorgen en ik word van alle informatie die ik op internet zie alleen maar ongeruster. Ik heb deze vraag ook al in het topic 'stel je vraag aan de verloskundige' gesteld, maar ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie verhalen, ook als ze minder positief zijn. Ik ben bijna 8 weken zwanger en ik verlies al 3 weken met vlagen (soms dagen niet) heeeeele kleine beetjes bloed. Dit is voornamelijk als ik 's ochtends op sta. Het is niet echt oud bloed, maar het zijn absoluut geen klonters of iets dergelijks. Ik heb geen last van buikkramp, maar ik heb verder ook geen last van andere zwangerschapskwaaltjes. Ben soms een klein beetje misselijk en heb een beetje gevoelige borsten, maar niks extreems. De verloskundige stelde een inwendige echo voor, maar daar heb ik (om persoonlijke redenen) vanaf gezien. Nu moet ik uiteraard wachten (nog een week of 3), maar ik hoop eigenlijk dat iemand mij een beetje gerust kan stellen. Ik hou op dit moment nl. rekening met het ergste. Verder ben ik tijdens het bloedverlies ook niet aan het werk gegaan. Het valt namelijk op dat ik de dag nadat ik wat meer gelopen / getild heb altijd last heb van bloedverlies. Dit kan toeval zijn, maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen. Ik merk overigens wel dat mijn buik (nu al?) groeit. Er is geen enkele broek meer, die ik dicht krijg.... Kan iemand me wat meer informatie geven? Alvast bedankt!
Hoi! Het is mogelijk dat je bloed verliest tijdens je zwangerschap. Het kan anderzijds ook een slecht teken zijn,het is 50-50. Mijn gyneacoloog zei me na mijn missed abortion dat als ik het niet liet curreteren mijn buik dikker kon worden doordat je vruchtwater blijft groeien door de zwangerschapshormonen,ook al is het vruchtje niet meer in leven. Ik wil je niet ongerust maken. Ik zou gewoon snel de verloskundige ofzo bellen zodat ze je een geruststellend antwoord kan geven.