bang.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door springxsummer, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Voel me een beetje een zeur omdat dit al me 3e topic in 2 dagen is maar ik typ toch maar even van me af hoor :(

Heb sinds een paar dagen steeds hoofdpijn en krampen in mijn buik en vooral veel rugpijn en toenet kwam me dochtertje uit bed voor een schone luier en tilde haar op maar t schoot erg in me rug ik zette haar maar weer neer en kreeg een harde buik ben even naar de wc gegaan en zag letterlijk en figuurlijk allemaal vallende sterren. . Als ik op internet ga kijken dan word ik alleen maar bang. Misschien de verloskundige even bellen? Of zou t onschuldig zijn.. heb t trouwens aldoor een harde buik als ik ff wat oppak ofzo.

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Zou wel even bellen voor de zekerheid, sterretjes zien en een gespannen gevoel in je buik kan ook duiden op zwangerschapsvergiftiging. Misschien is het wel niks, maar dan weet je dat ook.

Kunnen ook 'normale' klachten zijn, misschien is je bloeddruk wat laag en moet je wat rustiger aan doen.

3. springxsummer

Dat is dus wat ik gelezen heb!! Ohw wat eng pff :(

4. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Jep ff bellen.
    Klinkt niet helemaal goed.
    Heb het zelf ook gehad en herken mezelf wel een beetje.

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Altijd bellen als je het niet vertrouwd!!! Zu ik ook zeker nu ff doen, misschien is het site heel onschuldigs, maar je wil toch het zekere voor het onzekere nemen!

Sterkte!

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Zeker bellen! Mijn bloeddruk is sinds twee weken te hoog en ik ben overgedragen aan de gyn. Ik word in de gaten gehouden met ctg's en bloed- en urineonderzoeken. Niet leuk, maar wel heel noodzakelijk. Zelf heb ik helemaal geen klachten, dat is nog het vreemde...
    Je zegt dat je het doodeng vindt, maar het is gevaarlijker als je hier mee rond blijft lopen zonder dat je vk of gyn iets kan doen. Zwangerschapsvergiftiging is een ernstige zaak als dit het geval is. Liever een keer te veel gechecked dan te weinig.

7. springxsummer

Bedankt voor jullie berichtjes meiden.

De verloskundige is inmiddels langs geweest.. mijn bloeddruk is netjes eigk heel de zwangerschap al bloeddruk is een x ietsie lager geweest voor mijn doen maar met dropjes goed op peil te houden. Bij de zwangerschap van mijn oudste had ik juist een te hoge! Maargoed me bloeddruk is nu goed. . Baby's hartje gehoord en die deed het uitstekend verder heeft ze mijn buik gevoeld vroeg haar of ze al kon voelen hoe ze ligt maar dat lukte nog niet misschien van de week als ik weer naar de verloskundige moet zei ze..want voel de baby ook minder en ik heb t idee dat ze met haar rug naar me toe ligt zeg maar en bij verschillende echo's ligt ze al in stuit terwijl als ik t weer vergelijk met me oudste deze er wel erg lang in blijft haha voel ook meestal de trapjes richting me vagina ben benieuwt of ze nog zo ligt of me gevoel klopt.
    Maar om even weer terug te komen ze zegt dat ik teveel doe heb natuurlijk nog een dochter rondlopen die mijn nodig heeft ben momenteel 100% huismoeder hehe maar moet t dus rustig aan doen dus het valt me allemaal erg mee heb alleen het idee dat ik voor "niks" gebeld heb. Voel me al gauw een zeur. .stom he..

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Onzin! Je bent al mama van dat mopje in je buik en je hoort je zorgen te maken en aan de bel te trekken als iets niet goed voelt :)

Ik voel me wel eens rot als ik (voor niets) bij de huisarts kom voor een van mijn dochters en hij zegt altijd dat het mijn plicht is om me zorgen te maken ;)

Fijn dat je bloeddruk goed is, heb zelf de ellende van PE mogen meemaken en je kunt er maar beter op tijd bij zijn.

Maar een zeur? Echt niet!

9. springxsummer

Voor mn dochter ben ik ook vaak voor niets geweest en dan voel ik me ook een zeur haha maar heb ondertussen inderdaad geleerd dat dat gewoon zo hoort beter teveel zorgen dan te weinig .

Ja zou t zelf niet willen meemaken natuurlijk ben wel blij te hebben gebeld maar al met al niks opgeschoten wel geruster
    Ach doe t natuurlijk voor mn babymeisje hihi

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Goed dat je hebt gebeld! En je bent geen zeur :) Het mama worden komt met zorgen maken. Liever iets te vaak gebeld, dan te weinig.

11. springxsummer

Dat is helemaal waar :)

12. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    lieve meid je bent nooit een zeur hoor, en fijn dat alles goed was :)

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Je kan beter een keer te vaak bellen dan te weinig! Als deze zwangerschap overigens van dezelfde vader is als je eerste, en je hebt bij je eerste geen PE gehad, is de kans wel heel klein dat je het nu wel zou krijgen. Dat is misschien een kleine geruststelling. Maar je moet gewoon bij elke vorm van een onprettig gevoel waar je je zorgen over maakt, en dat je niet direct kan verklaren je vk bellen. Better safe than sorry!

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eerste hier wel hoge bloeddruk, geen PE. Tweede zelfde vader, PE met 32 wk... maar bij mij heeft het waarschijnlijk te maken met een stollingsafwijking waar heel veel mensen mee rond lopen en het niet weten (factor v). gelukkig idd zeldzaam.. heb ik weer :D

15. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ja, het is zeker mogelijk. Alles is mogelijk! Maar het is inderdaad heel zeldzaam, dus wel onwaarschijnlijk. Helaas voor jou ben jij dan net weer die uitzondering die de regel bevestigd.... ;);). Ben je mooi klaar mee!

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ah jaa.. Heb twee mooie dametjes rondlopen dus heb het niet voor niets gedaan :D

17. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    eerste met 36 weken hoge bloeddruk.
    2e vanaf 13 weken hoge bloeddruk!

geen help ofzo gehad maar wel een onderdruk van 120 :$
    dus is niet goed..... zelfde vader overigens

nu 3e zwangerschap en gaat goed af en toe een een piek maar merk dat dan ook meteen

Deel Deze Pagina