schimmelinfectie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door butterfly89, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Schaam me een beetje om dit te vragen, maar heb al zitten zoeken op internet, maar wordt er niet zoveel wijzer van. En naar de huisarts is net zo genant.

Er staat op meerdere sites dat een schimmelinfectie vaak voorkomt tijdens de zwangerschap. Maar ik heb dus geen andere afscheiding oid, maar ik heb echt veel last van pijnlijke rode uitstekende schaamlippen.. Het doet echt pijn met zitten en fietsen. Met fietsen moet ik om de paar minuten gaan staan, want 't is echt pijnlijk. Het lijkt wat geirriteerd te zijn ofzo.
    Herkent iemand dit? En wat kan ik ertegen doen?

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hey meid niets om je te schamen hoor!
    Dit klinkt niet echt als een schimmeltje hoor dan heb je volgens mij ook last van vieze geurende afscheiding.

Als je zwanger ben stroomt er meer bloed naar je vagina en ook naar je schaamlippen.
    Mijne zijn ook veel groter en wat opgezwollen.
    Ik heb er geen last van dus heb helaas geen tips.
    Mss andere meiden en anders een aan je vk vragen.

3. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, klinkt niet als candida ..
    schimmelinfectie geeft zover ik weet altijd veel dikke creme achtige afscheiding en jeukt enorm

4. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    hier anderhalf week geleden naar de huisarts geweest.. Had al een poosje een gezwollen doos gevoel, en t begon zelfs zeer te doen, idd met fietsen enzo.. En wat bleek; fikse schimmelinfectie.

niets om je voor te schamen hoor, je husarts ziet t dagelijks.

de mijne wilde wel ff zelf kijken, om niet onnodig medicijnen ervoor te geven, binnen 2 sec was het duidelijk, en wat een opluchting! 3 dagen inbrengeitjes, en zalf voor het buitengebied.. Gewoon bellen meid!

edit; mijn afscheiding verschilt per dag, en jeuk had ik ook niet zo vaak/veel..

5. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik schimmel van onder had de eerste keer hoefde ik alleen even telefonisch de klachten te vertellen. Hoefde.niks te laten zien. Uur later.kon in een kogel halen, 1 avond inbrengen en dat was het. Daarna was het ook weg.
    Wat een verschil per huisarts

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

He dit wist ik niet dacht dat je altijd afscheiding had met een schimmel.
    Weer wat geleerd.
    Toen ik bij mijn zoon trouwens een schimmel had wilde de ha wel even kijken ( vrouw)
    Ach je moet nog wel meer met de billetjes bloot was mijn motto.
    Was gelijk van mijn schaamte verlost.

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik hoefde ook niet langs te komen, hoewel het voor mij voor het eerst was dat ik een schimmelinfectie vermoedde. Bij mij was het ook een bijwerking van de antibiotica voor een blaasontsteking die ik slikte.

Die eitjes klinken trouwens goed zeg! Ik moest 14 dagen zalf inbrengen, die vanbinnen niet jeukte, maar zodra het een beetje naar buiten kwam, werd ik gék van de jeuk!

Hier wel afscheiding trouwens. Rook niet heel vies, maar was echt wit als yoghurt.

8. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Bedankt voor jullie reacties :)

Het zou 't dus wel kunnen zijn.. Ik wacht nog eventjes een paar dagen af, misschien gaat 't vanzelf wel over en anders toch maar naar de huisarts.
    Zou fijn zijn als 'ie het gewoon zo geeft, maar dat denk ik helaas niet.

Ik breng steeds utrogestan bolletjes in en dacht dat dat er gedeeltelijk weer uit komt. Maar dat stinkt dus echt heeeel erg! Echt heel zurig. Misschien is dat dan toch wel gedeeltelijk ook afscheiding ofzo. Ik bedacht me dat ik dat eerst nooit zo rook; zeg maar tot TP en paar dagen erna.

9. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Sinds gister heb ik ook ineens jeuk van onder en doen broeken/onderbroeken echt zeer! Heb net een antibioticakuur afgerond dus heel vreemd zou het bij mij niet zijn.
    Zit nu te twijfelen of ik nog even moet afwachten of gewoon maar even moet bellen vandaag, gezien het gisteren pas begon.

10. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een schimmelinfectie kan zeker ook zonder afscheiding gepaard gaan! Ik heb het ook gehad geen afscheiding maar wel pijn en jeuk. Medicijnen tegen schimmel hielpen.

11. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    als je liever niet naar de huisarts gaat kun je ook hydrofiel creme halen van kruidvat.

deze creme is tegen schimmels en gisten en mag tijdens de zwangerschap gebruikt worden.

hier willen ze ook dat je langs komt. nou bekijk het maar ga niet voor een schimmeltje uit de kleren. daar heb ik geen dokter bij nodig zonde van het geld.

het ligt bij ons niet bij de zelfzorgmiddelen maar bij de voetschimmel haha. staat op da het voor candida en gisten is ofzo. google maar es dan vind je het wel

12. Verkopen inderdaad nu ook bij drogisterij crème tegen vaginale infecties en schimmel, maar zou gewoon FF dokter bellen. Die inbreng eitjes zijn echt fijner dan zo'n zalfsmurrie denk ik. En je dr heeft t echt vaker gezien hoor... Trouwens, kun je vast wennen aan een kijkdoos, tijdens bevalling straks ook :)

Deel Deze Pagina