Eten nogmaals opwarmen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by guusje27, Nov 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Hi dames

Ik lees op internet dat je eten eigenlijk beter niet nog een keer kan opwarmen.. Maar vanavond had ik pasta gemaakt, en dat maak ik altijd veel te veel, kan t niet helpen :D
    Maar moet ik nou alles weggooien? Vind ik zo zonde!!
    Mag ik t niet morgen nog een keer eten?

Thanks voor de antwoorden alvast!

Groetjes Guusje

2. water27

water27 Fanatiek lid

Jan 11, 2013
    2,733
    189
    63
    Ik doe dat wel. Ik ben zelf niet zo'n sterren chef maar m'n vriend wel. Nou mooi dat ik overige porties in de koelkast bewaar en binnen twee dagen op eet of invries en later in de week nog een keer eet

3. Sientjes

Sientjes Bekend lid

Jun 27, 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik warm het gewoon de volgende dag nog een keer op of ik vries het in voor later en dan gaat het gewoon in de magnetron hoor. Als je het goed gekoeld bewaart of in de vriezer is er volgens mij niks mis mee.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Je kunt wel koken-opwarmen. Je kunt alleen beter niet koken-opwarmen-opwarmen.

5. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

Feb 25, 2012
    937
    0
    16
    Het gaat er volgens mij ook vooral om wat je opwarmt. Zo weet ik dat je dat met spinazie echt niet moet doen..zijn vast wel meer van dat soort dingen. Maar verder, gewoon lekker invriezen!

6. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Oke thanks meiden!

7. Searwen

Searwen Actief lid

Mar 22, 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    En zorgen dat het echt goed heet wordt, dan gaan de bacteriën die tussentijds gegroeid zijn dood.

Spinazie is inderdaad niet verstandig, omdat daar nitraat in zit. Iedere keer dat je dat verhit, wordt er meer omgezet naar nitriet en dat is niet gezond. (of was het nou andersom?)

Share This Page