Mindere dag vandaag..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaZE, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hi meiden,

Ik heb vandaag echt even een mindere dag..
    Mijn zwangerschap verliep best goed. Wel wat kwaaltjes, maar mocht zeker niet klagen!

Maar nu met 25 weken merk ik toch dat het me lichamelijk gewoon niet meer zo goed afgaat. Sinds een paar dagen veel last van lage rugpijn, rond en aan weerzijde van m'n stuitje. En af en toe schiet het door in m'n benen. Voel ook spierpijn bovenaan m'n billen Houding maakt niet uit, zitten, waggelen ehhh lopen, traplopen, bukken etc.

Als ik een paar uurtjes gewerkt heb en terug moet lopen naar m'n auto (12 min. Lopen) krijg ik onwijze pijn in m'n zij en harde buiken.
    Ik doe er dus geen 12 minuten, maar een half uur over. Sochtends tijdens het lopen heb ik er minder last van.

En dan die vermoeidheid, voel me zo extreem moe en futloos, dat ik zelfs op m'n vrije dag de hele dag moeite hebben m'n ogen open te houden (ik zie gewoon niet helder) laat staan iets te doen. Ik zet mezelf er toe om de was aan te zetten oid, en zit daarna afgepeigerd en duizelig op de bank.

Punt is nog, dat ik GELUKKIG een tijdelijke baan heb kunnen vinden. Ik dacht nog, ideaal zo vlak voor m'n verlof en ben er dus ook heel blij mee. Op maandag en dinsdag werk ik maar van 0800 tot 1300. Maar op donderdag en vrijdag van 0930 tot 1800 en heb per dag 3 uur reistijd.
    Ik zie nu alweer zo ontzettend op tegen morgen hoe ga die dag in hemelsnaam doorkomen??

Het is telefonisch klantenservice voor een zorgverzekeraar, waarbij je buiten je pauzes om continu aan te telefoon bent. En bij de gesprekken zelf heb je ook echt je koppie nodig, het lijkt makkelijker dan het in werkelijkheid is, voor mij als beginneling dan;)

Ik ben sinds vandaag door mijn proeftijd heen, en voel me nu al bezwaard om dit aan te geven.

Geen idee wat ik hiermee wil bereiken, moet het gewoon even kwijt denk ik. M'n dochtertje vraagt nu ook aandacht en heb haar gezegd dat mama zich niet lekker voelt, heb er geen puf voor! Het maakt me de nu gewoon aan het huilen:( bah

2. hartmannetje

hartmannetje Actief lid

20 jul 2011
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meid,ik snap hoe je je voelt hoor...We hebben als zwangere vrouwen allemaal wel een mindere of meerdere mindere dagen..
    Helaas hoort het erbij:(.
    Ikzelf heb adhd en kan nu de laatste tijd ook mijn 'ei' niet kwijt zoals we dat noemen.
    Vandaag had ik grote plannen met grote schoonmaak,maar uiteindelijk stond ik al te hijgen en te puffen na alleen maar dweilen...Zitten en liggen is een ramp,slapen in de nacht gaat niet en overdag's durf ik niet te liggen omdat ik dan helemaal in de nacht niet slaap.
    De andere kids vragen ook aandacht en ja dat is erg vermoeiend allemaal,maar weet(ook al heb je daar nu niets aan)dat ook dit straks weer goed komt!
    En lekker even hier je stoom afblazen:D

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat vervelend, als eerste zou ik een afspraak gaan maken bij de bekkenfysio.
    Verder hoort het er helaas allemaal bij, je kan het wel het beste aangeven bij je werkgever denk ik, beter nu wat minder werken dan straks helemaal thuis..

4. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties meiden!

Ik heb het vandaag inderdaad aangegeven bij mijn teamleider, en ben op haar aanraden eerder naar huis gegaan. Vk gebeld, deze heeft aangeraden, 50% de ziektewet in te gaan. Ben nu even aan het uitpluizen wat wijsheid is. Gezondheid gaat absoluut voor, maar wil niet meteen van 24 uur naar 12 uur of zelfs minder zakken. Ben bang dat ik alleen maar futlozer word als ik helemaal weinig doe. Maar zoals het nu is, is het gewoon even teveel.
    Financieel hangt er natuurlijk ook het eea vanaf en heeft het gevolgen. Echt in de ziektwet is niet zo snel een optie..ik heb een min-max contract van 16-24 uur. maar ze gaan me natuurlijk niet voor mijn maximale uren inroosteren als ik gedeeltelijk ziek ben. Dus zal minder dan 16 uur moeten werken, wil de zw van toepassing zijn. ..
    Maar ook met minder uur komen we er wel uit.

Had dit niet zo aan zien komen, mijn eerste zwangerschap verliep eigenlijk vlekkeloos. En aangezien ik nu verder niet ziek, zwak en misselijk ben, duurt het even om eraan toe te geven :p

Deel Deze Pagina