Sluitlaken/bellybendit. Ervaringen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Love14, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love14

Love14 Actief lid

15 mei 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Op dit moment ben ik nog in verwachting, maar nou kreeg ik als tip van iemand om mijn buik te laten inbinden na de bevalling..
    Nou ben ik op zoek hoe ik dat het beste kan doen en kom ik uit bij een sluitlaken of een bellybendit.

Nou vraag ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft en/of iemand weet waar ik zoiets kan kopen? Ik wil het graag in een winkel kopen, omdat ik het graag zou willen passen als dat mogelijk is.

2. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    De baby dump verkoopt ze online, weet eigenlijk niet of ze ook in de winkel staan.
    Ik heb eerst een maat m gekocht omdat dat mijn maat was voor de zwangerschap en later een s omdat m niet strak genoeg meer zat.

Mijn buik werd wel wat sneller "plat" maar eerlijk t doet geen wonderen.
    Ik heb nog steeds een buik dat ik 4 maanden zwanger lijkt. Maar het hangt in ieder geval niet.
    Had trouwens altijd al een buik.
    T was wel fijn zo strak om de middel omdat ik ook een dreumes heb die veel getild wilt worden.
    Ik heb trouwens mijn banden op mp gekocht.
    Het is het proberen waard.
    Op mp vind ie ze al vanaf 15 euro.
    De standaard band snijd wel op den duur op de huid.

3. Love14

Love14 Actief lid

15 mei 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Enig idee onder welke naam ze staan bij babydump?
    De banden die je op marktplaats kocht paste die altijd? Ik heb een holle rug en weet ook echt niet welke maat ik moet nemen..

4. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb zo'n ouderwets sluitlaken geprobeerd en vond het echt een ramp. Ik zou gewoon een corrigerende onderbroek kopen met zo'n hoge rand. Doet hetzelfde met je buik en kun je daarna ook nog gebruiken.

5. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ik heb ooit een corrigerende buikband van de LIDL gekocht voor 5 euro ofzo. Ideaal, zit gewoon strak als een elastiek om je buik. Denk niet dat het helpt voor een strakkere buik, maar het voelt wel veel fijner.

6. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een ouderwets sluitlaken, meteen na de bevalling omgedaan, voordat ik naar huis ging. En daar zo'n vijf dagen gedragen (wel tussendoor in de was, dus niet non stop) en daarna overgestapt op figuurcorrigerend ondergoed (hemdjes of hoge onderbroeken). Pik vond het sluitlaken die eerste dagen heerlijk! Mijn buik voelde zo blubber en dat gaf me wat meer steun. Mijn buik werd ook heel snel weer plat, zo na een maand of drie weer als daarvoor, maar dat kan ook genetisch zijn, want mijn zusje had dat ook en die droeg geen sluitlaken. Wel had mijn zusje de eerste dagen en weken na de bevalling nog een behoorlijk buikje, terwijl dat bij mij veel minder was.

Ik zou het vooral doen voor het comfort. Corrigerend ondergoed heeft dat ook, maar dat rekt nog mee, dus is minder dan een katoenen sluitlaken, dat geen rek heeft.

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Het kan handig zijn om er eentje te hebben, maar pas op het moment zelf weet je of je het wilt. Ik had er een aangeschaft, maar lag zo in de lappenmand dat het niet eens in me opkwam. Al mijn aandacht ging naar zoonlief. Mijn buik was ook niet blubberig, hooguit een beetje leeg :) maar na een paar dagen was dat al beter. De maanden erna heb ik nieuwe kleding moeten kopen omdat ik veel slanker was als voor de zwangerschap. Ook mijn buik. Noooooooooit verwacht!

8. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou Doutzen Kroes ook eentje hebben gebruikt? ;) (zie Ice Bucket Challenge)

9. Love14

Love14 Actief lid

15 mei 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties dames! Ik heb er op dit moment nog geen 1 gekocht en ik ga kijken op het moment zelf of ik daar behoefte aan heb.. Mocht dat zo zijn stuur ik manlief naar een thuiszorg winkel. Hopelijk verkopen ze het daar ook.

@lichtroze ja wauw! Ik weet niet wat zij heeft gedaan, maar als iemand het weet hoor ik het graag!!

Deel Deze Pagina