Uitgebreide echo bij 13 weken: wie nog meer?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lens, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lens

Lens Actief lid

21 mei 2014
    281
    0
    0
    Hoi allemaal!

Vandaag ben ik 11 weken en 4 dagen zwanger. Ben i.v.m. overgewicht doorgestuurd naar de gyn in het ziekenhuis. Vinden we niet erg, hou het daarom wat dat betreft ook lekker kort haha ;)!

Vorige week hadden we de termijn echo in het ziekenhuis en ben toen van 10+3 naar 11 weken gegaan. Super fijn! Hebben twee mensen naar onze spruit gekeken, de "gewone" verloskundige in het ziekenhuis en een hele goede echoscopist en tevens gynaecoloog. Hij keek o.a. naar (in) het hoofdje van de baby, maar hij kon nog niet zo heel veel zien ivm de 11 weken.

Hij zou me graag met 13 weken terug willen zien, en die afspraak staat volgende week maandag dus gepland. Een uitgebreide 13 weken echo, een soort voorloper op de 20 weken echo als ik de uitleg een beetje goed begrepen heb.

Zijn er meer dames die dit gehad hebben, en hoe is dat toen gegaan? Waar wordt er naar gekeken? Er werd me al gezegd dat de afspraak wat langer kan duren, zeker 30 minuten. De 20 weken echo krijg ik trouwens ook gewoon.

Thanks alvast!

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dan doen ze de nekplooimeting etc. Ze kijken naar eventuele "misvormingen" of anomaliën die ze nu al kunnen opsporen.

Deel Deze Pagina