Hee dames, Ik ben benieuwd of iemand dit herkent. Ik voel vaak een sterke druk van onderen. Ik voel het met name als ik op de wc zit of op mijn hurken. Als ik daar dan voel, voel ik een heel harde 'ring' (weet niet hoe ik het anders omschrijven moet). Ik zou het bijna vergelijken met een ingedaald hoofdje wat je dan al zo laag voelt, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Heb er ook al best lang 'last van', al sinds het 1e trimester ergens. Is er iemand die dit herkent of weet wat het is?
Ik ben 14 weken en heb er ook last van precies zoals je omschrijft. Ik kan bijvoorbeeld ook niet meer met me benen tegen me buik aan zitten, voelt zo ellendig dan. Mij is verteld dat het gewoon de baby en de baarmoeder zijn die groeien en bandenpijn enzo... Ben benieuwd wat jou verteld gaat worden want jij bent al een stuk verder ! Hoop dat het niets ergs is.
Ik maak me er opzich niet zo erg druk om, ik vind het vooral een heel vervelend gevoel. En ja, in je achterhoofd speelt misschien toch wel de vraag 'hoort dat wel en is het geen slecht teken?'. Woensdag ga ik weer naar de vk en dan zal ik het zeker checken, maar voor nu ben ik vooral benieuwd naar andere ervaringen of herkenning.
Het klinkt in mij oren als de achterwand, deze wordt naar beneden geduwd door je darmen tijdens de zwangerschap. Hier heb ik ook erg last van een vooral als mijn stoelgang weer eens moeizaam loopt .
De achterwand van de baarmoeder bedoel je? Ik denk niet dat dat het is, ik voel echt een harde ring zeg maar... Maar dankjewel voor het meedenken!
Nee die zit veels te hoog, achterwand van de bekkenbodem, Google anders even en anders je verloskundige vragen
Ik heb t ook al een hele tijd. Leek net alsof mijn oude hechtingen weer zeer deden. Volgens mijn verloskundige kwam t door druk van de baby. Als t kindje groter werd moest t minder worden. Is nu soms al wel minder,