Bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik ben nu pril zwanger en ben echt heel bang dat er nog iets mis zal gaan... Ik heb 5 of 6 jaar geleden een miskraam gehad en bij de zwangerschap van mn dochter kon ik niet genieten door angst. Ook nu voel ik me al bang... Is de kans dat er iets mis gaat erg groot? Ik wil graag superblij zijn en genieten! Ik heb af en toe buikpijn, dat is normaal neem ik aan? Het voelt een beetje als de dagen voor je menstruatie. Ik ben helemaal niet misselijk...

Sorry als ik paranoia doe, maar ik heb even iemand nodig die me zegt dat 'het vast wel goed gaat'

:D

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Het komt vast wel goed hoor ;)
    Ik heb ook een mk gehad en deze keer heel erg bang totdat ik op de echo een frummeltje zag met hartje... Toen was ik erg opgelucht, het kan uiteraard altijd misgaan maar daar hoef je je niet teveel zorgen om maken, heb vertrouwen en geniet ervan meid!

3. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Hey, ik heb zelf nooit een miskraam gehad maar was ook heel lang bezorgd dat het mis zou gaan.
    Mede doordat ik ook constant menstruatie achtige krampen had, maar dit hoort er allemaal bij schijnt omdat je baarmoeder wat uitrekt.
    Ik was helemaal gerust gesteld toen ik een echo liet maken en daar een springend babietje zag :D

4. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Ik ken dat gevoel van angst hoor meid.
    Ik heb zelf in mei een curretage gehad en nu weer zwanger.
    Ondanks de angst probeer ik wel te genieten.
    En die buikpijn daar heb ik ook last van, dat is heel normaal.
    Dus meid probeer wel te genieten!
    Liefs

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Nouky, hier ook nog iemand die zo angstig is geweest in de eerste twaalf weken. Ik heb vorig jaar een MA gehad en kon daarom absoluut niet genieten in het begin. Ik heb de eerste twaalf weken maar liefst 4 echo's gehad en kon ook maar zo'n 2 a 3 dagen teren op een goede echo. Helaas moet je hier gewoon doorheen, maar ik merk dat ik ook wel extra gelukkig was toen alles goed bleek te zijn. Heb afgelopen donderdag mijn 20 weken echo gehad, waarbij alles er perfect uitzag en kan nu niet meer slapen van een allesomvattend geluksgevoel.
    Dus.... meid, je moet helaas door de zure appel heen....maar daarna is het ook dubbel genieten.

Oh ja, en de buikpijn, zoals jij die omschrijft hoort bij een prille zwangerschap. Je baarmoeder is aan het oprekken en dat geeft die soort van menstruatiekrampjes. Je hebt geen bloedverlies en geen wee-achtige krampen en zolang dat niet is, is de kans zo groot dat het goed is. Oh ja en de meeste zwangerschappen na een MK gaan ook gewoon goed.

Ik hoop voor je dat die ellendige eerste twaalf weken omvliegen en dat je snel meer vertrouwen krijgt.

Liefs,
    Marla

6. nique36

nique36 Actief lid

4 okt 2007
    171
    0
    0
    Prinsenbeek
    Lieve Nouky,

Hier nog zo'n bange wezel! ;) Ik ben nu ruim 16 weken zwanger maar heb nog iedere dag angst dat het mis gaat. Iedereen kan wel tegen je zeggen dat je moet genieten van je zwangerschap en je doet het ook wel maar die angst is gewoon allesoverheersend!

Ikzelf kan bijna niet wachten tot 30 oktober dan heb ik mijn 20 weken echo. Wil zo graag dat alles goed is!

Kop op meid, we slepen elkaar er hier wel doorheen. Vind het fijn dat je met anderen hierover kunt praten dat doet me goed.

Veel liefs!
    Monique

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    meiden niet te druk maken he
    1 op de 5 gaat fout maar denk daar niet bij na
    geniet van de tijd

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik herken je verhaal heel erg. ik heb afgelopen mei een mk gehad en eind juli bleek ik weer zwanger te zijn. ik heb toen gelijk de gyn gebelt voor een echo en toen ik die kreeg was ik minder ver als dat ik dacht. de erna weer een echo, die was supergoed, ik ben toen huilend van blijdschap de gang van het ziekenhuis doorgelopen. daarna heb ik de vk gebeld en van haar mocht ik nog een echo laten maken omdat ik een mk had gehad de eerste keer. dat was echt zo super, dat maakt je dag weer helemaal goed. wat bij mij heel erg heeft geholpen om de 12weken door te komen was een vriend van ons. toen ik deze keer vertelde dat ik weer zwanger was zei hij later dat hij bij de eerste keer (de mk) er geen goed gevoel over had en nu wel. het klinkt misschien heel stom en het heeft er misschien niks mee te maken, maar ik heb veel aan die opmerking gehad. als ik het even moeilijk had en onzeker was als we bij die vrienden waren zei hij ook altijd dat hij er nog steeds een goed gevoel over heeft. het is ook wel grappig dat hij als ie het over de kleine heeft het over een "zij" heeft. mijn vriend en ik hebben allebei nog geen vermoeden, dus ik ben benieuwd. blijf positief denken en als je je onzeker voelt kom het dan hier met ons delen. we slepen je die 12 weken wel door.
    liefs doris

Deel Deze Pagina