Als je zwangerschapsdiabetes heb en insuline moet spuiten hoe zit het dan met de bavalling Hoelang moet je blijven na de bavalling of mag je gewoon naar huis.
Bij de oudste ben ik met 38 weken ingeleid. Ik heb helaas 3 ballonnen gehad. Ik ben mocht de volgende ochtend na de bevalling naar huis. Ze moeten een aantal keren de suikerwaardes meten van de kleine. Als die goed zijn mochten we naar huis. Zal misschien ook wel per ziekenhuis verschillen.
Je word hoogst waarschijnlijk ingeleid. Ik moet na de bevalling min 7 uur blijven. Dan meten ze 3 keer het glucose gehalte van de baby. Als die niet in orde is moet daar op gehandeld worden zoals een infuus. Is dat allemaal niet verteld?
Ik ben in Duitsland bevallen, en kon mijn diabetes goed onder controle houden met een dieet. Wel werd ik ingeleid, uiteindelijk pas met 40+4, maar dat kwam deels omdat ik niet op mijn vaders verjaardag wilde bevallen (uitgerekende datum) en deels er een weekend tussen zat en de jongste nog "in mijn keel" zat. Dochterlief werd direct na de bevalling "getest" en volgens mij in de eerste dagen nog een paar maal. Zelf werd ik ook een aantal malen gemeten. Okay in Duitsland blijf je een deel van je kraamperiode sowieso in het ZH, ze kennen hier niet de vorm van kraamzorg zoals we die in NL kennen. Maar ik mocht ook pas na een gesprek met de internist weer naar huis... Dinsdagochtend vroeg bevallen en zaterdag in de loop van de dag weer naar huis.