zwangerschapsdiabetes en bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shirleytje26, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

4 mrt 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Als je zwangerschapsdiabetes heb en insuline moet spuiten hoe zit het dan met de bavalling
    Hoelang moet je blijven na de bavalling of mag je gewoon naar huis.

2. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Bij de oudste ben ik met 38 weken ingeleid. Ik heb helaas 3 ballonnen gehad. Ik ben mocht de volgende ochtend na de bevalling naar huis. Ze moeten een aantal keren de suikerwaardes meten van de kleine. Als die goed zijn mochten we naar huis. Zal misschien ook wel per ziekenhuis verschillen.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.708
    113
    Je word hoogst waarschijnlijk ingeleid. Ik moet na de bevalling min 7 uur blijven. Dan meten ze 3 keer het glucose gehalte van de baby. Als die niet in orde is moet daar op gehandeld worden zoals een infuus. Is dat allemaal niet verteld?

4. Nox

Nox Bekend lid

9 dec 2015
    519
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik moest een nachtje blijven.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben in Duitsland bevallen, en kon mijn diabetes goed onder controle houden met een dieet. Wel werd ik ingeleid, uiteindelijk pas met 40+4, maar dat kwam deels omdat ik niet op mijn vaders verjaardag wilde bevallen (uitgerekende datum) en deels er een weekend tussen zat en de jongste nog "in mijn keel" zat.

Dochterlief werd direct na de bevalling "getest" en volgens mij in de eerste dagen nog een paar maal. Zelf werd ik ook een aantal malen gemeten. Okay in Duitsland blijf je een deel van je kraamperiode sowieso in het ZH, ze kennen hier niet de vorm van kraamzorg zoals we die in NL kennen. Maar ik mocht ook pas na een gesprek met de internist weer naar huis... Dinsdagochtend vroeg bevallen en zaterdag in de loop van de dag weer naar huis.

Deel Deze Pagina