Bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Newmom96, 14 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newmom96

Newmom96 Nieuw lid

14 mrt 2017
    3
    0
    0
    Hallo dames

Ik ben er eergisteren achter gekomen dat ik zwanger ben. Vandaag ben ik 5 weken en ik heb 27 maart een afspraak bij de vk. Nu ben ik zo bang voor een miskraam. Dit is mijn eerste zwangerschap dus alles is nieuw voor me. Ik heb veel last van buikpijn/krampen/steken, gerommel in mijn buik en winderigheid. Ik ben dus als de dood dat t mis gaat. Is dit normaal die symptomen of moet ik me oprecht zorgen maken? Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen!

Liefs mommy to be

2. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Hoi hoi!

Gefeliciteerd!

Gelukkig hoef je niet super lang meer te wachten op de echo, hoewel het misschien wel als super lang voelt!

Gerommel in je buik is echt heel normaal, er is nu van alles gaande! Ikzelf had een weeïg gevoel, soms zelfs een menstruatie achtig gevoel in het begin. Ik heb zelfs last gehad van een beetje spotting (beetje bloed).

Heb nog heel eventjes geduld en maak je niet te snel ongerust. Lekker makkelijk gezegd, maar dit is eventjes iets waar je geen controle over kunt hebben!

3. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Ik heb de eerste weken continu buikpijn gehad, echt alsof ik ongesteld was (alleen wat minder heftig, normaal kan ik niet zonder pijnstillers af). Dat was volgens iedereen, incl VK, normaal en ben bijna 18 weken dus in dat opzicht kon het geen kwaad.

4. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Oh en gefeliciteerd natuurlijk! Sowieso een goed begin

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd en alles wat je noemt is hartstikke normaal. Denk dat het gros van de dames beginnen met menstruatie-achtige krampen, je hoort dat erom veel.

6. Newmom96

Newmom96 Nieuw lid

14 mrt 2017
    3
    0
    0
    Dankjulliewel! Voor de felicitaties en het geruststellen! Ik ben blij dat het normaal is :) dan is het nu echt puur afwachten. En wachten duurd altijd zoooo lang :p

7. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Deze symptomen zijn erg normaal. De steekjes, de krampjes, het gerommel (je darmen) alles hoort erbij.. Gelukkig is je afspraak bij de vk al best snel. Ook al lijkt wachten een eeuwigheid te duren.

8. DaphneVR

DaphneVR Lid

7 mrt 2017
    56
    0
    6
    Grafisch Ontwerper
    Groningen
    Ik ben nu ook 5 weken zwanger van mijn eerste kindje. Rommelende darmen, winderigheid, buikkramp en zelfs een klein beetje bloedverlies zijn nu de symptomen die ik heb. Ik vind het bloedverlies en de buikkrampen een beetje spannend, maar ik probeer mezelf af te leiden en niet om de twee seconden naar het toilet te gaan om te kijken. Tot zover gaat het om "kleine" vlekken (genoeg om op te vangen in een inlegkruisje. Geen maandverband nodig) en menstruatie-achtige krampen. Vanmorgen voor het eerst bij de huisarts geweest en zij zei dat het niets is om bang voor te zijn. Zolang de buikkrampen nog handelbaar zijn en ik niet alsnog zoveel vloed verlies als bij mijn menstruatie moet het goed komen.

Al met al.. suuuuper spannend allemaal, maar ik lees zoveel verhalen van moeders die dit ook hadden en een gezonde baby ter wereld gebracht hebben. Dat houdt me wel positief. :) kalm aan meid.. nu is het super spannend, maar probeer een beetje afleiding te zoeken en te genieten!

Deel Deze Pagina