bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jerlin, 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    hallo,
    hebben jullie ook die angs dat het mis kan gaan. weet nu 4 dagen dat ik zwanger ben, maar we zijn ozo bang dat het misgaat. nu hebben we er iets teveel over gehoord de laatste tijd. hopelijk gaat het allemaal goed.

xxx linda

2. lobj

lobj Actief lid

27 jun 2007
    270
    0
    0
    o-vl
    ja bij ons zit er tog ook wel wat schrik in, maar dan denken we gewoon, we zijn zwanger , genietne nu! en als het misgaat zouden we heel erg verdrietig zijn, maar daar proberen we niet aan te dnken! en tot nu toe nog niets dat kan lijden tot een mk!

Dus gewoon genieten en niet te veel denken!

Xx.

3. Present

Present Actief lid

12 nov 2007
    110
    0
    0
    USA
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Die angst herken ik ja! En die angst zit er bij mij nog steeds. Het enige wat goed helpt is jezelf eraan te laten denken dat stress niet goed is voor je kindje, dus je moet jezelf niet te druk maken hierover.
    Praat er rustig over met je huisarts of VK. Die begrijpen het heus wel!

Geniet van je geheimpje en niet stressen over je angst, dat is niet goed voor de kleine. Is het je eerste?
    :)

4. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hey Linda,

Dat herken ik heel erg. Ik was in het begin van mijn zwangerschap ontzettend bang dat er iets mis zou gaan, ik kan er niet van slapen, kon me nergens meer op concentreren en bij elk pijntje zat ik tegen het plafond. Toen ik mijn 1e echo had gehad, 10 weken, werd het ietsje minder, omdat ik ons kindje had gezien, en het hartje klopte.
    Maar nog steeds stond ik constant stijf van de stress (echt waar)
    totdat ik op een dag dacht: 'dit is te gek, ik ben zo gestressed en zo bang dat het fout gaat dat ik nog geen moment genoten heb'

Probeer het van je af te zetten, je hebt het niet in de hand. Je kunt helemaal niets doen om je zwangerschap goed te laten verlopen. (behalve de 'normale' dingen dan) het enige wat jij kunt doen is genieten, is nog goed voor je kindje ook!

sterkte ermee, en gefeliciteerd he!

5. 82marieke

82marieke Actief lid

3 jun 2007
    143
    0
    0
    Heb ik ook heel erg...

6. Vlindertje S

Vlindertje S Actief lid

31 aug 2007
    147
    0
    0
    ik denk dat iedereen dat wel heeft gehad ;)
    ik heb er nu nog last van..
    maak je niet teveel zorgen en geniet er lekker van!

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    begin met het stoppen van "negatieve verhalen"
    Probeer gewoon te genieten, als het fout gaat houd je het toch niet tegen.

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik denk dat iedereen die angst wel in meerdere of mindere mate bij zich heeft. Probeer jezelf er wel overheen te zetten, anders vergeet je te genieten, zoals hierboven ook al werd geschreven.
    Maar ach, je hebt nog een acht maanden te gaan, dus dat genieten komt nog wel.
    Veel succes ermee hoor!

9. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik word niet goed van de ongerustheid of alles wel goed is :(. Het lukt me echt niet om te genieten van het zwanger-zijn, ook al heb ik heel weinig klachten. Ik hoop dat het volgende week na de echo wat minder wordt, want het is echt niet leuk zo.

10. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Ik heb dat ook hoor, de ene dag meer dan de andere. Je bent niks meer dan een ander zeg ik ook altijd maar. Elke keer als ik kramp voel of iets voel lopen dan ga ik met angst en beven naar de wc. Je kunt je eigen er helemaal gek van maken. Gelukkig ben ik volgende week 12 weken en kan ik een beetje gerust worden.

Liefs Mariska

11. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    fijn om te horen dat ik niet de enigste ben. ik probeer me eraan vast te houden dat bij mijn moeder alles drie keer goed ging zonder problemen. we zullen toch moeten wachten.
    groetjes linda

12. Niet meer actief

omdat bij mij twee weken geleden nog het vermoeden was dat het geen goede zwangerschap was,ben ik ook nu ik weet dat alles goed is tot nu toe nog steeds bang.veeeeeeeeeel banger dan bij mijn eerste...

13. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Tuurlijk is iedere as moeder bezorgd of alles wel goed zit.
    Dat is normaal, maar ga je niet gek maken.
    Ik ben nu ook pas zwanger en ik heb zelf ook de angst dat het niet goed zit of wat dan ook, maar je moet toch proberen je er over heen te zetten anders kan je niet meer genieten.

Deel Deze Pagina