Bang :(

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kangerootje, Oct 1, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ja is hetzelfde idd, gbs is de afkorting ervoor. Vreselijk van je zus :(.
    Ik herken het hoor, had dat mijn eerste zw ook. Maar helaas door schade en schande wijs geworden. Weet je, jij moet ermee verder en voor hen is het werk. Als ze het zo'n probleem vinden hadden ze een ander vak moeten leren ;).

2. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

Oct 23, 2013
    318
    58
    28
    Hallo,

heb me even bij gelezen. @Kangerootje wat goed dat het weer wat beter gaat. Maar toch aarzel niet om je rust te nemen en eventueel thuis te blijven. Ik ben zelfstandig en heb men hele zaak stop gezet. Ik kon niet anders dan 100% voor men zwangerschap kiezen. Nu bij mij staat het wel vast dat het zonder rust niet zou gaan.

@madelein wat verschikkelijk om te lezen dat het zo naar moest eindigen voor jullie. Ik had bij mijn zoontje ook een infectie. Maar de gynea noemt het in mijn gevoel een beetje het verhaal van de kip en het ei. Heeft de infectie nu de aanzet gegeven of is het de afwijkende baarmoeder of een combinatie. Dat zullen we allicht nooit weten... Nu Heb jij zeker ook een afwijkende vorm ? Vreemd toch eh heeft het 1 dan toch met het ander te maken of is het gewoon toeval... Ik ben ook thuis. psychologisch zou ik me sowieso niet goed voelen bij werken. En medisch vinden ze het in mijn geval ook niet verantwoord. Ik vul men dagen ook behoorlijk. Heb ook een dochter van 2. Dus de ochtend houdt ze me wel bezig. Men schoonmama of mama komen haar aankleden en ophalen voor de opvang. Zij doen ook de was en de strijk. Men oma kookt voor me en doet ook mijn strijk. Ik stuur iedereen uit voor spullen die ik nodig heb... Ik ben een 2 dekentjes aan het breien om de dagen wat te vullen.

Maar toch blijft het zo spannend. Het kan je zo ineens door de vingers glippen zonder dat je het beseft... Dat maakt het zo akelig !

3. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    @Mijn Xander: nee heb geen afwijkende bm. De bacterie is destijds waarschijnlijk via m'n blaas door de bloedbaan naar de placenta gegaan. Maar dat kunnen ze achteraf natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen. Mijn vliezen braken pas de dag voor de bevalling, toen had ik al 3 dagen 4-5 cm ontsluiting. Ik zou voor een nood cerclage gaan ( ze dachten toen nog aan cervix insufficiënte) en toen braken ze... achteraf maar goed, want anders was ik zelf waarschijnlijk heel ziek geworden door de infectie.
    Bij ons was het domme pech. Er is 0.000 zoveel kans dat het op deze manier mis gaat, en wij waren de 'gelukkigen'.

Het is idd zwaar, maar het is het waard uiteindelijk!

Kangerootje likes this.
  4. Elise2014

Elise2014 Actief lid

Dec 19, 2015
    295
    64
    28
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik wil toch ook even reageren op dit topic.. Ik heb ook al weken heel veel last van harde buiken. Nu heb ik een HG zwangerschap, waardoor ik eigenlijk al sinds week 8 niet meer werk (ben zelfstandige). 3 opnames gehad ivm uitdroging, ruim 5 weken sondevoeding.. Het gaat nu gelukkig wat beter, maar ik heb regelmatig last van (pijnlijke) harde buiken. Ik heb de verloskundige gebeld die aangaf dat het niet zo'n kwaad kan. Afgelopen week was ik op controle en heb ik er nogmaals naar gevraagd. Rust, was het advies.. Tsja, heel veel meer dan dat doe ik al niet. Ik heb de harde buiken al als ik alleen maar de trap oploop bijvoorbeeld.
    Ze hebben mij niks gezegd over het opmeten van de bmm of om mijn urine te laten controleren. Ik ben soms ook wel bang dat ik hierdoor te vroeg beval bijvoorbeeld.. Nouja, ik lees graag met dit topic mee, misschien kan ik er nog wat mee :)

5. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

Oct 23, 2013
    318
    58
    28
    Hallo, @Elise2014 wat is een Hg zwangerschap nou net ? Balen eh als je zo doorheen een zwangerschap moet. Ik ben ook zelfstandig en heb men zaak ook stopgezet. Echt moeilijk om alles los te laten en straks weer vanvoorafaan opnieuw te beginnen... harde buiken zijn niet leuk en heel beangstigend maar kunnen ook gewoon niets doen met je bmh... nog vier weekjes doorbijten en dan heb je die 28 weken bereikt. Vandaar ga je weer dag per dag verder. Ik zit ondertussen aan huisgekluisterd van 31 augustus. De ene dag gaat het goed de andere dag voel ik me mislukt als mama voor men dochter en als vrouw voor men man. Maar we moeten er samen doorheen om met 4 te kunnen genieten van het leven en geluk...

6. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Ha meid,
    Wat akelig HG. Daar kun je ontzettend ziek van zijn. Fijn te horen dat het nu wat beter gaat, je hebt dus heftige weken achter de rug!
    Niet leuk die harde buiken. Heel herkenbaar ook hoe ermee om gegaan wordt; kan geen kwaad, rustig aan doen... Hmmm maar jij zit er maar weer mee!
    Ik zou zeker even je urine laten controleren, kan via de HA.

Hoe is het met jullie allemaal meiden? En met alle baby's?

Met mij gaat het gelukkig goed, drukke week achter de rug en weer gewerkt, dus nu op de bank geploft. Vindt het werken echt zwaar worden en weet niet hoe lang het nog gaat!
    Gelukkig valt het qua harde buiken erg mee de afgelopen dagen! Ook voel ik mijn kindje erg goed bewegen.
    Ik ben zo blij dat ik nu hard richting 24 weken ga, voelt voor mij als een mijlpaal.
    Dan ga ik toeleven naar de 28 weken, en ik hoop dat ik van daaruit meer kan gaan genieten en rustiger wordt.

Nog 2 weekjes werken en dan 2 weken vakantie, dat vindt ik ook fijn. Dan kan ik in elk geval in die vakantie heel rustig aan doen. Daarna hopelijk meer op kantoor ingepland in plaats van op de werkvloer, want het verzorgen van de bewoners valt me echt zwaar, zere onderrug en liezen en na een dienst toch een gespannen buikkie.

7. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

Oct 23, 2013
    318
    58
    28
    Hallo, @Kangerootje

Wat goed dat die harde buiken wat zijn gaan liggen. Ze kunnen je ernstig ongerust en bezorgd maken. Ik merk dat ik het nu emotioneel wat moeilijker heb. Dit weekend buikpijn, dan merk ik dat ik het niet meer goed weet en in twijfel sla. Ik moet mezelf dan echt rust inpraten want anders begin ik te paniekeren. Maar goed de buikpijn is overgegaan. Ik besef natuurlijk ook wel dat gewoon buikpijn ook bestaat maar toch... fijn dat je bijna die 24 weken bereikt hebt en dan idd op die die 28 om dat volle moed nog 10 weken erbij te doen. Ik ben ook constant in dagen, weken en maanden aan het denken. Nog 10 vrijdagen en het is kerst dan ben ik 28 weken. Nog 5 gynea bezoeken en dan ben ik 28 weken nog 10 weken en dan ben ik 28 weken. Nou het schiet er niet sneller mee op maar het is sterker dan mezelf... ik maak er 100 verschillende berekeningen van mss doet eentje het wel sneller gaan... sinds dit weekend voel ik de baby ook goed. Gelukkig daar had ik wel behoefte aan. Hoe naïef ook dat gevoel geeft je toch wat vertrouwen. Donderdag mag ik naar men gynea ik kijk er zo naar uit. Vangen ze jou al wat begripsvoller op of ?

Laat die weken maar lekker vliegen!

8. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Hoi meid! Jij bent 19 weken vandaag. Gelukkig al bijna op de helft.
    Fijn dat je het kindje nu goed voelt, dat gaf en geeft mij ook een geruststelling hoor!

Haha heel herkenbaar die berekeningen. Ik doe dat ook 100 keer, en elke dag is er weer één. Als ik vakantie heb ben ik 26 weken, als ik weer moet beginnen met werken ben ik 28 weken, enz.
    We komen er vast wel hopelijk!! Fijn dat je weer naar de gynae mag.

Ik mag over 2 weekjes pas weer naar de verloskundige. Heb ze tussendoor niet meer gesproken. En met 28 weken meten ze nog een keer de baarmoedermond, dus dat duurt nog ruim een maandje. Zal zo blij zijn als die dag nog goed is!

Share This Page