misoprostol en miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door bloem3005, 23 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem3005

bloem3005 Lid

24 jan 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Beste allemaal

Ik heb na een zwangerschap van 10 weken en 5 dagen te horen gekregen dat de vruchtjes in ontwikkeling zijn blijven steken op 5 weken.
    Ik had de keuze voor een curretage en een medicinale curretage met behulp van misoprotol. Aangezien ik voor het eerste 2 (!) weken moest wachten heb ik voor een medicinale curretage gekozen. Donderdag heb ik de medicatie ingebracht en is het bloeden na 6 uur begonnen. Een nacht heb ik hevig gebloed en diverse klonten verloren. Nu 2 dagen later heb ik nog maar minimaal bloedverlies, hooguit een licht rode afscheiding. Mijn vraag is, wat zijn jullie ervaringen en wat is normaal?

Ik wacht jullie reacties af

Liefs

2. Pien27

Pien27 Lid

22 jan 2008
    70
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,
    Afgelopen december heb ik het ook mee gemaakt. Wat erg voor je zeg! Zelf heb ik ook gekozen voor misoprostol. In het ziekenhuis is het ingebracht en daarna kreeg ik nog extra mee voor thuis. Het bloeden begon bij mij vrij snel en na wat lichte buikpijn verloor ik na ongeveer zeven uur het vruchtje. Alles bij elkaar leek het op een flinke ongesteldheid. Maar bij mij was het vruchtje gestopt met groeien op 9w3d, dus het was wel duidelijk herkenbaar als een soort coconnetje. 2 Weken later kreeg ik een controle echo en toen was alles helemaal schoon.

Heel veel sterkte!
    Groetjes, Pien

3. bloem3005

bloem3005 Lid

24 jan 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt voor je reactie Pien.
    Ik kan er niet zoveel over vinden op deze site. Ik heb nu na een paar dagen nog onregelmatig behoorlijk bloedverlies. Ik heb ook best zware buik- en rugpijn, maar goed het zal bij iedereen wel anders uitpakken. Ik heb niets gehoord over een controle-echo, is dat standaard?

Groet Roelie

4. Pien27

Pien27 Lid

22 jan 2008
    70
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Roelie,

Er is inderdaad niet zoveel over misoprostol te vinden. Zelf ook veel gezocht, maar eigenlijk vooral de negatieve verhalen gevonden. Zelf ben ik er heel positief over. De kans van slagen schijnt niet heel hoog te zijn, maar de kans op complicaties is kleiner dan bij een curretage.
    Zelf had ik het nummer van het ziekenhuis mee gekregen voor als er vragen waren. Dus mocht je ergens over twijfelen of vragen hebben, dan is het misschien verstandig om contact op te nemen met je verloskundige of het ziekenhuis. Daar zijn ze uiteindelijk voor. Misschien mag je komen voor controle echo.
    Nadat ik het vruchtje was verloren werd het bloeden (en lichte krampen) meteen een stuk minder en daarna nog een aantal dagen een zeurderig gevoel in mijn buik gehouden.

Was jij trouwens zwanger van een tweeling? Zie dat je het over vruchtjes hebt. Hoe gaat het verder met je?

groetjes, Pien

5. bloem3005

bloem3005 Lid

24 jan 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Pien

Met mij gaat het langzaam de betere kant op, ik ga de komende dagen nog niet werken maar hoop dat ik halverwege de week weer kan starten. Ik ben ook wel 'blij' nu zover te zijn, nu krijgt mijn lichaam en 'geest' ook rust. Ik heb minder buik- en rugpijn en krijg weer wat meer energie, alhoewel dit gister nog comleet anders was. De gynaecoloog had inderdaad (zeer waarschijnlijk) 2 vruchtjes gezien, dus een tweeling gezien. Erg bijzonder vonden we dat! Dat is natuurlijk maar een kleine kans. De arts belt me deze week nog op dus dan kan ik het vragen over de echo, en de verloskundige houdt ook goed contact.

Hoe gaat het met jou? Wil je alweer zwanger worden of wacht je nog even? groetjes roelie

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik heb cytotec of zoiets gehad toen
    Dit ingebracht uren weeen gehad was een hel
    Uit eidenlijk vel bloed enz verloren
    kom bij de gyn voor weer een echo zaten er nog allemaal stukken weefsel
    weer pillen gehad deze x deden ze niks dus uiteindelijk gecurreteerd

7. Pien27

Pien27 Lid

22 jan 2008
    70
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Roelie,

Verstandig hoor om je rust te nemen. Heb ik toen ook gedaan en dat heb je ook echt nodig. Goed aan jezelf denken!
    Met mij gaat het goed hoor. Had tijdens de zwangerschap al de hele tijd het gevoel dat het niet goed zou gaan. Dus toen het uiteindelijk niet goed gegaan was had ik zoiets van : zie je wel. Dat heeft het voor mij wel makkelijker gemaakt om het te verwerken. We gaan rustig aan proberen om weer zwanger te worden vanaf volgende maand. Gelukkig een regelmatige cyclus. Vorige keer was ik direct zwanger na stoppen met de pil, dus hoop dat het niet heel lang gaat duren. Maar na een MA weet je het natuurlijk maar nooit.

Danjo: Cytotec is hetzelfde als Misoprostol. Wat jammer dat het het bij jou niet heeft gewerkt.

Deel Deze Pagina