Ik wil dit topic ook even volgen.... Sasha is namelijk net naar maatje 56 gegaan, ben wel benieuwd, wat ongeveer de tijden zijn dat ze naar 62-68. (dan weet ik ongeveer wat voor kleding zomer-winter ik kan aanschaffen )
68 heeft Tim nu aan. Ik denk dat hij met 2 a 3 maand maat 62 droeg. Tim was dan ook een flinke baby (hij zit in de bovenste groeilijn).
hoi, tara draagt nu 62,moet zeggen dat we al wel naar de 68 toe gaan.maar goed ze is dan iik wel een kleintje. liefs linda
die van mij heeft nu maat 62, gaat binnenkort naar 68. maar ik vind het ook hel erg verschillend bij welke winkel je kleren koopt. zo heeft ze nog een rompertje van maat 56 aan. (groot uitgevallen denk ik).
Mijn zoontje past momenteel 62 en 68 ook. Hij is vorige week 4 maand geweest en is gemiddeld van lengte en gewicht. Maar je kunt er weinig van zeggen hoor. De een groeit heel hard en de ander veel minder snel. En dan hebben we het nog niet eens over het verschil in maatjes. Ik heb drie t-shirts die Jesse momenteel draagt: eentje is maat 56, (die valt heel ruim) de meeste zijn 68 en eentje is maat 80! Die valt dus ontzettend klein.
Tristan heeft sinds deze week maatje 62 aan. De broekjes zijn nog wel te groot maar de truitjes en pakjes passen prima.
zoë zit nu op maat 74 maar dat is bij veel pakjes soms alweer aan de krappe kant. met 3 mdn zat ze op 68 die waren dan iets te groot, maar 62 zat strak aan,en dat zit volgens mij voor geen meter.
Anna kan maatje 62 nu echt niet meer aan, een week of 2 geleden perste ik haar nog wel eens in een pakje maat 62. Nu zit ze toch echt officieel op 68. Ze heeft 62 denk ik gehad vanaf een maand of 3? Weet het nu al niet meer precies...
68 is hier nog duidelijk te groot maar sommige shirtjes maat 62 lijken wcht wel wat te krap te worden.... Maar misschien heb ik ze per ongeluk wel meegewassen op 60 graden met de poeprompertjes.... Rompertjes overigens maat 50/56. Komt denk ik doordat die heel erg meerekken. 62/68 is echt te ruim nog. Raar gedoe met die maten vind ik...
Thor heeft nu sinds een week zowat maatje 62 aan, maar sommige dingen van 56 passen hem ook nog en sommige van 62 zijn hem te groot. Vind het ook gek die maten hoor... ik probeer gewoon regelmatig pakjes van een maat groter uit.
Lena had voor ze een maand was al dingen in maat 62 aan, idd omdat sommige dingen in 56 al te klein waren. Nu heeft ze geregeld 62-68 aan maar het ligt Euhmzz zegt, heel erg aan het merk. Had van mijn ma een jurkje van Noppies in 68 gehad, nou dat past nu al niet meer, terwijl ze ook truitjes heeft in 56 die nog best goed zitten...
Ik weet wel dat het heel erg per kindje scheelt, maar was toch wel benieuwd hoe het bij jullie zit Lisa draagt nu nog 50/56. Maar volgens mij zit er niet zo heel veel verschil in met 62, want dat is ook weer niet veels te groot. (haar meeste kleertjes zijn van Mexx). Ik ben benieuwd wanneer ik echt over zal moeten gaan en heb zo het idee dat ze maat 62 maar veel korter gaat dragen.
Maatje 62 is officieel voor als ze 62 centimeter zijn. Dat is voor veel kindjes heel erg verschillend en het ligt zeker ook aan het merk en de winkel. Onze dame is 66 centimeter maar heeft van sommige dingen al mat 74 nodig!? Erg onhandig af en toe vind ik zelf hoor, al die verschillende maten overal...
Heb je hier iets aan? Sjoerd volgt keurig het schema. Maat (lengte) Leeftijd (gemiddeld) 50 pasgeboren - 1 maand 56 2 maand 62 3 maand 68 6 maand 74 9 maand 80 1 jaar 86 18 maand
Ukkie (dik 4,5 maand) draagt net maat 68. Zit nog een klein beetje ruim, maar 62 is echt te klein. Hij heeft er denk ik wel een maandje mee gedaan, met maat 62.
Eva zit geloof ik al bijna 2 maanden in maat 68 en dat past nog goed. Ze is nu ongeveer 66 cm. Maat 50 heeft ze niet echt gepast, een paar dingetjes wel. Maar ze was ook al 53 cm bij de geboorte. Maat 56 heeft ze 1,5 maand aangehad, maat 62 van 1,5 tot 4 maand dus.
Alyna heeft nu maat 62,een dikke maand denk ik.Maar volgens mij heeft ze een flinke spurt gemaakt,want sommige dingen beginnen al een beetje krap te zitten. Wordt weer shoppen,jammer joh!