Zwanger en achterop quad

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nita, 7 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nita

Nita Nieuw lid

22 apr 2008
    4
    0
    0
    Krimpen aan den IJssel
    Hallo,

Ik heb een vraagje: wij hebben een quad en die nemen we mee op vakantie. Het leukst is natuurlijk als ik gezellig achterop mee kan. Maar kan dit kwaad? Ik kan het misschien vergelijken met achterop een motor zitten. Het gaat me dan vooral om het geluid, maakt best herrie, en het af en toe mee moeten "remmen".
    Wij rijden gewoon over de weg, gaan er geen gekke tochten mee maken over onverharde paden, het is geen racequad.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Groet,
    Nita

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik denk niet dat het veel kwaad kan. je kan zeggen een motor en quad zijn gevaarlijk, maar een auto en een fiets zijn dat ook... ik zou je vakantie er niet door laten verpesten en gewoon lekker meegaan. het geluid kan denk ik ook niet zo veel kwaad

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Zolang je niet ermee gaat crossen op onverharde wegen, lijkt het me geen probleem.
    Alvast een fijne vakantie gewenst

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Als ik eerlijk ben denk ik hier toch anders over.... Het achterop zitten en het lawaai kan dan wel geen kwaad, maar je bent op zo'n ding vreselijk kwetsbaar.... omdat anderen je snelheid vaak verkeerd inschatten. Ik zou er niet op gaan, gewoon om het risico uit de weg te gaan, je hoeft het niet op te zoeken namelijk.... Maar je moet uiteindelijk altijd doen waar jij jezelf het beste bij voelt, hele fijne vakantie!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    of het kwaad kan, geen idee? Ervaring ook niet... Maar ik vraag me af of het nog prettig is nu, de stand van je benen en bekken nu, of dat zo goed is voor je eigen lichaam? En bij plotseling remmen -wat altijd kan gebeuren- kan je buik behoorlijk botsen lijkt me als je achterop zit...
    ik zou zelf niet rustig achterop zitten denk ik...

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Wat gaaf om zo'n ding te hebben! Ik ben helemaal verliefd op trikes, maar squads zijn ook erg leuk!

Zolang jij als je er op zit geen last van je bekken/buik/spieren/whatever hebt, zou ik het lekker doen.
    Maar goed, ik ben toch wel erge voorstander van gewoon alles doen en je lijf geeft wel aan als 't genoeg geweest is. Qua herrie zou ik trouwens wel iets meer opletten, als het echt enorme herrie maakt zou ik wat minder ritten maken.

7. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    denk dat je het beter even aan je gyn of vk kan vragen die hebben er meer verstand van

8. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Zolang je er niet af valt kan het volgens mij geen kwaad, ik bedoel er kan altijd iets gebeuren, maar dan zou je helemaal niks meer kunnen doen. Je mag toch ook gewoon auto rijden, fietsen, brommer rijden etc. een quad is niet anders dan een brommer, alleen stabieler.

9. Nita

Nita Nieuw lid

22 apr 2008
    4
    0
    0
    Krimpen aan den IJssel
    Bedankt voor jullie reacties.

Mijn gynaecoloog zei: tja, denk maar hoe het zou horen, een quadgeluid onder water, zo hoort het kindje het. Hmm, lijkt me nog best een lawaai.

Qua veiligheid zou ik het wel durven, want het zit inderdaad stabieler dan een fiets of brommer, heb ook een steuntje in mijn rug, en hard gaan we niet.
    Maar ik denk toch maar dat ik het niet ga doen (niet veel in ieder geval), stel dat mijn vriend opeens moet remmen, dan bots ik met mijn buik tegen zijn rug en dat is niet fijn!

Nogmaals, bedankt voor de reacties!

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ja maar stel dat je op de fiets zit, en je moet in een keer remmen, kan je ook je stuur in je buik krijgen. Dan liever de rug van je vriend.

Maar begrijp je wel hoor, als je je er niet prettig bij voelt, gewoon lekker niet doen.

Deel Deze Pagina