Hoe kan ik onze zoon van deze tic afhelpen??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yellowsun, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Mijn zoontje heeft sinds een paar weken een bepaalde tic.
    Hij trekt steeds zijn mond open en en veegt dan met zijn kin over zijn borst.
    Vorige week was hij jarig en deze week is er kermis bij ons in de stad en het valt me op dat hij het nu steeds vaker doet.
    Ik zeg hem steeds niet doen,maar dat helpt niet.
    Mijn man heeft het vroeger ook gehad,die knipperde dan heel erg met zijn ogen .Die zei dat ik er niks van moet zeggen want dan ga je het nog erger doen.
    Heeft iemand hier ervaring mee en wat doe je eraan om het minder te maken??

2. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb er geen ervaring mee maar mij lijkt dat niets zeggen het beste is. Als mijn zoontje weer eens iets geks heeft bedacht (expres heel hard hoesten ofzo of alleen maar op zijn tenen lopen) zeg ik er gewoon niks van. Na een week of 2 stopt het dan altijd weer.

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

ze hebben regelmatig van die gekke dingen. geen aandacht aan besteden anders wordt het leuker en leuker. misschien heeft hij ook last van zijn tanden en kwijlt hij meer en wil daar vanaf?

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Niets aan doen.... dan gaat het waarschijnlijk vanzelf weer over.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Als kind heb ik ook met mijn ogen geknipperd. Ik werd gepest en zat niet lekker in mijn vel. De oorzaak was dus spanning. Zit hij ook met zijn schouders omhoog of zie je andere tekenen van stress? Jarig zijn en kermis zijn wel heel erg spannend voor een kindje. Mijn advies; rustig aan, niet (teveel) corrigeren maar gewoon een vast en rustig ritme zonder al teveel invloeden.
    Het gaat vanzelf weer over.

Deel Deze Pagina