Zucht.. grote schoonmaak

Discussion in 'De lounge' started by Momof3, Apr 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Het kriebelt bij mij flink om een grote schoonmaak te starten.
    Maar waar o waar begin ik?????

Mijn kraamverzorgster had het helemaal op orde gebracht toen onze kleine man geboren was.. hoe deed ze het toch?

Ik zat te denken: eerst de woonkamer maar ja dan moet de gang ook en al als ik de gang doe moet de trap ook (2 honden zwaar in de rui) enz enz enz.

Waar beginnen jullie met een grote schoonmaak???

2. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    pff ik moet ook nog een ritme vinden.
    Heb laatst in december wel de kastjes gedaan hihi en de ijskast deze week gedaan....
    Ben me ant bedenken wnr ik wat moet doen aangezien ik binnenkort weer moet beginnen met werken...

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Ik begin altijd met van boven naar beneden stofzuigen en elke dag een ruimte goed soppen en beneden dagelijks bijhouden met stofzuigen.

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik doe elke dag een ruimte. En neem dan elke keer wat extra's mee. Probeer je er niet aan vast te houden, maar kijk eerst hoe het uitkomt.

Schrijf voor jezelf taken op anders, en wat echt het hardst nodig is, de rest komt vanzelf.

5. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Gisteren boven aan de slag geweest, onze slaapkamer helemaal aangepakt, en de zolder.
    Achter de luik op zolder alles opgeruimd gesoteert etc.
    Vandaag beneden de keuken helemaal schoongemaakt, alles eruit, alles erin en gestofzogen (Doe ik dagelijks) en toen naar buiten de voortuin onkruid vrij maken, alles onder de buxers geschoffeld, vegen, bankje schoonmaken en weer in de tuin gezet.

1 tip, probeer niet alles in 1 keer te doen... Dit doe ik vaak wel als ik eenmaal bezig ben maar heb er 's avonds behoorlijk last van.

Vanmiddag ga ik helemaal niets doen tot 15:15u, als mijn dochter vrij is gaan we haar kamer helemaal aanpakken want daar is de grote schoonmaak wel nodig, en vooral opruimen want er is een bom ontploft! :p

6. JBM85

JBM85 Bekend lid

Mar 18, 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van boven naar beneden werken en kamer voor kamers en niet het hele huis in 1 keer willen doen. Zou zou ik het aanpakken. Ben deze week ook druk aan de slag gegaan, ben bijna klaar, maarja nesteldrang ook he ;)

7. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik wissel vaak van rooster haha :)

Nu doe ik elke dag een ruimte, met op maandag als vaste dag de badkamer. Stofzuigen in de huiskamer en dweilen wel iedere dag met 2 kleine kinderen.

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik heb zelf ook een heel mooi rooster gemaakt maar vind het echt moeilijk te volgen. Je moet natuurlijk eerst alles een grote schoonmaak geven voor je aan een grote/kleine schoonmaak rooster kun beginnen.

9. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Begin bij de honden! Even als die losse haren eruit kammen:D

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik begin altijd boven en werk me dan naar beneden toe haha.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik doe altijd kamer voor kamer, maar ik houd nooit een echte grote schoonmaak, ik doe mijn gewone schoonmaakklussen en 1 a 2 x in de week iets extra's, dat kan zijn ramen zemen en deuren, een volgende keer de keuken, dan weer eens de linnenkast, etc, zo werk ik het hele jaar constant rond wanneer iets nodig is, pak ik dat er gewoon een keer bij, want alles komt toch wel heel regelmatig aan de beurt (vaker dan 1x pj grote schoonmaak)

12. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis

Nou kon dat maar hahahaha
    Ik blijf kammen met ze. De ene heeft een gladde vacht en de ander een dikke vacht met ondervacht.
    Hopelijk zet hun rui gauw door

13. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Voor de gladde vacht werkt een rubbere rosborstel heel goed! Is voor paarden bedoeld en Voor je andere hond een furminator hihi
    Het beiden soort vachten hier in huis gehad en die haren zijn mijn grootste ergernis! Succes!

14. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,347
    0
    0
    Overijssel
    Hier ook een flinke schoonmaak/opruimdag nodig.. bleaahh :p. Ben er echt geen fan van haha.

Denk dat ik ook deze week, zoals hier gezegd is, van boven naar beneden werk, kamer voor kamer en een vast rooster maken, voor elke dag een klein beetje.

Stofzuigen elke dag.. Heb ook een geweldig lief hondje, :D maar die haren ze gaan overal in zitten, en ben er al echt zat van haha. Kan BLIJVEN borstelen, er komt geen einde aan.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    en dat moet je juist dus NIET doen:D
    hoogstens 2 a 3x in de week. hoe vaker je borstelt hoe meer je de huid irriteert en het ruien blijft...

Share This Page