Bank, autostoel en matras beschermen eind vd zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nijntje01, 5 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Ben benieuwd of jullie overal van die celstof matjes neerleggen voor het geval je vliezen breken.

    Bij mijn 1e zoontje had ik mijn bed beschermd en zat ik aan het eind alleen nog maar op die matjes.

    Nu heb ik nog niets liggen, de vorige keer zijn mijn vliezen ook niet spontaan gebroken. Het zit en ligt niet lekker en mijn peuter zou het ook niet laten liggen. En de kans is klein toch, dat ze breken...?
     
  2. MamavanDaan

    MamavanDaan Bekend lid

    27 sep 2009
    800
    119
    43
    Achterhoek
    Wij hebben alleen op het bed een waterdicht hoeslaken liggen. Voor de rest gok ik erop dat het goed gaat.
    Bij de eerste braken de vliezen op de wc en bij de tweede werden de vliezen door de verloskundige gebroken.
    Op weg naar het ziekenhuis wel met een onderlegger de stoel beschermd.
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik heb mijn verzekering gecheckt. Ik ben gewoon verzekerd hiervoor dus ik dacht het zal wel ;).
     
    Gruffalo123 en Nijntje01 vinden dit leuk.
  4. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Oh dit is wel een goede. Onder wat voor kopje valt dit?
    En word het dan gereinigd of zeggen ze met matras die krijg je nieuw en de rest word gereinigd?
     
  5. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hier braken bij de 3e de vliezen in bed. Ik was blij dat ik er een waterdichte molton op had liggen want ik had veel vruchtwater. Die molton ligt ool veel fijner dan zo'n matje.
    Bij de 1e 2 braken mijn vliezen spontaan toen ik al weeën had en in het ziekenhuis was.al hebben ze bij de 2e die nog een keer gebroken omdat het een hoge vliesscheur was en die hoeveelheid had ik liever ook niet op mn bed of bank willen hebben. Maar op matjes op de bank of in de auto heb ik noet gezeten ( op de rit naar het ziekenhuis na)
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ook ik weet het niet meer precies sorry. Was bij dochter. Dus al weer even geleden. Maar ik heb al mn verzekeringen bij dezelfde aanbieder dus had ze gewoon even gebeld met de vraag. Die kregen ze vaker zeiden ze.
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier alleen hoes om matras gehad. Rest niet eens over nagedacht eigenlijk.
    Mijn vliezen braken pas bij 10cm ontsluiting met hulp vd gyn.
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier alleen op bed, vond op de autostoel, bank, op de bank van bezoek etc. Wel ver gaan.
    Uiteindelijk bij mijn 1e wel mijn vliezen gebroken in bed.
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  9. Blosjes

    Blosjes Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Ik heb alleen zo'n plasmatje voor kinderen in mijn bed liggen en verder geen maatregelen genomen voor meubels of autostoel. Bij de eerste zijn mijn vliezen ook pas door vk gebroken. We zien het wel ;)
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  10. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Oh ja ik pak anders gewoon dat waterdichte ding van het matras van mijn zoontje. En dan verder geen matjes :)
     
    Blosjes vindt dit leuk.
  11. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik ga ze maandag wel eens bellen. Ik zweet me al steeds kapot dus zie die matjes zo niet zitten haha als het allemaal geregeld word dan onderneem ik niks :roflmao:
     
  12. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Bij mijn beide zwangerschappen begon het met het breken van de vliezen, beide keren in bed. Maar op het laatst bij de tweede had ik van Always incontinentiebroekjes aan en daar was ik heel blij mee. Sowieso kon de vk meteen de kleur van het vruchtwater zien zo.
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ik had zo'n stoelbeschermer gekocht voor in de auto bij een auto onderdelen zaken (Brezan). Is eigenlijk bedoeld voor als je bijv veel in de bagger buiten wandelt en je met een bagger beladen hond de auto in moet stappen. Is geen wegwerp dingetje en nog steeds plezier van.

    Denk wat er ook gebeurd onderweg naar t ziekenhuis die autostoel is veilig. Vruchtwater krijg je dr echt niet meer uit.

    Matrasbeschermer om t matras heen, celstofmatjes daar bovenop.

    Uiteindelijk moesten mn vliezen gebroken worden in t ziekenhuis maar intussem voelde ik me wat "veiliger" thuis. Dat vond ik eigenlijk t belangrijkste. Had geen zin in "gedoe" als ik terugkwam met een gevulde maxi cosi en ohja, dat matras is naar de knoppen.

    Gezien hoe we uit t ziekenhuis kwamen hadden we daar echt de fut niet meer voor ook.
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  14. meelanor

    meelanor Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Qua verzekering is t veilig om gewoon in de auto of op je bank etc te gaan zitten. Maar volgens mij dient je bed wel een waterdichte molton te hebben.

    Je ligt ca 1/3 van de dag in bed en dus is de kans nog best groot dat t daar gebeurd. En dus redelijkerwijs kun je dat zien aankomen. (Discussie punt voor verzekering). Kun je niet redelijkerwijs voorkomen dan wordt het vergoed. (Autostoel wel als ze al gebroken zijn en je dan daarna naar t zkh gaat).

    Dus zolang je je bed volgens mij beschermt en een evt vuilniszak voor in de auto hebt mocht je net gebroken vliezen nog de auto in moeten, zodat je die (dan pas) kunt neerleggen. Volgens mij zit je dan goed :)
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier doen we alleen het matras beschermen.
    Bij de eerste moesten ze gebroken worden bij volledige ontsluiting.
    Ga daar nu ook vanuit.
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  16. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    :eek: Heb ik niet eens over nagedacht. Ja een matje onder Mn matras.. maar de bank en auto stoel zijn van leer. Dus komt wel goed. Gebeurd ook maar in 10% van de gevallen toch?
    Ik zou vooral lekker relaxed leven en zitten en liggen :thumup:
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  17. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier nooit iets op het bed of stoel gehad.

    Bij de 1e braken de vliezen op het toilet en bij de 2e tijdens de bevalling. Ga het nu ook niet weer doen. Als het zo ist is het pech..
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  18. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    In bed had ik matjes, op de autostoel een gevouwen handdoek en tijdens de weeen ben ik ook een handdoek onder mijn kont op de bank gaan leggen.
    Uiteindelijk nutteloos, want ze hebben mijn vliezen moeten breken :rolleyes:
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  19. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik had in bed zo'n celstofmatje op mn nachtkastje die ik evt kon pakken wanneer ik het voelde.
    En in de auto 1 voor evt de rit erheen.
    Niet op de bank van stof, niet aan gedacht.

    En waar braken ze :p op de bank. Maar ik stond gelijk op waardoor het door mn broek en onderbroek liep. Toen ben ik handdoeken gaan pakken.
    Het liep er toen wel snel uit, maar ik had nog wel tijd om even iets te pakken zeg maar.
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  20. Olifantje

    Olifantje Fanatiek lid

    25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik heb nu een waterdichte molton op het bed liggen.. voor de rest eigenlijk nergens bescherming :oops:
    Bij de oudste braken mijn vliezen midden in de nacht bij 36w zwangerschap maar blijkbaar voelde ik het aankomen want ik sprong uit bed en toen de vloer nat :D en bij de jongste is het tijdens de bevalling door de verloskundige gedaan..
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina